Ako sme ťa už informovali, od pondelka funguje nová streamovacia služba Oneplay, ktorá spája O2 TV a Voyo. Mnohým používateľom však nefunguje na ich existujúcich zariadeniach.
Zlúčenie oboch platforiem prinieslo komplikácie pre časť z viac než milióna predplatiteľov, informuje portál Seznam Správy. Používatelia sa sťažujú na sociálnych sieťach, že ich televízory nespustia novú aplikáciu.
Staršie televízory zostali bez podpory
Mnohí zákazníci zistili, že ich staršie smart televízory, ktoré predtým zvládali O2 TV aj Voyo, teraz Oneplay nerozbehnú.
„Oneplay mi na televízii nefunguje, pretože je stará 10 rokov a nie je medzi podporovanými zariadeniami. Neviem, či by set-top box problém vyriešil, ale ani ten nebude zadarmo," uviedla predplatiteľka novej platformy.
„Ako riešenie pravdepodobne zostáva kúpiť novú televíziu. Medzitým budem programy sledovať na počítači," dodala.
Zákazníci teraz zvažujú alternatívy – používanie počítačov, mobilov alebo nákup set-top boxov.

Prevádzkovatelia vysvetľujú technologický pokrok
O2 priznáva, že nová platforma nebude fungovať na všetkých zariadeniach. Podľa nich ide o nevyhnutný krok vpred.
„Oneplay je robustnejšia, technologicky pokročilejšia a náročnejšia platforma, ktorá na starších modeloch zariadení už nemusí fungovať. Len tak môže byť Oneplay pripravený pre súčasnosť i budúcnosť – priniesť viac obsahu do ešte viac domácností, než tomu bolo pri pôvodných službách," uviedla hovorkyňa O2 TV Veronika Zachariášová.
Prevádzkovateľ zverejnil zoznam podporovaných zariadení, ktorý zahŕňa smartfóny, tablety, novšie modely televízorov (Samsung od 2015, LG od 2015, Hisense od 2020) a set-top boxy.
„Ak tam zákazníci svoje zariadenie nájdu, a napriek tomu im na ňom Oneplay nefunguje, bolo by ideálne, keby sa nám ozvali a nahlásili chybu, pozrieme sa, čo sa u nich stalo," dodáva hovorkyňa O2.
Podľa hovorkyne Novy Šárky Dlabáčkovej problém so zariadeniami sa týka len malého percenta používateľov.
„Predplatitelia môžu využiť napríklad set-top box, Chromecast, smartfón alebo multimediálne zariadenie. Naša zákaznícka podpora im rada pomôže vybrať tú najvhodnejšiu variantu," dodala hovorkyňa.
Výpadky zasiahli štart služby
Prvé dni Oneplay poznačil aj výpadok služby trvajúci dve hodiny. Táto situácia ešte prehĺbila frustráciu používateľov, ktorí sa už aj tak borili s kompatibilitou.
Ako už informoval portál Mediálne, diváci tiež kritizovali absenciu možnosti nastaviť kvalitu videa či usporiadať TV stanice podľa vlastných preferencií. Televízia Nova spolu s O2 uznali tieto problémy a divákom sa ospravedlnili.
„Len za prvý deň sa do Oneplay prihlásilo viac ako pol milióna ľudí a priebežne s tým sa načítal aj obrovský objem titulov do knižnice. To všetko mohlo spôsobiť počiatočnú nestabilitu. Postupne však chyby odstraňujeme," vysvetľuje Oneplay na svojom Facebooku.
Príplatky za viac obrazoviek poburujú divákov
Používatelia ostro kritizujú aj nový cenový model služby. Základné predplatné umožňuje sledovať obsah len na jednom zariadení naraz.

Kto chce Oneplay využívať na viacerých obrazovkách súčasne, musí si priplatiť 99 korún mesačne za balík „Rodinné sledovanie“. Ten sprístupní obsah na troch zariadeniach naraz.
Prevádzkovatelia argumentujú, že nová platforma ponúka vyššiu kvalitu a širší obsah, ktorý nemá na českom a slovenskom trhu konkurenciu. Celý proces prechodu všetkých 1,8 milióna zákazníkov potrvá približne tri mesiace. Obe spoločnosti vlastní investičná skupina PPF.