V sobotu, 30. septembra 2023, rozhodlo Slovensko o víťazoch a porazených v predčasných parlamentných voľbách. Politická udalosť roka výrazne zvýšila divácky záujem o spravodajské programy, mimoriadnej pozornosti sa tešili aj víkendové volebné špeciály.

Nočný volebný maratón
V oboch hlavných cieľových skupinách trávilo volebnú noc najviac divákov pri obrazovkách televízie Markíza. Mimoriadne volebné štúdio s názvom Voľby 2023 – Volebná noc so začiatkom o 21:50 hod. dosiahlo v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 sledovanosť 6,7 % a nadpriemerný trhový podiel 35,2 %. Volebná noc na Jednotke RTVS zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 11,0 %, na TV Joj 7,5 % a na spravodajskej stanici TA3 7,2 %.
Na Markíze sledovalo viac než štvorhodinový program celkovo 330-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V čase vysielania malo mimoriadne volebné vysielanie dosah až na 1,1 milióna divákov (počet divákov, ktorý vysielanie sledovali aspoň 3 minúty, AvRch v CS 12+). Na Jednotke RTVS pozeralo celú volebnú noc 146-tisíc divákov, na TV Joj 96-tisíc divákov a na Ta3 72-tisíc divákov.

Exit poll nekopíroval realitu
Najviac divákov pri obrazovkách bolo po skončení volebného moratória, ktoré sa z 22:00 posunulo až na 22:45 hod.. Televízie Markíza a Jednotka RTVS priniesli výsledky exit pollu od agentúr Focus a Median. Najväčší záujem divákov bol o exit poll agentúry Focus, ktorý priniesla exkluzívne Markíza. Obidva prieskumy sa však výrazne odlišovali od reálnych výsledkov volieb.
Najsledovanejším sobotným programom sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali Televízne noviny na Markíze. V cieľovej skupine 12–54 dosiahli sledovanosť 7,7 % a trhový podiel 30,7 %. Nenechalo si ich ujsť 488-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Nedeľné povolebné diskusie
V nedeľu, 1. októbra 2023, priniesli televízie postupne prvé povolebné diskusie s lídrami politických strán a hnutí, ktoré sa dostali do parlamentu. Ako prvá priniesla povolebnú diskusiu televízia Joj. Od 7:30 do 9:30 hod. ju pozeralo 151-tisíc divákov v 12+ a televízia mala v čase vysielania podiel na trhu 19,8 %. Relácia o víťazoch volieb na Markíze odštartovala o 9:55 hod., v cieľovej skupine 12–54 dosiahla trhový podiel až 34,3 %. V rámci širšej cieľovej skupiny 12+ si ju pozrelo 321-tisíc divákov. Na ta3 sledovalo sledovalo volebné vysielanie od 10:00 hod. 239-tisíc divákov v 12+ a spravodajská televízia mala podiel na trhu 16,9 % v cieľovej skupine 12–54.

RTVS priniesla diskusiu s víťazmi volieb vo svojej diskusnej relácii O 5 minút 12, ktorú si pozrelo najviac divákov. K obrazovkám Jednotky pritiahla až 497-tisíc divákov a na RTVS:24 ďalších 194-tisíc divákov. O 5 minút 12 sledovalo viac divákov ako večerné programy. Na telo si na Markíze pozrelo 344-tisíc divákov a predĺženú reláciu V politike na ta3 239-tisíc divákov v 12+.

Najsledovanejším programom nedele boli v obidvoch cieľových skupinách Televízne noviny na Markíze. Pozrelo si ich 561-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+, v cieľovej skupine 12–54 si pripísali vysokú sledovanosť 9,3 % a podiel na trhu 30,3 %.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + VOSDAL (v deň vysielania) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.