Táto je krvavá, rýchla a násilná! Ľudstvo je preč, musíte prejsť peklom

Samuel Řeřicha, článok vznikol v spolupráci s FIIT STU v Bratislave | 03.04.2022 07:00
ultrakill, Foto:
Hráč sa ocitá v roli stroja V1, poháňaného krvou, na ceste vrstvami pekla vo vesmíre po vymretí ľudstva.
Na ceste peklom je samozrejme potrebné byť vyzbrojený. Toto je hra ULTRAKILL.

Hráč sa ocitá v roli stroja V1, poháňaného krvou, na ceste vrstvami pekla vo vesmíre po vymretí ľudstva. Stretá a poráža mnohých protivníkov, ako sú démoni, vylepšená verzia seba alebo anjel Gabriel.

Keďže V1 je poháňaný krvou, hlavnou myšlienkou je regenerácia z krvi nepriateľov, a to len z blízka. Krčenie sa v úkryte preto nie je cesta – tou je rýchly pohyb a neustála akcia za hudby Drum and bass soundtracku. V1 je vysoko pohyblivý – súčasťou schopností sú šmyk, skoky do výšky a vpred, ale aj raketové skoky. Rýchle tempo je ešte viac podčiarknuté kombami – zabíjanie nepriateľov v rýchlom slede a so štýlom je odmenené vizuálne aj bodmi, ktorými je možno odomykať zbrane. Každý level je “oznámkovaný” – parametre ako štýl, rýchlosť, zabitia alebo skryté predmety sú povzbudením k zopakovaniu si levelov.

Na ceste peklom je samozrejme potrebné byť vyzbrojený. K dispozícií je 5 typov zbraní – napríklad revolvery alebo brokovnice, každý z nich má viacero postupne odomykaných variánt s unikátnou špeciálnou schopnosťou. Munícia je nekonečná, avšak niektoré zbrane a ich schopnosti majú cooldown. Okrem 4 typov zbraní na diaľku má V1 tiež mechanickú ruku so silným útokom nablízko.

Herne a vizuálne je štylizovaná podobne ako Doom a Quake – geometria je low-poly s menej detailnými textúrami. Zbesilé levely sú niekedy skrotené hľadaním lebiek (analógia kľúčov z prvých Doom hier) alebo vyraďovaním napájania. Príbehom sa podobá prvým strieľačkám – je prítomný, ale nie je výrazný, podstatná je akcia.

ULTRAKILL je rýchly, násilný a krvavý, vzdáva hold prvým strieľačkám. Okrem kampane obsahuje ďalšie módy, ako je napríklad prežitie, kde hráč čelí vlnám postupne silnejúcich monštier v dynamickej aréne. Hlavným vývojárom je Fín Arsi „Hakita“ Patala. Prvotne vydaná bola v roku 2020 a je to tzv. Early Access (skorý prístup) hra – je stále vo vývoji, s novými mechanikami a obsahom postupne pridávanými s pomocou spätnej väzby od komunity. Dostupná je v súčasnosti pre Windows a Linux PC.

Autor je študent FIIT STU, fanúšik ambient hudby a retro hier.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ