Pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu si aj v prvom polroku 2024 udržala skupina Markíza a trhovou dvojkou je naďalej konkurenčná skupina JOJ. Obidve komerčné televízne skupiny si aj vďaka získaniu významných športových podujatí výrazne medziročne polepšili. Najnižšie trhové podiely si pripísala verejnoprávna RTVS, ktorá zároveň zaznamenala medziročný pokles.

Trhové podiely v komerčnom publiku
V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55 (diváci vo veku 13 až 55 rokov) a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma, Dajto a Krimi v prvom polroku 2024 priemerný celodenný podiel na trhu 31,2 %.
Hranicu 30-tich percent presiahla každý jeden mesiac tohto roka s výnimkou mája, keď slovenským obývačkám dominoval hokejový šampionát na Jojke. Rekordným bol jún s trhovým podielom 32,5 %, na ktorom sa podpísal futbalový šampionát UEFA EURO 2024.

Skupina JOJ (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ 24, JOJ Šport a JOJ Svet) si pripísala priemerný celodenný podiel na trhu 23,1 %, pričom maximum dosiahla v máji, keď si vďaka hokejovému šampionátu pripísala 29,7 %.
Verejnoprávna RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport) dosiahla v tejto cieľovej skupine priemerný celodenný podiel na trhu 10,9 %.
Celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time (19:00–22:00), keď dosiahla priemerný podiel na trhu až 32,5 %. Skupina Joj si pripísala 25,5 % a RTVS 12,3 %.

Obidve komerčné televízne skupiny medziročne významne zvýšili svoje podiely na trhu. Skupina Markíza vylepšila svoj celodenný výsledok o 2,4 percentuálneho bodu a v prime-time o 3,0 p.b. Skupina JOJ zvýšila svoj výkon o 2,5 p.b. celodenne a o 1,7 p.b. v prime-time. RTVS, naopak, po strate najvýznamnejších športov, medziročne znížila svoj podiel na trhu – o 1,0 p.b. celodenne a o 2,3 p.b. v prime-time.
Jednotkou na trhu v cieľovej skupine 13–55 bola v drvivej väčšine dní skupina Markíza. Celodenné prvenstvo si pripísala v 166 dňoch celodenne, resp. v 162 dňoch v hlavnom vysielacom čase, ostatných 16, resp. 20 dní patrilo prvenstvo Jojke. RTVS si v tejto cieľovej skupine nepripísala prvenstvo ani jeden deň.
Trhové podiely v univerzálnom publiku
Aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ (diváci starší ako 12 rokov) bola trhovým lídrom skupina Markíza. Dosiahla priemerný celodenný podiel na trhu 26,3 %. Skupina Joj si pripísala 22,0 % a RTVS zaznamenala 15,2 %.
V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00) skupina Markíza zaznamenala priemerný podiel na trhu 28,9 %, skupina Joj 24,7 % a RTVS 16,4 %.
Aj v tejto cieľovej skupine si obidve komerčné televízne skupiny medziročne polepšili. Skupine Markíza stúpol priemerný celodenný podiel o 2,0 percentuálneho bodu a v prime-time o 3,3 p.b. Skupina JOJ zvýšila svoj výkon o 1,9 p.b. celodenne a o 0,6 p.b. v prime-time. RTVS aj v tejto, pre ňu podstatnej cieľovej skupine, medziročne znížila svoj podiel na trhu – o 0,5 p.b. celodenne a o 1,6 p.b. v prime-time.
Jednotkou na trhu v cieľovej skupine 12+ bola rovnako v drvivej väčšine dní skupina Markíza. Celodenné prvenstvo si pripísala v 162 dňoch celodenne, resp. v 151 dňoch v hlavnom vysielacom čase, ostatných 20, resp. 29 dní patrilo prvenstvo Jojke. RTVS si v tejto cieľovej skupine pripísala prvenstvo počas 2 dní v hlavnom vysielacom čase.