Televízia JOJ sa rozhodla nasledovať príklad Markízy a zaviesť zákaz pretáčania reklám v archívnom vysielaní. Zmena má vstúpiť do platnosti už 15. júla 2025 a dotkne sa všetkých operátorov na Slovensku, ako prvý o tom informoval portál Živé.sk.

Podľa informácií portálu chce vysielateľ JOJ Group rovnako ako Markíza zabrániť divákom v preskakovaní reklamných blokov pri spätne sledovaných programoch. Ako potvrdzuje spoločnosť DSi Data, ktorá prevádzkuje službu Flexi TV, nové pravidlá sa budú vzťahovať na všetky archívne relácie staníc JOJ, JOJ Plus a Wau.
„Ako prevádzkovateľ Flexi TV máme licenčnú povinnosť toto pravidlo vhodne implementovať, preto už reklamné bloky v archíve nemožno pretáčať,“ uvádza DSi Data v oficiálnom stanovisku, pričom to platí pre skupinu Markíza a následne sa pravidlo plánuje zaviesť aj pre televíziu JOJ.
Zaujímavosťou je, že správu o plánovanej zmene údajne zverejnil aj operátor Orange, no krátko na to ju zo svojho webu stiahol.

Komerčné televízie tak na Slovensku čoraz viac obmedzujú sledovanie pri archívnom programe, pričom cieľom je zabezpečiť vyššiu sledovanosť reklám. Po Markíze sa tak k rovnakému kroku od polovice júla podľa informácií má pridať aj televízia JOJ.
V tejto súvislosti sme kontaktovali tlačové oddelenie TV JOJ, ktorí sa k situácii vyjadrili nasledovne: „K zmluvnému nastaveniu vzťahov medzi operátormi a ku krokom, ktoré môžeme obojstranne vykonať, sa v tejto chvíli nemôžeme vyjadriť vzhľadom k povahe našich spoločných obchodných dohôd.“
Ako pre Mediaklik.sk uviedla spoločnosť Orange, „Orange sa na implementáciu zákazu pretáčania reklám aj pre TV stanice skupiny TV JOJ pripravuje, o jeho nasadení budeme informovať, keď to bude aktuálne.“