Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Reebok predával tenisky za 2,50 eura. Značka teraz baví celý internet. Najväčší fail roka alebo geniálny marketing?

Topánky, ktoré pôvodne stáli 60 eur (približne 1 500 Kč), sa v dôsledku chyby predávali len za 60 českých korún. Tisíce ľudí stihli nakúpiť skôr, ako spoločnosť chybu odstránila. Či Reebok objednávky uzná, alebo ich s ospravedlnením zruší, zatiaľ nie je známe.

09.06.2025 15:07
reebok Foto:
Reebok chyba
debata

Prekvapenie, ktoré v priebehu víkendu rozprúdilo český internet. Cez víkend totiž došlo na českej verzii e-shopu značky Reebok k závažnému technickému pochybeniu. Namiesto cien v eurách sa pri výpredajovom tovare zobrazovali ceny v českých korunách, bez ich prepočtu.

To znamenalo, že produkty pôvodne za 60 eur (približne 1 500 Kč) sa predávali za 60 korún, teda približne za 2,50 eura. Niektorí zákazníci tak nakúpili obuv v hodnote stoviek eur za niekoľko desiatok korún.

budova RTVS Mlynská dolina Čítajte viac POTVRDENÉ: STVR stiahne z obrazoviek obľúbené relácie Slovákov. Čoskoro ich nahradia úplne nové formáty

Technická chyba alebo marketingový trik?

„Kúpil som päť párov tenisiek, využil som zľavu na prvý nákup a za všetky som zaplatil 513 korún. Čo pôvodne malo byť 513 eur (asi 13 000 korún, pozn. red.). Z účtu mi naozaj odišlo len 513 korún,“ povedal pre portál Novinky.cz jeden z nakupujúcich.

Informácia o chybe sa začala rýchlo šíriť po sociálnych sieťach a spôsobila masívny nápor na stránke. Mnohí vedome využili výhodu a objednali si desiatky párov obuvi. Zákazníci medzi sebou zdieľali skúsenosti, screenshoty nákupov. E-shop následne chybu opravil a z ponuky odstránil českú menu, no budúcnosť už vytvorených objednávok zostáva neistá.

Zmluva vzniká až po potvrdení

Otázka, či Reebok objednávky dodá, alebo ich jednostranne zruší, má z právneho hľadiska pomerne jednoznačnú odpoveď. Ako vysvetlil Jan Vetyška z Asociácie pre elektronickú komerciu pre iDnes.cz, obchodník nie je povinný vybaviť objednávku, kým ju oficiálne nepotvrdí.

„Kúpna zmluva vzniká až potvrdením objednávky, takže ak potvrdenie neprebehlo, môže obchodník objednávku bez problémov zrušiť,“ uviedol Vetyška. Dodal aj to, že ide o tzv. zjavný omyl v cene, ktorý zákon nepovažuje za platnú zmluvu.

„Cena 70 korún za tovar, ktorý bežne stojí viac ako tisíc, nie je bežná zľava. Spotrebiteľ by mal byť schopný rozpoznať chybu,“ vysvetlil. Ak už zákazník zaplatil, e-shop mu musí peniaze vrátiť do 14 dní.

Reebok vo svojich obchodných podmienkach uvádza, že zmluva so zákazníkom vzniká až v momente, keď zákazník dostane potvrdenie o odoslaní tovaru. Objednávku na stránke teda považuje len za návrh na uzatvorenie zmluvy, nie za záväzok.

TV Markíza, Záhorská Bystrica Čítajte viac Silný krok televízie: Markíza po dramatickom finále obľúbeného seriálu nasadí slovenský hit s mega obsadením

Internet baví ReebokGate

Okamžitý zásah internetu na seba nenechal dlho čakať. Používatelia zdieľali snímky objednávok s desiatkami párov topánok, vtipkovali o tom, ako „kamióny Reeboku smerujú do Česka“, a parodovali absurdne nízke ceny v štýle známych scén z filmov Pelíšky či seriálu Teória veľkého tresku.

„Keď v Reeboku v pondelok prídu do práce a zistia, že majú 32-tisíc objednávok z Česka v celkovej hodnote 37 Kč,“ znela jedna z ironických reakcií pod obrázkom hrdinky seriálu.

Iný používateľ vystihol pocit z absurdity situácie: „Keď máš pocit, že si na tomto svete zbytočný, spomeň si na 15 % zľavový kupón na stránkach Reebok.“

Našlo sa aj niekoľko marketingových odkazov: „Toto môže byť pre Reebok najlacnejšia marketingová kampaň na vybudovanie mena v Európe. Ľudia si to nakúpia, stane sa z toho virál nielen u nás. Reebok vyprázdni sklady, odpíše výrobné náklady a v prepočte na doláre ho to vyjde ako ročný honorár jedného Brand athlete.“

Ako sa Reebok rozhodne?

Zatiaľ nie je známe, ako Reebok definitívne pristúpi k stovkám alebo tisícom vytvorených objednávok. Firma zatiaľ nevydala oficiálne vyhlásenie. E-mail, ktorý bol odoslaný zákazníkom, ktorí nákup nedokončili, naznačuje, že e-shop sa snaží opäť navrhnúť pôvodné – správne – ceny. V správe sa totiž objavila výzva na dokončenie nákupu tenisiek Club C Grounds za 80 eur, ktoré boli predtým ponúkané za 80 korún.

Pre značku ide o citlivý moment. Jej rozhodnutie môže ovplyvniť vnímanie značky v regióne. Ako podotkol jeden z používateľov: „Reebok stojí pred otázkou, či všetko poslať, odpísať pár desiatok miliónov a stať sa lovebrandom tohto leta, alebo to neposlať a mať najväčšiu brand aversion roka 2025.“

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #zľava #topánky #marketing #virál #Reebok