Divácka žatva! Jojka triumfovala s filmom, Markíza bodovala s Matovičom

Radovan Vávra, Pravda | 12.12.2020 07:00
matovič, šťastný nový rok, Foto:
V stredu zažili slovenské televízie doslova divácku žatvu!
Druhá polovica tohto týždňa priniesla doslova divácke zemetrasenie. Zabodovali obe komerčné stanice. Kým Jojka má na konte najsledovanejší film roka, Markíza zas najsledovanejší program tejto jesene.

Veľký televíznym dňom bola práve streda. Markíza operatívne zaradila kľúčový rozhovor s premiérom Matovičom do Televíznych novín, ktorý v rovnaký deň oznámil nové protiepidemiologické opatrenia. Hlavný večerný program odštartovala Jojka so svojou kľúčovou premiérou filmu Šťastný nový rok s hviezdnym obsadením. A Slováci vo veľkom sedeli pri obrazovkách, v oboch prípadoch.

Komédia Šťastný nový rok výrazne bodovala už minulý rok, keď bola v kinách. Bol vlani druhým najnavštevovanejším slovenským filmom v kinách (po filmovom trháku Trhlina) a piatym najnavštevovanejším filmom celkovo za rok 2019. Teraz si pripísal aj titul najsledovanejšieho filmu v roku 2020.

Premiéra filmu na Jojke zasiahla takmer milión divákov (presne 989-tisíc divákov, AvRch 12+), Šťastný nový rok tak dosiahol neprekonateľnú sledovanosť až 14,4% a 32,4% podiel v rámci univerzálneho publika, v obchodne relevantnej mladšej cieľovej skupine 12 – 54 si vyslúžil až 13,4% sledovanosť a vysoko nadpriemerný, až 37,9% podiel na trhu.

Romantická komédia bola tak v stredu prvou voľbou slovenských divákov vo všetkých cieľových skupinách. Ženy vo veku 45 až 54 rokov zaznamenali rekordnú 23,1% sledovanosť a až 41,1% podiel, u mužov mal film najväčší úspech v rovnakej cieľovke s vynikajúcou sledovanosťou až 19,1% a 37,3% podielom na trhu.

Pre veľký úspech, Jojka zopakuje film v sobotu poobede.

Matovič valcoval na Markíze

Televízia Markíza v stredu, 9. decembra 2020, operatívne zareagovala na aktuálne dianie a do vysielania večerných Televíznych novín pozvala premiéra Igora Matoviča, aby divákov naživo oboznámil o forme chystaného lockdownu a sprísnení opatrení v boji s koronavírusom. Toto vydanie hlavnej spravodajskej relácie sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc a v univerzálnej cieľovej skupine 12+ išlo dokonca o doposiaľ divácky najúspešnejší program od začiatku jesennej televíznej sezóny.

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 – 54 dosiahli stredajšie Televízne noviny od začiatku septembra druhý najvyšší rating 13,6% a absolútne rekordný trhový podiel 37,3%, zároveň ide o doposiaľ druhý najsledovanejší program tejto sezóny.

Celkovo pri obrazovkách sedelo rekordných 758-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom zasiahol až vyše 1,1 milióna divákov (AvRch 1 161 000). Sledovanosť kulminovala práve v čase rozhovoru moderátorky Zlatice Švajdovej Puškárovej s predsedom vlády Igorom Matovičom, v čase o 19:42 sledovalo Markízu až 916-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ