Mediálna skupina JOJ pokračuje v ambicióznej expanzii a po úspešnom spustení spravodajskej a dokumentárnej stanice prichádza s druhým športovým kanálom. Televízia tak reaguje na rastúci dopyt po športových prenosoch a zároveň posilňuje svoju pozíciu na mediálnom trhu, kde už teraz patrí medzi najvýznamnejších hráčov. Rozhodnutie prichádza v čase, keď televízia disponuje rozsiahlym balíkom športových práv.
Po úspešnom fungovaní JOJ Šport prichádza televízia s komplexným riešením, ktoré umožní divákom sledovať ešte viac športových prenosov bez kompromisov. Nový kanál JOJ Šport 2 začne vysielať 21. januára 2025 a prinesie nepretržité pokrytie športových udalostí, informuje portál Mediaboom.sk. Tento krok nahrádza doterajšie provizórne riešenie v podobe internetovej služby JOJ Šport plus, ktorá bola dostupná len pre užívateľov platformy JOJ Play.
Športové práva ako hnací motor expanzie
JOJ si zabezpečila vysielacie práva na kľúčové športové podujatia až do roku 2034, čo predstavuje významnú konkurenčnú výhodu. Medzi najvýznamnejšie akvizície patria Majstrovstvá sveta v hokeji vo všetkých hlavných kategóriách vrátane juniorských turnajov do 18 a 20 rokov, ako aj Majstrovstvá sveta vo futbale pre roky 2026 a 2030. Televízia tak potvrdzuje svoju dlhodobú stratégiu investovať do prémiového športového obsahu.

Nový kanál umožní televízii vysielať simultánne viacero športových podujatí bez nutnosti kompromisov v programovej skladbe. Diváci získajú prístup k širokému spektru športov vrátane alpského lyžovania, domácej hokejovej extraligy, basketbalových a volejbalových líg, či európskych futbalových súťaží. Program doplnia aj atraktívne prenosy z vodného slalomu a krasokorčuľovania, čím JOJ pokryje takmer všetky významné športové odvetvia.
Televízia už v roku 2023 čelila výzve s množstvom športového obsahu, ktorú riešila prostredníctvom dočasnej internetovej služby JOJ Šport plus. Nový televízny kanál však prinesie plnohodnotné 24-hodinové vysielanie a umožní lepšie plánovanie programovej štruktúry. JOJ tak môže efektívnejšie využiť svoje rozsiahle portfólio športových práv a poskytnúť divákom komplexnejší zážitok.
Desaťročie expanzie JOJ
Za posledných desať rokov JOJ dramaticky rozšírila svoje portfólio a stala sa príkladom úspešnej multikanálovej stratégie. Pod vedením generálneho riaditeľa Marcela Gregu od roku 2015 pribudlo do skupiny neuveriteľných 11 nových televíznych staníc, čo predstavuje bezprecedentný rast nielen na slovenskom, ale aj na českom mediálnom trhu. Tento úspech je o to významnejší, že sa odohral na vysoko konkurenčnom trhu.
Skupina postupne budovala svoje portfólio prostredníctvom strategických krokov. Začala s detskými kanálmi (Jojko, Ťuki TV), pokračovala filmovými stanicami (JOJ Cinema) a rozšírila sa aj na český trh (JOJ Family). Významným míľnikom bola akvizícia CS staníc, ktorá posilnila pozíciu skupiny na oboch trhoch. V posledných rokoch sa JOJ zameriava najmä na živé vysielanie, čo dokazuje spustenie športového kanálu JOJ Šport, spravodajskej stanice JOJ 24 a dokumentárneho kanálu JOJ Svet.
Spustenie JOJ Šport 2 predstavuje logické pokračovanie expanzívnej stratégie skupiny a potvrdzuje jej ambíciu poskytovať divákom čo najširšie pokrytie športových udalostí. Tento krok zároveň upevňuje pozíciu JOJ ako lídra v oblasti športového vysielania na slovenskom mediálnom trhu a dokazuje schopnosť skupiny prispôsobovať sa meniacim sa požiadavkám divákov a trhu.