Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Pretáčanie reklám v archíve končí: Markíza pristúpila k ráznemu kroku, diváci stratia obľúbenú funkciu

Markíza zruší pretáčanie reklám v TV archíve. Diváci si budú musieť reklamy odsledovať v plnej dĺžke.

21.03.2025 11:55
dunaj Foto:
debata (17)

Televízia Markíza oznámila slovenským operátorom, že už čoskoro dôjde k zásadnej zmene pri sledovaní relácií z TV archívu, informuje portál Živé.sk. Tento krok sa dotkne všetkých divákov, ktorí využívajú TV archív cez služby operátorov.

Dopad bude plošný – výnimku bude tvoriť len priame satelitné vysielanie a DVB-T.

TV Markíza, Záhorská Bystrica Čítajte viac Veľké zmeny v Markíze a vznik nového webu: Viktor Vincze otvorene prehovoril o novej ére zamestnancov

Vysielateľ zaslal slovenským operátorom oficiálny list s výzvou, aby sa pripravili na obmedzenie možnosti preskakovania reklám a zaviedli technické opatrenia na zablokovanie tejto funkcie.

Zatiaľ čo dnes majú diváci možnosť jednoducho preskočiť reklamný blok, po novom to možné nebude. Reklamy sa budú musieť odsledovať v plnej dĺžke bez možnosti pretáčania – podobne, ako je to pri sledovaní živého vysielania.

Televízia Markíza týmto ráznym krokom reaguje na zmeny v televíznom trhu a na snahu zvýšiť efektivitu reklamy, ktorá je kľúčovým zdrojom financovania televízneho obsahu. Diváci sa tak budú musieť pripraviť na to, že sledovanie obľúbených relácií z archívu už nebude také pohodlné ako doteraz.

Podľa portálu sa táto zmena mala pripravovať už dlhšie, pričom to vyplýva zo zmlúv, ktoré má Markíza uzatvorené so slovenskými operátormi.

Marcinková a Maštalír Čítajte viac Neuveriteľný zvrat v seriáli Vina: Herec prezradil tajomstvo zo zákulisia. Diváci čoskoro zažijú prekvapenie

„Zrušenie možnosti pretáčať reklamy v archíve budeme od operátorov vyžadovať od 21. mája 2025. Ide o dlhodobo pripravovaný krok, ktorý majú operátori v zmluvách s Markízou a je štandardom v mnohých televíziách v Európe, na globálnych službách zdieľania audiovizuálneho obsahu či online spravodajských portáloch,“ povedal pre portál Živé.sk Štefan Frimmer, Head of Corporate Communications skupiny Markíza.

Keďže Markíza ako komerčný vysielať zarába primárne z reklamy, ide tak o ochranu jej obchodného modelu. V tomto prípade by podľa informácií malo ísť o plošné obmedzenie, a teda nielen Markízy, ale aj staníc Doma, Markíza Krimi, Dajto a Markíza Klasik.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 17 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #novinka #TV Markíza #reklamy #blokovanie reklamy