
Nová televízna sezóna 2023/2024 pár dní po spustení prináša prvé pozitívne, ale aj negatívne prekvapenia. Znova sa ukazuje, že divácke správanie sa nedá predvídať a televízie si nemôžu byť ničím isté. To je aj prípad minulotýždňovej stredy, keď Markíza s Jojkou si pre divákov pripravili premiérový program a konkurencia bola naozaj silná. Jojka spustila dlhoočakávanú Prokurátorku s dvoma epizódami, na Markízu sa po letnej pauze vrátil jarný hit Na nože a druhé večerné pásmo vyplnila úplná novinka – Jama levova.

Večer naplno ovládla Jojka, na ktorej štart nového seriálu bolo zvedavých viac divákov. Seriál bol najsledovanejším nespravodajským titulom v univerzálnej aj obchodnej cieľovej skupine a zároveň sa stal najsledovanejším štartujúcim programom tejto sezóny na trhu v cieľovke 12+ (toto prvenstvo zdieľa s konkurenčným seriálom Dunaj na Markíze, ktorý štartoval s rovnakým 9,3 % ratingom).

Prvá epizóda Prokurátorka v cieľovej skupine 12 – 54 uhrala 6,3% sledovanosť s 23,4% trhovým podielom. Mrazivý úvod do seriálu si celkovo pustilo 427-tisíc divákov. Následná druhá epizóda v rovnakej cieľovke získala 5,4% sledovanosť s 23,3% trhovým podielom. Za kratší koniec ťahal štart druhej série Na nože na Markíze. Ten v komerčnej cieľovej skupine má na konte 6,1% sledovanosť a trhový podiel na úrovni 23,6%. Celkovo Na nože sledovalo 286-tisíc divákov.

Pre Na nože ide o historicky najnižšiu sledovanosť, čo sa týka celkového počtu divákov. Ani počas jari reality šou neklesla pod 300-tisícové publikum a počas celej prvej série kontinuálne rástla.
Väčší problém má Jama levova, ktorá štartuje až o 22:00. K lepším podielom na trhu jej nepomáha ani neskorší štart vysielania. Unikátna reality šou, kde päť investorov hľadá nové potenciálne príležitosti a slovenskí podnikatelia bojujú o ich peniaze, môže byť prvým prepadákom novej sezóny. Štart Jamy levovej Markíze vôbec nevyšiel.
V cieľovke 12 – 54 sa Jama levova prepadla na slabú 2,3% sledovanosť s podpriemerných 16% podielom na trhu. Relácia si nesiahla ani na 100-tisícovú sledovanosť. Celkovo si prvú epizódu z osemdielnej prvej série pozrelo iba 95-tisíc divákov.