Televízia Markíza oznámila slovenským operátorom, že už čoskoro dôjde k zásadnej zmene pri sledovaní relácií z TV archívu, informuje portál Živé.sk. Tento krok sa dotkne všetkých divákov, ktorí využívajú TV archív cez služby operátorov.
Dopad bude plošný – výnimku bude tvoriť len priame satelitné vysielanie a DVB-T.

Vysielateľ zaslal slovenským operátorom oficiálny list s výzvou, aby sa pripravili na obmedzenie možnosti preskakovania reklám a zaviedli technické opatrenia na zablokovanie tejto funkcie.
Zatiaľ čo dnes majú diváci možnosť jednoducho preskočiť reklamný blok, po novom to možné nebude. Reklamy sa budú musieť odsledovať v plnej dĺžke bez možnosti pretáčania – podobne, ako je to pri sledovaní živého vysielania.
Televízia Markíza týmto ráznym krokom reaguje na zmeny v televíznom trhu a na snahu zvýšiť efektivitu reklamy, ktorá je kľúčovým zdrojom financovania televízneho obsahu. Diváci sa tak budú musieť pripraviť na to, že sledovanie obľúbených relácií z archívu už nebude také pohodlné ako doteraz.
Podľa portálu sa táto zmena mala pripravovať už dlhšie, pričom to vyplýva zo zmlúv, ktoré má Markíza uzatvorené so slovenskými operátormi.

„Zrušenie možnosti pretáčať reklamy v archíve budeme od operátorov vyžadovať od 21. mája 2025. Ide o dlhodobo pripravovaný krok, ktorý majú operátori v zmluvách s Markízou a je štandardom v mnohých televíziách v Európe, na globálnych službách zdieľania audiovizuálneho obsahu či online spravodajských portáloch,“ povedal pre portál Živé.sk Štefan Frimmer, Head of Corporate Communications skupiny Markíza.
Keďže Markíza ako komerčný vysielať zarába primárne z reklamy, ide tak o ochranu jej obchodného modelu. V tomto prípade by podľa informácií malo ísť o plošné obmedzenie, a teda nielen Markízy, ale aj staníc Doma, Markíza Krimi, Dajto a Markíza Klasik.