Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Čistky v Českej televízii? Dlhoročná publicistická relácia 168 hodín definitívne končí

Česká televízia predstavila jesennú programovú štruktúru, nedeľný publicistický magazín tam chýba. Kompetentní potvrdili jeho koniec.

25.07.2024 13:47
debata (2)

„K finálnemu rozhodnutiu ukončiť výrobu relácie 168 hodín prispelo aj dianie z posledných dní, ktoré sa programu bohužiaľ tiež týka, a ktoré nepoškodzuje nielen program samotný, ale nestavia do dobrého svetla ani Českú televíziu,“ hovorí generálny riaditeľ ČT Jan Souček s tým, že tím pripravujúci tento program bude mať možnosť v televízii ďalej pokračovať.

tv, televízia, televízor, stream, streamovacia služba, obývačka, obrazovka, televízor Čítajte aj Boj proti českým televíziám pokračuje: Orange uprostred leta vypol dve stanice, sľubuje náhradu

„Vedenie televízie verí, že v Českej televízii naďalej tvorcovia 168 hodín zostanú, chce využiť ich dlhoročné skúsenosti. Moderátorka Nora Fridrichová dostane ponuku podieľať sa na nových publicistických formátoch,“ dodáva generálny riaditeľ ČT Jan Souček.

Fridrichová bola v minulosti obvinená zo šikanovania podriadených, čo vyšetrovacia komisia ČT nepotvrdila. Moderátorka pred dvoma rokmi obvinila vtedajšieho šéfredaktora publicistiky Marka Wollnera zo sexuálneho obťažovania kolegýň.

Program sa vysielal od septembra 2006, objavovalo sa v ňom zaujímavých reportáží a dal aj podnety na riešenie mnohých spoločenských problémov. V priebehu rokov sa formou spracovania aj obsahom odchýlil od pôvodného formátu spravodajsko-publicistického programu, ktorý na hlavnom programe ČT 1 mapuje dianie v uplynulom týždni. Program sa stretával aj s kritikou Rady ČT, ktorá v poslednom období opakovane konštatovala porušovanie Kódexu ČT.

„Prípravu programu 168 hodín sprevádzali aj stále častejšie vnútroredakčné spory o obsah a spracovanie reportáží,“ uviedol Petr Mrzena, riaditeľ spravodajstva a publicistiky.

V nasledujúcich dňoch bude s tvorcami programu rokovať vedenie redakcie o ich zapojení do výroby publicistky ČT.

„Dlhší čas pracujeme na vývoji nových formátov, ktoré doplnia a obohatia doterajšiu ponuku publicistických programov vo vysielaní ČT. Pri ich príprave počítame aj s podielom tvorcov doteraz zapojených do výroby iných publicistických relácií, vrátane 168 hodín,“ uviedol Michal Kubal, šéfredaktor spravodajstva a publicistiky.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Česká televízia