Nová kniha americkej popovej hviezdy Taylor Swiftovej o jej svetovom turné Eras sa stala najpredávanejšou knihou minulého týždňa a najúspešnejšou novinkou tohto roka. Podľa výskumnej spoločnosti Circana sa len za úvodný predĺžený víkend, ktorý nasledoval v USA po Dni vďakyvzdania, predalo 814.000 výtlačkov, a to iba na pultoch jedného obchodného reťazca. Blíži sa tak úspešnosťou pamätiam bývalého amerického prezidenta Baracka Obamu. Napísala o tom agentúra AP.
Circana sleduje asi 85 percent trhu s tlačovinami, čísla týkajúce sa Eras Tour Book sú ale presnejšie: Speváčka si totiž ako výhradného distribútora vybrala známy americký reťazec Target, ktorý uviedol knihu na trh na takzvaný Čierny piatok (Black Friday) 29. novembra. V tomto ten predajcovia výraznými zľavami lákajú k nákupom a prakticky tak štartujú vianočnú nákupnú horúčku.

Predaje prudko stúpli aj napriek tomu, že Swiftová vynechala Amazon a ďalšie predajné siete, ale aj napriek tomu, že sa niektorí fanúšikovia na internete sťažovali, že kniha v cene 40 dolárov obsahuje preklepy a ďalšie chyby. Zástupcovia Targetu ani Swiftovci zatiaľ na žiadosti o komentár nereagovali, uviedla AP.
Vysoké predaje dostali americkú speváčku do vzácnej spoločnosti. Jediná kniha, ktorá zažila úspešnejší štart a nešlo o fikciu, bol prvý zväzok Obamových pamätí Zem zasľúbená (A Promised Land). Za prvý týždeň ich v roku 2020 z pultov amerických obchodov zmizlo 816.000, uviedla spoločnosť Circana, ktorá nepočíta predaj audio verzií a elektronických kníh. Lenže Obamove pamäte boli široko dostupné a pri Eras Tour Book Circana započítava len predaje za prvý víkend, keď bola publikácia k dostaniu.

Swiftová už skôr využila exkluzivitu jedného distribútora, a to v prípade filmu zachytávajúceho jej turné Eras, ktorý mohli fanúšikovia zhliadnuť minulý rok. „Obišla“ vtedy slávna hollywoodska štúdia a dohodla sa priamo s reťazcami kín AMC a Cinemark. Snímka Taylor Swift: The Eras Tour zarobil viac ako 200 miliónov dolárov a stal sa najúspešnejším koncertným filmom v dejinách.
Americká popová hviezda sa preslávila natoľko, že jej meno už je vo vydavateľskom priemysle samostatným mini žánrom. Stala sa inšpiráciou pre biografie, romantickú prózu, módu, a dokonca aj omaľovánky a zbierku receptov na koktejly s názvom Shake It Up podľa názvu jednej z jej piesní Shake it Off. Podľa spoločnosti Circana je ďalším z najlepšie predávaných artiklov týkajúcich sa Swifovej biografie Taylor Swift: A Little Golden Book Biography od Wendy Loggiovej, americkej autorky kníh pre deti a mládež.