Záver mája priniesol na slovenské televízne obrazovky výrazný divácky záujem o programy verejnoprávnej STVR aj spravodajskej televízie JOJ 24. Kým STVR potvrdila silné postavenie v oblasti zábavných relácií a víkendového prime-time, televízia JOJ 24 si upevnila svoju pozíciu v spravodajskej konkurencii s reláciou POLITIKA 24.
V piatok večer si diváci STVR opäť nenechali ujsť populárnu šou Milujem Slovensko, ktorá dosiahla sledovanosť 351 000 divákov a trhový podiel 20,3 % v univerzálnej cieľovej skupine. Relácia bola zároveň najsledovanejším nespravodajským programom dňa v hlavnom vysielacom čase. Úspech zaznamenala aj medzi mladšími divákmi vo veku 14 – 56 rokov, kde dosiahla podiel na trhu 18,4 %.
Dvojka priniesla premiéru talkšou Trochu inak s Adelou, ktorú sledovalo 79 000 divákov s podielom 6,3 % v cieľovej skupine 12+.
Sobota patrila formátu Neskoro večer s Petrom Marcinom, ktorý si pozrelo 360 000 divákov. Relácia získala v univerzálnej cieľovej skupine vynikajúci trhový podiel 24,8 % a stala sa najsledovanejším nespravodajským programom dňa. V prime-time skončila na druhom mieste relácia Záhady tela so sledovanosťou 333 000 divákov a podielom 20,2 % v cieľovej skupine 12+.
Aj nedeľa sa niesla v znamení záujmu o program STVR. Nemecký seriál Käthe a ja si pozrelo 231 000 divákov, čím sa stal najsledovanejším nespravodajským a nešportovým programom dňa s trhovým podielom 12,3 % v univerzálnej cieľovej skupine.
Výraznú pozornosť si získala aj politická diskusná relácia O 5 minút 12, ktorú na Jednotke a okruhu :24 sledovalo spolu 299 000 divákov. Samotná Jednotka zaznamenala 248 000 divákov s trhovým podielom 25,1 %, :24-ka pridala ďalších 51 000 divákov a podiel 5,1 %.
Politické diskusie rezonovali aj na stanici JOJ 24, kde sa v nedeľu 25. mája v relácii POLITIKA 24 objavil minister zahraničných vecí a európskych záležitostí Juraj Blanár. V rozhovore s moderátorkou rozoberali aktuálnu vnútropolitickú aj zahranično-politickú situáciu. Relácia dosiahla sledovanosť 1,05 % a trhový podiel 6,15 % v cieľovej skupine 12+.
Celkovo zasiahla 92 000 divákov (AvRch). Televízia JOJ 24 tak potvrdila svoje silné postavenie v spravodajskej konkurencii a stala sa lídrom 21. týždňa s podielom 1,26 % (v porovnaní :24 podiel 1,00 %, TA3 podiel 1,08 %).
Televízne noviny trhajú rekordy
Televízne noviny televízie Markíza dosiahli mimoriadny úspech. V 21. týždni (19. – 25. mája 2025) sa stali jednoznačným lídrom slovenského televízneho spravodajstva, keď v obchodne dôležitej cieľovej skupine 14–56 zaznamenali priemerný trhový podiel až 31,2 % a rating 7,0 %. Išlo o ich najlepší týždenný výsledok od roku 2020, pričom reláciu si denne pozrelo až 730-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Tento výnimočný výkon znamená návrat nad hranicu 30-percentného trhového podielu v týždennom priemere – naposledy sa takýto výsledok podaril v 45. týždni roka 2020 (2. – 8. novembra), keď Televízne noviny dosiahli podiel 31,9 % v rovnakej cieľovej skupine.
Priemerný denný zásah hlavného spravodajstva Markízy predstavoval 447-tisíc divákov, čo výrazne prekonalo konkurenciu. Noviny TV JOJ dosiahli v rovnakom období podiel iba 15,6 % v cieľovej skupine 14–56.
„Tento úspech je potvrdením dôvery, ktorú nám diváci každodenne prejavujú. Sme nesmierne hrdí na to, že sa Televízne noviny stali hlavným zdrojom aktuálnych, overených a zrozumiteľne podaných informácií pre obrovské množstvo ľudí po celom Slovensku. Spravodajstvo je srdcom televízie a tento výsledok nás motivuje ísť ešte ďalej,“ hovorí Michal Kratochvíl, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky skupiny Markíza.
Televízne noviny denne prinášajú komplexný prehľad domácich a svetových udalostí a už čoskoro sa ich dosah ešte rozšíri vďaka pripravovanému digitálnemu projektu TN Live. Nová platforma má priniesť nepretržité aktuálne spravodajstvo, rozhovory, živé vstupy a tematické relácie určené najmä pre mladšiu generáciu zvyknutú na konzumáciu obsahu cez mobil a sociálne siete.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA