Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Hokejový ošiaľ sa skončil. Diváci si našli cestu k Jojke, pripísala si rekordnú sledovanosť

MS v ľadovom hokeji prvýkrát vysielala súkromná televízia JOJ.

28.05.2024 06:00
cze14 Foto:
Zlato z MS získalo Česko. Pred tisíckami priaznivcov oslavovali domáci po víťazstve nad Švajčiarskom vo finále.
debata

Majstrovstvá sveta v hokeji 2024 sa skončili. Hokejisti Česka sa stali majstrami sveta, vybojovali si už svoj siedmy titul v histórii. Naposledy sa zo zlatých medailí tešili na MS 2010 v Nemecku. Striebro si odniesli Švajčiari a bronz získali hráči Švédska.

Kanade nevyšla snaha o zlatý hetrik a umiestnila sa na 4. mieste. Slovenskí hokejisti obsadili 7. miesto, ktoré bolo ich najlepšie umiestnenie od roku 2012, kde získali strieborné medaily.

Hokejový šampionát prvýkrát odvysielala televízna skupina JOJ, ktorá získala vysielacie práva až do roku 2028. A v tabuľkách sa prepisovali viaceré historické rekordy.

Na telo Čítajte aj Nekompromisný verdikt Markízy: Kovačič zneužil živé vysielanie, Na telo okamžite končí

Rekordy šampionátu

Majstrovstvá sveta v Česku vytvorili nový rekord v návštevnosti, keď si šampionát v Prahe a Ostrave naživo pozrelo takmer 798-tisíc návštevníkov, čo je o 56-tisíc viac než v roku 2015, keď sa turnaj uskutočnil rovnako v Česku. Vysokú návštevnosť mali všetky zápasy, dominovali však tie, v ktorých hrali tímy Česka, Slovenska či Poľska.

Počas majstrovstiev padali aj rekordy slovenského internetu. Už v pondelok 13. mája dátový tok po prvý raz v histórii prekročil hranicu 700 Gbit/s, a o dva dni neskôr, počas zápasu Slovenska proti Poľsku, dosiahol až 831 Gbit/s.

Vysoká sledovanosť v televízii

Hokejový ošiaľ sa potvrdil aj v televíznom vysielaní, kde si skupina JOJ pripisovala historické rekordy až do posledného zápasu. Živé vysielanie všetkých 64 zápasov (aj so štúdiami) malo na troch televíznych staniciach skupiny JOJ – TV JOJ, JOJ Plus a JOJ Šport – celkovo dosah až na 3,5 milióna divákov, ktorí ho sledovali aspoň 3 minúty.

„Hokejové dobrodružstvo je za nami. Odvysielali sme všetkých 64 zápasov svetového šampionátu. Chcem sa v prvom rade veľmi pekne poďakovať divákom za priazeň. Čísla sledovanosti nám dávajú nádej, že prijali náš koncept vysielania a našli si k nám cestu aj napriek tomu, že dlhé roky boli zvyknutí na hlasy a tváre inej televíznej stanice. Berieme to ako záväzok a pokúsime sa splniť ich očakávania aj počas nasledujúcich štyroch rokov, kedy budeme podľa licencie vysielateľom šampionátu. Ďakujem komentátorom a spolukomentátorom, redaktorom i technickým zložkám za ich nasadenie a profesionálny prístup. V neposlednom rade sa chcem poďakovať hokejistom. Aj keď nehrali o medaily, zabezpečili krásne chvíle pri obrazovkách všetkým hokejovým nadšencom,” povedal Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Group.

9 Čítajte aj Hokej sa presťahoval do komerčnej televízie. Ako je to v iných krajinách? Je doménou verejnoprávnych vysielateľov?

Najsledovanejšie zápasy MS v hokeji

Najsledovanejšími boli podľa očakávaní zápasy naše hokejovej reprezentácie. V priemere si najviac divákov pozrelo duel s Lotyšskom, dosah na viac ako milión divákov však mali všetky zápasy našej hokejovej reprezentácie.

Top desiatka najsledovanejších zápasov si pripísala v priemere až 16 % rating a 47 % podiel na trhu. Rekordné čísla si pripísal už spomenutý zápas Slovenska s Lotyšskom s priemerným ratingom 22,5 % a podielom na trhu 55 %.

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Cieľová skupina 12+ zahŕňa širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Počet divákov (Rtg000) udáva počet divákov z populácie v tisícoch (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí sledovali danú reláciu.
  • Dosah (Reach000) udáva priemerný dosah počtu divákov v tisícoch, ktorí daný program sledovali nepretržite aspoň tri minúty.
  • Sledovanosť (Rating%) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (Share%) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #TV JOJ #sledovanosť TV #MS v hokeji 2024