Milovníci ľudovej hudby a tradičných žánrov zaznamenali v marci nepríjemnú zmenu v televíznej ponuke. Operátor UPC odstránil z distribúcie tri populárne hudobné stanice zamerané na staršiu generáciu divákov. V programovej skladbe tohto poskytovateľa nevedeli nájsť kanály Šláger Originál, Premium a Šláger Muzika.
Za rozhodnutím stáli najmä finančné dôvody. Prevádzkovateľ kanálov žiadal podľa portálu SatelitnáTV.sk niekoľkonásobne vyššiu sumu za distribúciu, čo UPC odmietlo akceptovať. Diváci tak museli hľadať alternatívy alebo zmeniť poskytovateľa televíznych služieb, ak chceli naďalej sledovať svoje obľúbené hudobné programy. Po intenzívnych rokovaniach sa však obe strany dohodli na pokračovaní spolupráce.
Čo stratili diváci
Vyradené kanály prinášali pestrú zmes hudobných žánrov vrátane ľudovej hudby, folku, country a popu. Šláger Premium vysielal nepretržite 24 hodín denne a ponúkal domácu aj zahraničnú produkciu. Diváci oceňovali nielen kvalitný hudobný obsah, ale aj možnosť spätného sledovania prostredníctvom archívu.
UPC odporúčalo svojim zákazníkom ako náhradu programy Senzi a Folklorika, ktoré zostali súčasťou ich ponuky. Tieto slovenské hudobné kanály sa zameriavajú na podobné žánre.

Pozadie konfliktu a budúcnosť hudobných kanálov
Za stanicami Šláger stojí český podnikateľ Karel Peterka, ktorý sa rozhodol pre zásadné zvýšenie poplatkov za distribúciu. Po intenzívnych rokovaniach sa však obe strany dohodli na pokračovaní spolupráce. Okrem štandardného hudobného vysielania tieto kanály obsahujú aj teleshoppingové prvky, ktoré predstavujú dodatočný zdroj príjmov pre prevádzkovateľa.
Všetky tri stanice sú tak opäť súčasťou základných balíkov Smart a Klasik. Diváci ich môžu sledovať vo vysokej HD kvalite, čo zvyšuje atraktívnosť týchto programov najmä pre staršiu generáciu, ktorá tvorí jadro ich publika.
Tento prípad ilustruje širší trend na mediálnom trhu, kde dochádza k častým zmenám v programových ponukách operátorov. Vyjednávanie o cenách distribúcie sa stáva čoraz komplikovanejším a diváci sa neraz ocitajú v pozícii rukojemníkov obchodných sporov medzi poskytovateľmi obsahu a jeho distributérmi.