Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Obľúbená šou na Markíze končí. Martin Novák nečakane opúšťa televízne obrazovky už v máji

Gastronomická záchranná misia na Markíze sa blíži ku koncu. Šéfkuchár Martin Novák odhalí poslednú premenu reštaurácie v sezóne už budúcu stredu.

30.04.2025 00:00
Na nože Hostinec Raj Foto:
Záber z kuchárskej reality Na nože nakrúcanej v Hostinci Raj.
debata (3)

Markíza odvysiela poslednú novú epizódu svojej gastronomickej reality šou Na nože už budúcu stredu 7. mája. Šéfkuchár Martin Novák tak ukončí svoju aktuálnu misiu zachraňovania slovenských reštaurácií po jedenástich častiach. Koniec premiér súvisí s blížiacimi sa Majstrovstvami sveta v hokeji, ktoré odštartujú 9. mája.

Štvrtá séria programu prináša divákom takmer rovnaký počet epizód ako minuloročná rekordná tretia séria. Program si počas svojej existencie vybudoval stabilné miesto v programovej štruktúre Markízy, hoci čísla sledovanosti zaznamenali oproti minulému roku mierny pokles.

Vzostupy a pády sledovanosti

Aktuálna séria Na nože priťahuje každý týždeň približne 350 až 370 tisíc divákov. Ratingy v obchodnej cieľovke kolíšu medzi 7 až 8 percentami, pričom trhový podiel dosahuje 27 až 30 percent. Tieto čísla predstavujú pokles oproti mimoriadne úspešnej tretej sérii.

Minuloročná jar priniesla šou rekordné výsledky – ratingy nad 8 percent s vrcholmi okolo 10 percent a podielmi na trhu presahujúcimi 30 percent. Sledovanosť vtedy pravidelne prevyšovala 400 tisíc divákov, v niektorých prípadoch sa približovala k pol miliónu.

Napriek poklesu zostáva Na nože lídrom v obchodnej skupine, hoci v celkovej sledovanosti ho predbieha konkurenčný Ranč na TV JOJ. Po skončení premiér Markíza ponúkne divákom od 14. mája reprízy starších častí, podobne ako v minulom roku, keď niektoré opakované epizódy dosiahli vyššiu sledovanosť než pri svojom prvom vysielaní.

Slovenský rozhlas RTVS budova Čítajte viac O riaditeľské kreslo STVR sa prihlásilo päť uchádzačov. Flašíková aj spevák šlágrov chcú ovládnuť verejnoprávne médium

Úspechy aj sklamania

Formát Na nože prešiel od svojho štartu výrazným vývojom. Zatiaľ čo prvé dve série v roku 2023 obsahovali po osem epizód, minuloročná tretia séria priniesla až dvanásť častí. Súčasná štvrtá séria pokračuje v trende dlhších sezón s jedenástimi epizódami.

Program zaznamenal aj niekoľko neúspešných príbehov, informuje portál Mediaboom.sk. Medzi ne patrí aj košická reštaurácia Javorina Pub 21, ktorá účinkovala v siedmej časti aktuálnej série. Napriek Novákovej intervencii sa podnik nedávno objavil v inzeráte na predaj.

hriesnici Čítajte viac Horúci kandidát na najúspešnejší film roku? Hriešnici zarobili 93 miliónov a neprestávajú šokovať celý Hollywood

Ako upozornil portál Interez, majiteľ Egon ponúkal podnik cez Bazoš za odstupné 150 000 eur: „Odstúpim zabehnutý Pub (Košice-Šaca) pred „letnou sezónou" po novom reštarte a po odvysielaní v relácii „Na nože" s novými navrhnutými jedlami od známeho šéfkuchára M. Nováka."

Počiatočné zlepšenie po zmenách v menu a vybavení zjavne nestačilo na dlhodobú finančnú stabilitu podniku. V súčasnosti už predajný inzerát nie je aktívny a reštaurácia pokračuje v prevádzke.

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Televízia #sledovanosť #TV Markíza #Martin Novák #Na nože