V nedeľu 30. júna 2024, sa na trávniku odohrala strhujúca futbalová dráma. Slovenskí sokoli v osemfinálovom zápase UEFA EURO 2024 senzačne viedli nad favorizovaným Anglickom vďaka gólu Ivana Schranza od 25. minúty. Od vytúženého postupu do štvrťfinále ich napokon delila jediná minúta, keď sa anglickému mužstvu v 95. minúte nadstaveného času podarilo vyrovnať. Výsledok v predĺžení potom otočili vo svoj prospech.

Druhý polčas tohto napínavého futbalového divadla sa stal najsledovanejším tohtoročným programom na obrazovkách televízie Markíza v oboch hlavných cieľových skupinách. Takmer 1,3 milióna divákov si zaplo TV Markíza, čím prispeli k rekordnému trhovému podielu v prime-time 19:00–23:00 od januára 2015.
V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55 dosiahla druhá polovica zápasu Anglicko – Slovensko najvyššiu tohtoročnú sledovanosť 18,6 % a extrémne vysoký trhový podiel 63,1 %. Sledovalo ju neuveriteľných 984-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol bezmála 1,3 milióna divákov (počet divákov, ktorý program sledovalo aspoň 3 minúty, AvRch v CS 12+).
Nemenej vynikajúco si z hľadiska sledovanosti počínal aj prvý polčas tohto stretnutia. V cieľovej skupine 13–55 zaznamenal sledovanosť 13,2 % a podiel na trhu 56,7 %. Celkovo ho sledovalo 761-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a dosah mal až na vyše milióna divákov (AvRch v CS 12+).
Po 20:00 hod. zápas pokračoval predĺžením, ktoré v cieľovej skupine 13–55 výrazne zabodovalo s ratingom až 17,6 % a trhovým podielom 52,8 %. Posledné minúty slovenského účinkovania na UEFA EURO 2024 sledovalo 886-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania si predĺženie zaplo viac než 1,2 milióna divákov (AvRch v CS 12+).

Slovenská futbalová eufória
Slovenská futbalová reprezentácia si svojím výkonom na UEFA EURO 2024 získala srdcia divákov a priniesla televízii Markíza rekordnú sledovanosť. Futbalový zápas Anglicko – Slovensko sa tak zapísal nielen do športových, ale aj televíznych dejín, a to vďaka neuveriteľnému napätiu a rekordnej sledovanosti na TV Markíza.
Vysokú sledovanosť mali aj predchádzajúce tri zápasy Slovenska, ktoré boli suverénne najsledovanejšími programami dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. Výkony slovenských futbalistov na UEFA EURO 2024 nielenže nadchli fanúšikov, ale priniesli televízii Markíza extrémne trhové podiely, čím prekonali dlhoročné rekordy sledovanosti.

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA.