Nova oslavuje 30 rokov svojej existencie a pri tejto príležitosti predstavuje novú vizuálnu identitu hlavnej stanice TV Nova. Hlavným grafickým prvkom sa stáva tzv. nekonečná slučka, ktorá nahrádza doterajšiu špirálu a bude sa prelínať všetkými vizuálnymi výstupmi televízie.
„Chceme sa viac priblížiť našim divákom, chceme im viac načúvať, ešte viac stáť na ich strane. Zmena toho, ako sa k nim nielen cez obrazovku prehovárame, je kľúčovým krokom týmto smerom. Veríme, že sa nové logo bude páčiť. Tým však pre túto chvíľu nekončíme, nový vizuál totiž čoskoro získa aj stanica Nova Cinema, ktorá si to ako štvrtá najsledovanejšia stanica u nás bezpochyby tiež zaslúži,” hovorí generálny riaditeľ Daniel Grunt.
Redizajn je výsledkom strategického rozhodnutia, ktoré má za cieľ prepojiť značku s divákmi Novy. Grafický dizajn symbolizuje nekonečnú slučku zábavy, ktorú TV Nova poskytuje už tridsať rokov. Logo je preto inšpirované aj návratom ku koreňom. Hlavnou farbou sa stáva modrá a doplnkové farby sú červená a biela.
„ Naša nová vizuálna identita symbolizuje divákov ako vnútorný kruh a Novu ako ten vonkajší. Pre nás je to zobrazenie našej snahy vytvárať svet zábavy, ktorý sa nekonečne točí okolo nášho diváka,“ približuje marketingový riaditeľ Jakub Strýček.
„Nekonečná slučka je základom našej novej brandovej identity, na ktorej ďalej hodláme stavať. Spoločne so symbolom totiž meníme aj spôsob komunikácie s naším divákom. Je to dialóg, ktorý nikdy nekončí,“ dodáva šéfka kreatívy Jana Vavreková.
Okrem rohu obrazovky sa s novým konceptom budú diváci stretávať napríklad aj na sociálnych sieťach, v upútavkách, na externých reklamných plochách, ale aj na akciách či na podpisových kartách alebo spravodajských mikrofónoch.
Vývoj trval takmer rok
„Novú podobu našej značky sme vyvíjali veľmi starostlivo, takmer celý rok. Zároveň sme si chceli požičať aj trochu toho, čo pre divákov bola Nova v čase, keď pred tridsiatimi rokmi začínala vysielať. Dúfam, že si to diváci nielen v novej podobe loga nájdu,“ vysvetľuje Strýček.
„Pri príležitosti výročia nášho vzniku pred tridsiatimi rokmi sa vizuálne vraciame k samému začiatku nášho spoločného príbehu. Televízia Nova a divák. Príbeh, ktorý neskončí, kým sme spolu. Naším cieľom bolo zachovať dedičstvo, ktoré so sebou značka Nova nesie, ale zároveň nájsť nové, moderné poňatie, aplikovateľné na všetky súčasné aj budúce spôsoby komunikácie. Hľadali sme grafický symbol jasne rozpoznateľný naprieč všetkými platformami,“ dopĺňa Vavreková.
Grafickú a konceptuálnu časť zastrešila svetoznáma newyorská agentúra loyalkasper, ktorá stojí za podobnými projektami napríklad pre Disney+, Paramount+, PEACOCK, MTV a mnoho ďalších.
Zmena po siedmich rokoch
K zmene loga hlavnej stanice Nova prichádza po siedmich rokoch. Doterajšia podoba loga vznikla v roku 2017 pri príležitosti 23. narodenín TV Nova, keď zastrešila všetky svoje stanice pod názov skupiny Nova. Zároveň premenovala niektoré menšie tematické stanice, napríklad z Fandy sa stala Nova Action.
Televízia Nova odštartovala svoje prvé vysielanie v piatok 4. februára 1994 o 19:00 hod. Jej prvým generálnym riaditeľom bol Vladimír Železný, v súčasnosti je na čele Daniel Grunt, ktorý skupinu Nova vedie od januára 2023.
Do skupiny Nova patrí dvanásť televíznych staníc – okrem hlavnej TV Nova je to filmový kanál Nova Cinema, ďalej tematické stanice Nova Action, Nova Fun, Nova Gold, Nova Lady a športové stanice Nova Sport 1 až 6. Pre slovenských je určená stanica Nova International. Do portfólia Novy patria aj online portály a streamovacia služba Voyo.