Z Hitu roka sa hit nestal. Relácia za takmer milión skončila na okraji diváckeho záujmu


Zábavnú reláciu Hit roka uviedla RTVS na obrazovky už začiatkom januára ako prvú zo svojich tohtoročných noviniek. V programovej štruktúre dostala priestor v štvrtkové večery, ktoré v minulosti patrili Zlatým časom.
Tie uvádzala RTVS od jesene 2016. Moderátormi boli Elena Vacvalová a Dano Heriban, ktorého od druhej série nahradil Milan Lasica ako stály hosť. Spolu s hosťami spomínali na minulosť a pripomínali si relácie z bohatého televízneho archívu. Po úmrtí Milana Lasicu RTVS na jeseň 2021 vysielanie relácie ukončila.

Retro atmosféru prináša aj zábavná relácia Hit roka, ktorá v 25 častiach pripomína najväčšie udalosti, ktoré zarezonovali počas tridsiatich rokov od vzniku Slovenskej republiky v roku 1993. Divákov na ceste do minulosti sprevádza Ján Žgravčák, ktorý v minulosti moderoval Góly – body – sekundy, reláciu Pozor, zákruta! či štúdiá k športovým prenosom. Od septembra minulého roka je novým riaditeľom sekcie športu RTVS, kde nahradil Mateja Hajka.
V úlohe glosátorov mu sekundujú Adela Vinczeová, Marián Leško, Michal Hudák, Jozef Vajda, Zuzana Kubovčíková Šebová, Jana Kovalčíková či Michal Kubovčík. Každú epizódu dopĺňa aj známy hosť a hudobné čísla.

Po prvej časti nastal prepad
Premiéra novej relácie na obrazovke svojou sledovanosťou nesklamala, no ani neohúrila. Pozrelo si ju 390-tisíc divákov, čo bolo doposiaľ maximom relácie. Pri druhej časti už sledovanosť klesla na 227-tisíc divákov, kde sa hýbala aj pri ďalších epizódach. Posledné tri epizódy odvysielané v apríli už klesli pod hranicu 200-tisíc divákov (196-, 176– a 174-tisíc).
RTVS doposiaľ odvysielala 18 z 25 častí, v priemere si ich pozrelo 232-tisíc divákov pri podiele na trhu 11,2 %. Prvá epizóda Hitu roka dosiahla podiel na trhu 18,4 %. Komerčné televízie konkurujú seriálmi Dunaj, k vašim službám a Nemocnica, ktoré k obrazovkám pritiahnu aj dvakrát toľko divákov.

Hit rok nenadviazal na úspechy Zlatých časov alebo v minulosti úspešných programov Legendy popu alebo Hit storočia. Ten bol pred pätnástimi rokmi dokonca fenoménom televíznych obrazoviek, ktorý sledovali masy. Rekordné bolo finále so 750-tisíc divákmi.
Zlaté časy sledovalo v poslednom roku na televíznej obrazovke (v roku 2021) v priemere 278-tisíc divákov. RTVS odvysielala 28 častí, pričom takmer polovica epizód mala viac ako 300-tisíc divákov. Maximom bolo 393-tisíc divákov pri jednej z májových epizód.

Nábehová krivka pre reprízy
Hitu roka sa však darí v reprízach, ktoré Jednotka RTVS uvádza v sobotu neskoro večer, od 22.45 hod. do polnoci. Relácii predchádzajú divácky úspešné Záhady tela a talk show Neskoro večer, ktoré udržia pri nasledujúcom Hite roka okolo 150-tisíc divákov. Menej ako 100-tisíc divákov mala repríza Hitu roka len trikrát, a to vtedy, keď RTVS namiesto tradičného večerného programu vysielala Slnko v sieti, Krištáľové krídlo a referendové štúdio. Doposiaľ bolo maximom reprízových vydaní až 204-tisíc divákov, pri epizóde odvysielanej 4. februára.

Kto vyrába Hit roka
Všetky spomenuté programy pripravovala spoločnosť MAYA a RTVS jej zverila aj výrobu Hitu roka. Podľa Centrálneho registra zmlúv stojí 25 častí 799-tisíc eur bez DPH (959-tisíc eur s DPH), čo je 32-tisíc eur bez DPH za jednu časť. RTVS sa na výrobe jednotlivých epizód podieľa aj nepeňažným plnením, sprístupňuje archívne materiály, zabezpečuje obecenstvo a poskytuje aj techniku, rekvizity, štúdio a ľudí do výrobného štábu. Za Zlaté časy telerozhlas naposledy zaplatil 729-tisíc eur bez DPH (875-tisíc eur s DPH) za výrobu 24 častí, teda 30 382 eur bez DPH za jednu časť.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA, dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA, po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti.
© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ