Slovenská futbalová reprezentácia sa postarala o úspech, ktorý oslavuje celá krajina – aj vďaka remíze s Rumunskom postupujú naši sokoli do osemfinále šampionátu UEFA EURO 2024. V napínavom zápase ako prvý v 24. minúte skóroval Ondrej Duda, ktorý poslal Slovensko do vedenia. Hoci sa nášmu súperovi podarilo v 37. minúte stav vyrovnať na 1:1, remíza nám stačila na postup.
Druhý polčas tohto mimoriadne atraktívneho stretnutia sa po 19:00 hod. stal v univerzálnej cieľovej skupine 12+ absolútne najsledovanejším programom na obrazovkách televízie Markíza od začiatku tohto roka. Slovenská reprezentácia si už v nedeľu zmeria sily so súperom svetového rangu – favorizovaným Anglickom.
Čítajte aj Spustenie novej slovenskej televízie je spadnutie: Vieme, čím odpáli vysielanie Markíza Klasik!V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55 dosiahol 2. polčas zápasu Slovensko – Rumunsko vysokú sledovanosť 13,3 % a extrémny trhový podiel až 50,3 %. K obrazovkám pritiahol neuveriteľných 739-tisíc divákov starších ako 12 rokov, zaplo si ho dokonca viac ako 1,045 milióna divákov (AvRch v CS 12+, počet divákov, ktorí program sledovalo aspoň 3 minúty).
Nemenej vynikajúco si z hľadiska sledovanosti počínal aj predchádzajúci 1. polčas zápasu, ktorý v cieľovej skupine 13–55 zaznamenal rating 10,1 % a podiel na trhu 49,5 %. Celkovo ho sledovalo 602-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol až 866-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Obidva polčasy boli suverénne najsledovanejšími programami dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Rekordnú sledovanosť priniesli televízii Markíza aj prvé dva duely Slovenska na šampionáte. Súboj s mužstvom Ukrajiny (21. 6.), ktorý naši futbalisti napokon prehrali 1:2, pritiahol k obrazovkám televízie Markíza takmer 800-tisíc divákov (AvRch v CS 12+) a trhové podiely prekročili 60-percentnú hranicu v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55.
Prvý polčas celkovo sledovalo 514-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol až 692-tisíc divákov (AvRch v CS 12+), druhý polčas k obrazovkám pritiahol 610-tisíc divákov a zaplo si ho dokonca 783-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Už vstup Slovenska do futbalového šampionátu UEFA EURO 2024, kde si na konto pripísalo s favorizovaným mužstvom Belgicka fantastické víťazstvo 1:0 a prvé tri body, prepisovalo rekordy na Markíze a zapísal sa medzi najsledovanejšie programy tohto roka.
V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55 dosiahol 2. polčas zápasu vysoký rating 13,8 % aj trhový podiel až 54,0 %. K obrazovkám TV Markíza pritiahol 716-tisíc divákov starších ako 12 rokov, zaplo si ho takmer milión divákov – 956-tisíc (AvRch v CS 12+). Prvý polčas celkovo sledovalo 549-tisíc divákov, pričom v čase vysielania zasiahol 787-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Vysokú sledovanosť majú aj ostatné zápasy UEFA EURO 2024 a skupina Markíza vďaka nim prekonáva svoje dlhoročné rekordy sledovanosti. Komerčným televíziám sa investícia do lukratívnych športov vyplatila. Tak ako hokejový šampionát Jojke, aj futbalový šampionát prináša Markíze extrémne trhové podiely.