Jednotka RTVS odštartovala vo štvrtok 7. septembra svoje ďalšie jesenné novinky. Na obrazovky sa s novými epizódami vrátila jarná zábavná relácia Hit roka, ktorú doplnila nová cestopisná relácia Kam k nám, v ktorej si vždy jedna česká a slovenská rodina vymenia dovolenky, zážitky aj krajiny. Komerčné televízie Markíza a Joj konkurovali ďalšími premiérovými epizódami svojich seriálových hitov Dunaj, k vašim službám a Nemocnica.
Čítajte aj Vyhrotená premiérová streda: S akými reláciami bude bojovať o každého diváka Markíza s Jojkou?Celkovo najsledovanejším programom dňa, a to v obidvoch hlavných cieľových skupinách, sa stal Dunaj, k vašim službám. Na Markíze si ho pozrelo 463-tisíc divákov cieľovej skupine 12+, čo bolo viac, ako mali aj hlavné spravodajské relácie. Nemocnicu na TV Joj sledovalo 343-tisíc divákov a Hit roka na Jednotke 155-tisíc divákov.
V cieľovej skupine 12–54 si Dunaj pripísal podiel na trhu 26,7 %, Nemocnica 16,7 % a Hit roka 6,5 %.
V druhom programovom okne si najviac divákov pozrelo politický duel Na hrane (232-tisíc) nasledovaný Farmou (203-tisíc). Novinku Kam k nám si na Jednotke našlo len 63-tisíc divákov.
Čítajte rozhovor Petra Dubayová: Nakrúcanie s režisérom Hřebejkom bola veľká skúsenosť, učila som od tých najlepšíchPodvečerné programy majú stále menší počet divákov kvôli teplému počasiu. Najviac divákov, 254-tisíc, pritiahla k obrazovkám Mama na prenájom, Bez servítky si pozrelo necelých 200-tisíc divákov.
Na Jednotke bol najsledovanejším podvečerným programom opäť Duel, ktorý si pozrelo 170-tisíc divákov, čo bolo dokonca viac, ako mal hlavný večerný program Hit roka. Novinka Všade dobre, doma naj sa zatiaľ nevie presadiť, vo štvrtok si ju pozrelo 131-tisíc divákov.
V trhových podieloch si prvenstvo udržala skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Krimi). V obchodnej cieľovej skupine 12–54 zaznamenala podiel na trhu 33,8 % celodenne a 32,7 % v prime time 19:00 – 23:00.
Skupina JOJ (Joj, Plus, Wau, Jojko, Joj 24) dosiahla v tejto cieľovej skupine celodenný podiel 20,2 % a v prime time 24,5 %. RTVS (Jednotka, Dvojka, :24, Šport) si pripísala celodenný podiel 8,1 % a v prime time 8,8 %.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + VOSDAL (v deň vysielania) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.