Komerčné televízie tento rok ukončili prázdninovú vysielaciu štruktúru o čosi skôr. Už predposledný augustový týždeň odštartovali jesennú sezónu a do vysielania vrátili nové série svojich seriálových hitov Dunaj, k vašim službám a Nemocnica, ktoré sa zaradili medzi najsledovanejšie programy v auguste. Skorší návrat kvôli predčasným voľbám mali tento rok aj politické diskusie.
Čítajte aj Jojka a jej nový seriál Prokurátorka: Temný, znepokojujúci, ale o to lepší pohľad do zákulisia spravodlivostiV letnej programovej štruktúre zaujali divákov televízie Markíza najmä české kriminálky Polícia Modrava a Špecialisti, ale aj filmová ponuka. Medzi najsledovanejšie nespravodajské programy Jojky sa v auguste zaradila aj repríza seriálu Kriminálka Kraj a Inkognito. Najsledovanejším augustovým programom Jednotky boli Záhady tela s 311-tisíc divákmi.
Viac ako pol milióna divákov mali v auguste len dva programy – z nespravodajských programov to bola epizóda Dunaja odvysielaná na konci augusta (503-tisíc divákov) a zo spravodajských Počasie odvysielané 6. augusta (504-tisíc divákov).
Trhové podiely slovenských televízií
Najvyšší podiel na trhu si aj v auguste pripísala skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto a Krimi), a to v obidvoch hlavných cieľových skupinách, celodenne aj v prime time. Trhovou dvojkou je naďalej skupina Joj (Joj, Plus, Wau, Jojko a Joj 24) a trojkou RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport).
Spomedzi televíznych staníc bola najsledovanejšou televízia Markíza, dvojkou TV Joj a tretia priečka patrila Jednotke. Spomedzi spravodajských televízií si prvenstvo obhájila ta3.
Čítajte aj Seriálový september: Toto je naozaj bombastický začiatok jesene s najlepšími hitmiZdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, je podstatná pre komerčné televízie. Univerzálna cieľová skupina 12+ zahŕňa širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.