Návštevnosť webov: Najviac klikáme na spravodajstvo a bulvár

Katarína Hrnčárová | 03.06.2022 07:00
surfovanie na webe Foto:
Miliónovou návštevnosťou sa môžu pochváliť aj televízne weby.

Slovenské webové stránky v máji navštívilo viac ako 4,1 milióna unikátnych používateľov. Je to takmer rovnaká návštevnosť ako v predchádzajúcom mesiaci, nárast predstavuje len 1 percento. V tomto roku bola doposiaľ rekordná návštevnosť v januári, kedy si na slovenské weby kliklo takmer 4,7 milióna ľudí.

V prvej dvadsiatke najnavštevova­nejších webov výrazne prevažujú medzimesačné rasty. Vyplýva to z oficiálneho auditu návštevnosti IABmonitor.

Top päťka webov bezo zmeny

Pozíciu najnavštevova­nejšieho webu si dlhodobo držia Aktuality.sk, ktoré ako jediný slovenský web dokážu pokoriť trojmiliónovú hranicu návštevnosti. V tomto roku ju prekonali v prvých dvoch mesiacoch, od marca už klesli na zhruba 2,7 milióna unikátnych používateľov (RU). V máji mali Aktuality 2,77 milióna návštevníkov, zhruba rovnaký počet ako v apríli, medziročne však zaznamenali takmer 5-percentný pokles.

markíza krimi, Čítajte aj O pár dní odštartuje televízia Markíza Krimi: Ktorí operátori zaradia novú stanicu?

Dvojkou slovenského internetu je Zoznam.sk, ktorý v máji navštívilo 2,54 milióna používateľov a môže sa pochváliť nárastom o 0,3 percenta voči predchádzajúcemu mesiacu a takmer 3-percentným medziročným nárastom.

Trojkou je portál Sme.sk s 2,4 milióna návštevníkmi, čo predstavuje o 1,8 percenta viac ako v predchádzajúcom mesiaci. Medziročne však bolo návštevníkov o 7,8 percenta me­nej.

Štvorkou v májovom rebríčku je Pluska.sk, ktorá si drží pozíciu najčítanejšieho bulvárneho webu. V máji si na ňu kliklo takmer 2,4 milióna používateľov, čo predstavuje aj medzimesačný (+ 0,3 %), aj medziročný (+ 1,3 %) nárast.

Prvú päťku uzatvára portál Pravda.sk s návštevnosťou tesne nad 2 miliónmi unikátnych používateľov. Pravda je zároveň posledným webom, ktorého návštevnosť prekročila dvojmiliónovú hranicu návštevnosti.

Miliónovú návštevnosť má 17 webov

Nad miliónovou hranicou návštevnosti sa drží sedemnásť slovenských webov. Šiesty Cas.sk navštívilo v máji 1,93 milióna používateľov, 1,87 milióna si kliklo na Topky.sk a prvú desiatku uzatvárajú Bazos.sk, Hnonline.sk a Dobrenoviny.sk.

Skokanom mesiaca je web RTVS, ktorý v máji zvýšil svoju návštevnosť – aj vďaka hokejovému šampionátu – až o takmer 42 percent. Dvojciferné medzimesačné rasty si pripísali ešte TVnoviny.sk televízie Markíza (+ 13,4 %), Noviny.sk televízie Joj (+ 23,3 %) a Refresher.sk (+ 11,2 %).

Na druhej strane, dvojciferný pokles návštevnosti si pripísal len jeden web, a to Dennikn.sk (- 14,8 %), ktorý uzatvára prvú dvadsiatku top slovenských webov.

trojka, Čítajte aj RTVS plánuje návrat Trojky: Po novom bude mať päť televíznych okruhov

Medziročné nárasty si pripísalo päť webov z prvej dvadsiatky. Svoj výkon výrazne zvýšili štyri spravodajské a jeden web zameraný na mladých. Návštevnosť portálu Dobrenoviny.sk stúpla o takmer 30 percent, Webnoviny.sk agentúry SITA zvýšili svoj výkon až o 54 percent, Dnes24.sk o 22 percent a Noviny.sk televízie Joj o 13 percent. Interez.sk si pripísal medziročne o 40 percent viac návštevníkov.

Rebríček top 20 webov v máji 2022

Por. Web Prevádzkovateľ návštevnosť (RU) zmena voči aprílu 2022 medziročná zmena (voči máju 2021)
1. aktuality.sk Ringier Axel Springer SK 2 772 943 +0,1 % –4,6 %
2. zoznam.sk Zoznam 2 544 257 +0,3 % +2,9 %
3. sme.sk Petit Press 2 406 286 +1,8 % –7,8 %
4. pluska.sk News And Media Holding 2 398 836 +0,3 % +1,3 %
5. pravda.sk OUR MEDIA SR 2 013 195 –1,4 % –8,4 %
6. cas.sk FPD Media 1 930 357 +3,2 % –3,6 %
7. topky.sk Zoznam 1 867 856 +0,2 % +4,8 %
8. bazos.sk Radim Smička 1 842 045 +1,0 % –10,9 %
9. hnonline.sk MAFRA Slovakia 1 789 805 +3,6 % –6,4 %
10. dobrenoviny.sk Nearby smart communication 1 776 534 +2,9 % +29,7 %
11. heureka.sk Heureka shopping 1 685 854 –4,5 % –11,3 %
12. startitup.sk Startitup 1 606 928 –2,1 % –5,5 %
13. tvnoviny.sk Markíza – Slovakia 1 527 203 +13,4 % –2,8 %
14. webnoviny.sk SITA, Slovenská tlačová agentúra 1 513 687 +6,2 % +54,2 %
15. dnes24.sk Global24 1 488 781 +8,3 % +22,0 %
16. interez.sk Startitup 1 324 205 –2,0 % +39,9 %
17. noviny.sk Mac TV 1 278 235 +23,3 % +13,0 %
18. rtvs.sk RTVS – Rozhlas a televízia Slovenska 1 260 736 +41,8 % –3,3 %
19. refresher.sk REFRESHER Media 1 185 116 +11,2 % –2,2 %
20. dennikn.sk N Press 1 158 789 –14,8 % –20,5 %
           

Najväčším prevádzkovateľom slovenských webov je mediálny dom Ringier Axel Springer SK so svojou vlajkovou loďou Aktuality.sk, ktorý ako jediný prekračuje so svojím portfóliom webov trojmiliónovú hranicu návštevnosti.

joj 24, Čítajte aj Portfólio pre budúcu spravodajskú televíziu sa rozširuje! Jojka spúšťa podcast v ukrajinčine

Dvojmiliónovú hranicu prekračuje päť prevádzkovateľov. Dvojkou v rebríčku je vydavateľstvo News and Media Holding, ktoré má v portfóliu okrem iných bulvárnu Plusku.sk či ekonomický portál Trend.sk.

Trojkou je spoločnosť Zoznam so svojimi webmi Zoznam.sk a Topky.sk, štvrtá pozícia patrí vydavateľstvu Petit Press a jeho portálu Sme.sk. Viac ako dva milióny návštevníkov si ešte pripisujú vydavateľstvá Startitup a Our Media SR so svojou vlajkovou loďou Pravda.sk a tiež portálom Mediaklik.sk.

Top 10 prevádzkovateľov webov v máji 2022

Por. Prevádzkovateľ Weby návštevnosť v máji 2022 (RU) zmena voči aprílu 2022 medziročná zmena (voči máju 2021)
  Internet celkom 4 120 427 +1,0 % –1,1 %
1. Ringier Axel Springer SK aktuality.sk, azet.sk, autobazar.sk/eu, nehnutelnosti.sk, bazar.sk, reality.sk, topreality.sk, autovia.sk, noveauto.sk, byty.sk, novostavby.sk, noveauta.sk, zlavy.sk 3 049 874 –0,1 % –4,9 %
2. News And Media Holding pluska.sk, centrum.sk, ujszo.com, trend.sk, vasarnap.com, plustv.sk 2 775 681 +3,0 % +3,8 %
3. Zoznam zoznam.sk, topky.sk 2 751 146 +0,6 % –1,5 %
4. Petit Press sme.sk 2 406 286 +1,8 % –7,8 %
5. Startitup startitup.sk, interez.sk, emefka.sk, imhd.sk 2 247 998 –0,7 % +2,8 %
6. OUR MEDIA SR pravda.sk, birdz.sk, mediaklik.sk 2 051 399 –0,7 % –6,9 %
7. MAFRA Slovakia hnonline.sk, svetevity.sk, zlacnene.sk, ticketportal.sk, takurcitee.sk 1 978 697 +5,0 % –10,3 %
8. Markíza – Slovakia markiza.sk, tvnoviny.sk 1 964 766 –0,6 % –5,4 %
9. FPD Media cas.sk 1 930 357 +3,2 % –3,6 %
10. Radim Smička bazos.sk 1 842 045 +1,0 % –10,9 %
           

V kategórii televíznych a rádiových webov si májové prvenstvo pripísal web RTVS, ktorý voči aprílu zvýšil svoju návštevnosť až o 42 percent. Nad opätovným návratom nad miliónovú hranicu používateľov sa podpísal najmä hokejový šampionát.

Web RTVS odsunul na druhú priečku televízny web Markízy, ktorému návštevnosť medzimesačne klesla o 13 percent. Trojkou v rebríčku je web televízie Joj. Rozdiel v návštevnosti medzi webmi komerčných televízií je necelých 47-tisíc unikátnych návštevníkov.

Z rádiových web je najnavštevovanejším web Expresu nasledovaný webom Fun rádia.

Rebríček webov v kategórii Televízie a rádiá

Por. Web Prevádzkovateľ návštevnosť v máji 2022 (RU) zmena voči aprílu 2022 medziročná zmena (voči máju 2021)
1. rtvs.sk RTVS – Rozhlas a televízia Slovenska 1 260 736 +41,8 % –3,3 %
2. markiza.sk Markíza – Slovakia 1 108 087 –12,8 % –17,9 %
3. joj.sk Mac TV 1 061 245 –0,7 % –6,4 %
4. ta3.com CENm 709 471 –6,3 % –32,2 %
5. expres.sk BAUER MEDIA Slovakia 385 422 –5,4 % –36,2 %
6. funradio.sk RADIO Group 226 728 +12,4 % –34,2 %
7. Tivi.cas.sk FPD Media 199 513 –20,5 % +32,1 %
8. europa2.sk BAUER MEDIA Slovakia 199 343 +99,2 % +26,0 %
9. video.sme.sk Petit Press 154 038 +13,6 % +3,9 %
10. HNtelevizia MAFRA Slovakia 63 872 +461,7 % +142,8 %
11. radiomelody.sk BAUER MEDIA Slovakia 47 640 +18,7 % +33,6 %
12. radiovlna.sk RADIO Group 47 587 –33,5 % –22,4 %
13. plustv.sk News And Media Holding 5 798 +23,8 % +115,8 %
           

V kategórii Marketing a médiá sú zaradené štyri weby. Najnavštevovanejším je Mediaklik.sk, ktorý v máji navštívilo takmer 164-tisíc unikátnych používateľov. Druhá priečka patrí webu Strategie.sk, na ktorý si kliklo 74-tisíc ľudí. Najsleduje portál Omediách s viac než 52-tisícovou návštevnosťou a posledným je web Mediálne patriaci pod Trend.sk. Ten dosiahol návštevnosť necelých 20-tisíc RU.

Všetky štyri weby si pripísali pokles návštevnosti voči predchádzajúcemu mesiacu. Najnižší pokles o 2,4 percentá zaznamenal Mediaklik.sk, ostatné tri weby znížili svoj až výkon dvojciferne, a to nielen v medzimesačnom, ale aj v medziročnom porovnaní.

Rebríček webov v kategórii Marketing a médiá

Por. Web Prevádzkovateľ návštevnosť v máji 2022 (RU) zmena voči aprílu 2022 medziročná zmena (voči máju 2021)
1. Mediaklik.sk OUR MEDIA SR 163 640 –2,4 % n/a
2. Strategie.sk MAFRA Slovakia 74 095 –46,8 % –63,7 %
3. Omediach.com Miramedia 52 509 –20,8 % –64,9 %
4. Trend.sk/Mediálne News And Media Holding 19 891 –37,4 % –11,5 %
           

Zdroj údajov: IAB Slovakia

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ