Slovenská futbalová reprezentácia má za sebou ten najlepší možný vstup do futbalového šampionátu UEFA EURO 2024. V strhujúcom súboji s favorizovaným mužstvom Belgicka si na konto pripísala fantastické víťazstvo a prvé tri body, keď jediný platný gól zápasu strelil už v 7. minúte Ivan Schranz. Ďalšie dva, ktoré už skončili za chrbtom slovenského brankára Martina Dúbravku, našťastie, po zásahu systému VAR neboli uznané.
Druhý polčas tohto mimoriadne atraktívneho stretnutia sa po 19:00 hod. stal v oboch hlavných cieľových skupinách doposiaľ suverénne najsledovanejším programom na obrazovkách televízie Markíza od začiatku tohto roka. Najmä vďaka nemu si skupina Markíza pripísala na konto rekordné podiely na trhu.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55 (diváci vo veku od 13 do 55 rokov) dosiahol 2. polčas zápasu Belgicko – Slovensko vysokú sledovanosť 13,8 % a extrémne vysoký trhový podiel až 54,0 %. K obrazovkám TV Markíza pritiahol neuveriteľných 716-tisíc divákov starších ako 12 rokov, zaplo si ho dokonca až 956-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Nemenej vynikajúco si z hľadiska sledovanosti počínal aj predchádzajúci 1. polčas zápasu, ktorý v cieľovej skupine 13–55 zaznamenal sledovanosť 9,9 % a podiel na trhu 52,0 %. Celkovo ho sledovalo 549-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahol až 787-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Najsledovanejší program aj na Dajto
Menšie stanice skupiny Markíza získali v úvode týždňa až 15 miest v rebríčku TOP 20 najsledovanejších programov. Najviac zabodoval 2. polčas večerného zápasu Rakúsko – Francúzsko, ktorý na obrazovkách televízie Dajto dosiahol sledovanosť 5,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel až 25,6 % v cieľovej skupine 13–55. Vychutnalo si ho celkovo 254-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Predchádzajúci 1. polčas zaznamenal v cieľovej skupine 13–55 sledovanosť 4,5 % a podiel na trhu 16,9 %. Pri obrazovkách TV Dajto v tom čase sedelo 229-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
V oboch hlavných cieľových skupinách ide zároveň o doposiaľ najsledovanejší tohtoročný program stanice Dajto. Zaznamenala taktiež piaty najvyšší celodenný podiel na trhu 8,5 % od začiatku vysielania v auguste 2012, a rovnako piaty najvyšší trhový podiel 12,2 % aj v prime-time 19:00–23:00.

Mimo futbalu si v pondelok najviac divákov pozrelo hlavnú spravodajskú reláciu Televízne noviny, ktorá si v netradičnom vysielacom čase pred 20:30 hod. pripísala sledovanosť 6,9 % a podiel na trhu 26,4 % v cieľovej skupine 13–55. Nenechalo si ju ujsť 365-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a dosah mala na 492-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Skupina Markíza (televízie Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI) si v pondelok pripísala v komerčne podstatnej cieľovej skupine 13–55 absolútne rekordné tohtoročné podiely na trhu celodenne (share 40,6 %) aj v prime-time 19:00–23:00 (share 43,7 %).
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA.