Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Známa tvár opúšťa Ružu pre nevestu po dvoch rokoch. Diváci kritizujú toxické obsadenie tretej série

Ruža pre nevestu stráca nielen divákov, ale aj svoju hviezdnu komentátorku. Predvídateľná stratégia s kontroverznou účastníčkou sa televízii vypomstila.

24.03.2025 00:00
ruza Foto:
Zábery z reality šou Ruža pre nevestu.
debata (3)

Zoznamovacia reality šou Ruža pre nevestu na obrazovkách Markízy vstúpila do tretieho ročníka. Mnohí diváci však kritizujú výrazný posun k ešte väčšej kontroverzie a výber účinkujúcich, ktorí generujú predovšetkým mediálny rozruch.

Formát Bachelor sa vrátil na slovenské obrazovky najprv ako Nevesta pre milionára v roku 2006, kedy dosahoval až miliónovú sledovanosť. Po dlhej prestávke ho Markíza obnovila pod názvom Ruža pre nevestu, no čísla sledovanosti sú výrazne nižšie – okolo 250 tisíc divákov s podielom 16–20% v obchodnej cieľovke.

Všetci si mysleli, že som na steroidoch, hovorí ženích Tomáš Tarr z prvej Ruže pre nevestu. Realitou bola choroba
Video
Pozrite si najnovšiu epizódu relácie StarTalks s Ninou. / Zdroj: TV Pravda

Televízia sa nespolieha na klasickú televíznu sledovanosť, ale primárne na úspech na internete, najmä na platenej platforme Voyo a diskusie na sociálnych sieťach, ktoré prinášajú mediálnu pozornosť.

Marketingová stratégia založená na extrémoch

Tvorcovia programu každý rok aplikujú osvedčenú metódu – výber atraktívnych účastníkov so sklonmi k exhibicionizmu. Do vily umiestňujú vysvalovaného ženícha a nevesty s viditeľnými estetickými úpravami, najmä výraznými perami.

Špeciálnu pozornosť venujú výberu jednej extrémne kontroverznej účastníčky pre každú sériu. V prvom ročníku išlo o Marcelu Dolniakovú, v druhom Danielu Nikoletu Kortišovú (Dolli) a v aktuálnej tretej sérii túto úlohu zverili Michaele Doležalovej.

Táto taktika vyvoláva čoraz výraznejšie negatívne reakcie. Fanúšikovia šou poukazujú na nerovnomerné rozdelenie vysielacieho času a predvídateľnosť scenára, ktorý opäť stavia do centra pozornosti jedinú účastníčku.

Hlasy divákov vyjadrujú sklamanie

„Nechcem nič hovoriť, ale stále od prvej série tam dávate jednu tú takú ženu, ktorá je extravagantná, čo na prvý pohľad hneď zaujme. či už výzorom alebo správaním, namotivovanú, najukecanejšiu, najškandalóznejšiu holku. Táto ‚šou‘ sa bez takéhoto charakteru, minimálne jednej ženy, nemôže zaobísť,“ zhodnotila jedna z diváčok na sociálnych sieťach Markízy.

Množstvo komentujúcich sa zhoduje, že program sa príliš sústredí na jedinú osobu: „Táto šou nie je o Rasťovi ale o Miši. Všade sa všetko točí len okolo nej. Iné dievčatá nedostávajú toľko priestoru, iba ona sa ku všetkému vyjadruje. Lezie nám to na nervy. Chceme vidieť aj iné účastnícky a ich názory na určité situácie, celé zle. Tá Miša tak skoro nevypadne a táto šou, ktorá sa točí okolo nej, nám začína byť protivná.“

Fanúšikovia programu sa vyjadrujú stále kritickejšie: „Tento rok to akosi nevyšlo. Ženích najnormálnejší, ale toto čo sa tam deje…“ komentuje jedna diváčka. Ďalší dodáva: „Je to vidieť, že tie dievčatá tam vybrali len pre sledovanosť.“

Keď experiment zájde priďaleko

Alex Laura Kučerová, známa ako Alex Godaly, spolupracujúca s Markízou od začiatku projektu, sa rozhodla po dvoch rokoch ukončiť partnerstvo. Na svojom instagramovom profile so 100-tisíc sledovateľmi pravidelne komentovala dianie v šou prostredníctvom formátu nazvaného Mravnostná polícia.

„Je všetkým jasné, že čím toxickejšie, bizarnejšie a hlúpejšie je osadenstvo vily, tým to viac na divákov funguje,“ uviedla vo svojom príspevku. Podľa jej slov kým v prvej sérii mali byť výrazné osobnosti len tri, v tretej sérii by „sme len s lupou našli tri normálne ženy medzi ostatkom.“

História televíznych zoznamiek ukazuje, že preháňanie kontroverzie môže viesť k strate divákov. Ako varovný príklad slúži formát Farmár hľadá ženu na konkurenčnej TV JOJ. Po úspešných dvoch sériách s podielmi na trhu okolo 40 %, sa tretí ročník snažil ešte pridať na kontroverzii, čo viedlo k poklesu sledovanosti na 20 % a dlhej prestávke vo vysielaní. Keď sa neskôr program vrátil v jemnejšej verzii, diváci už neprejavili záujem.

Alex Godaly k aktuálnej situácii dodala: „Vedenie televízie sa teší zo sledovanosti, kým my, diváci, bažiaci po dráme, to budeme pozerať. Ale podľa reakcií, možno to tento rok fakt prestrelili.“

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #reality šou #Televízia #TV Markíza #Ruža pre nevestu #Alex Godaly