Slovania vtrhli na obrazovky ako absolútny hit tohto roka! Čísla sú neuveriteľné

Radovan Vávra, Pravda | 17.03.2021 07:00
slovania, dušan cinkota, Foto:
Prvá časť Slovanov zvalcovala všetko, čo jej stálo v ceste.
Televízia JOJ má konečne dôvod na poriadnu radosť. Po sérii nevydarených projektoch, pri ktorých výrazne prepadla sledovanosť, našla liek. A je ním výpravný a vysokorozpočtový seriál Slovania.

Ten mal premiéru počas minulej stredy a po dlhých prípravách a promovaní v samotnom vysielaní sa dostavil výsledok. Nepomohol ani krok konkurenčnej Markízy, ktorá narýchlo menila program a pokúsila sa prekaziť výhľad na rekordnú sledovanosť. Slovania sa stali jednoznačným hitom tohto roka.

Premiéra Slovanov sa stala bezkonkurenčne najsledovanejším programom dňa a zároveň najsledovanejšou premiérou pôvodného ťažiskového formátu tento rok z ponuky všetkých slovenských televízií, keď ju sledovalo až 639-tisíc divákov, seriál tak dosiahol 13,8% sledovanosť a 27,7% podiel na trhu.

V rámci obchodne relevantného mladšieho publika (cieľovka 12 – 54) dosiahla prvá epizóda Slovanov ešte lepší podiel 28,3% a nadpriemernú sledovanosť 11,5%. Najviac divákov seriálovej premiéry bolo z vekovej kategórie 45 až 54 rokov – ženy dosiahli až 20,5% sledovanosť a 32,9% podiel, muži rovnako vysoko nadpriemernú sledovanosť až 18,8% a podiel až 33,6%. Mladšie diváčky v cieľovke 35 – 44 rokov zaznamenali až 16,2% sledovanosť a 32% podiel.

Konkurenčná Markíza spravila krok, ktorý sa nevidí každý deň. Vzdala sa reklamných brejkov v rámci filmovej premiéry druhej časti Fantastických zverov. Podľa dosiahnutých výsledkov si mala tento film radšej ponechať do veľkonočnej ponuky, tam by s ním výrazne zabodovala. Obrovská snaha stiahnuť Slovanov nadol jej nevyšla a Gridelwaldove zločiny dosiahli podpriemernú sledovanosť. V cieľovke 12 – 54 dosiahlo film z prostredia Harryho Pottera len slabú, 6% sledovanosť s trhovým podielom 17,4%. Celkovo pri obrazovkách sedelo 223-tisíc divákov.

Zaujala verejnoprávna Dvojka s premiérou dychberúceho dokumentu V sieti o zneužívaní maloletých dievčat na internete. Film sledovalo až 151-tisíc divákov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ