Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

TOP programy mája: Novinky Jojky vystrelili a vzápätí stratili divákov, RTVS bodovala s hokejom, Markíza so seriálmi

Májový rebríček najsledovanejších televíznych programov.

07.06.2023 06:00
tv máj Foto:
debata (1)
tv máj Čítajte viac TOP programy mája: Novinky Jojky vystrelili a vzápätí stratili divákov, RTVS bodovala s hokejom, Markíza so seriálmi

Novinky po úspešnom štarte stratili divákov

Televízia Joj uviedla v máji dve novinky – seriál Tomáš a Diana a päť epizód reality šou Geissenovci z ich minuloročnej návštevy na Slovensku. Na obidve boli diváci zvedaví a Jojka s prvými epizódami obsadila v komerčnej cieľovej skupine 12–54 prvé priečky rebríčka mimo športových programov.

Najvyššiu sledovanosť spomedzi májových programov mimo športu si v komerčnej cieľovej skupine 12–54 pripísala prvá epizóda Geissenovcov na Slovensku. Po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla rating 9,5 % a podiel na trhu 29,3 %. Jojka uviedla dve epizódy za sebou a vysokú sledovanosť si udržala aj druhá.

Vedma, Čítajte aj Takýto seriál ešte na Slovensku nebol: Zvládnu diváci žáner, ktorý je v zahraničí bežný?

O týždeň neskôr uviedla ďalšie dve epizódy, ktorým už klesla sledovanosť na na 6,6 a 5,9 %, a posledná epizóda si pripísala najnižší rating na úrovni 5,0 % a podiel na trhu 15,7 %. Pri prvej epizóde bolo pri obrazovkách Jojky celkovo 438-tisíc divákov, postupne ich počet klesal a posledná epizóda už mala len 275-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+.

Druhou májovou novinkou Jojky bol seriál Tomáš a Diana, ktorý televízia uvádza v dvoch častiach za sebou. Pri štarte si pripísal vysokú sledovanosť 9,1 % a podiel na trhu 28,0 %. Celkovo si prvú časť pozrelo 475-tisíc divákov. O týždeň neskôr však seriál stratil polovicu divákov a v komerčnej cieľovke 12–54 jeho sledovanosť klesla na zhruba 5 % a trhový podiel na 20 %.

televízor, televízia, ovládač, Čítajte rozhovor Komerčné televízie nič nepochopili. Nemožno všetko merať peniazmi, hovorí český veľvyslanec o vypínaní českých TV na Slovensku

Finále tanečnej horúčky

Najúspešnejšie jarné programy televízie Markíza u divákov bodovali aj v máji. Finále Let’s Dance a seriál Dunaj, k vašim službám boli v máji dokonca jedinými nespravodajskými programami (mimo športu), ktoré pokorili pol miliónovú hranicu divákov.

Najviac divákov k obrazovkám pritiahlo finále Let’s Dance. Sledovalo ho 566-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+, pričom v tejto cieľovke išlo o celkovo najsledovanejší nešportový program mesiaca. V komerčnej cieľovej skupine 12–54 a po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo rating 8,1 % a trhový podiel 28,6 %.

Vratko Sirági a Anna Riebauerová. Čítajte aj Hviezda Let’s Dance dostáva novú príležitosť. Na Markíze bude moderovať večernú reláciu

Dunaj sa rozlúčil ako absolútny hit

V úspešnom ťažení pokračoval seriál Dunaj, k vašim službám, ktorý sa na konci mája s divákmi rozlúčil ako najsledovanejší seriál na trhu. Osem májových epizód si pozrelo v priemere 502-tisíc divákov v univerzálnom publiku, pričom najsledovanejšia epizóda mala až 543-tisíc divákov. V komerčnom publiku 12–54 zaznamenal vysoký priemerný rating 8,2 % a trhový podiel 26,6 %.

Pre túto sezónu Markíza pripravila dve série po dvadsiatich častiach, na obrazovky sa Dunaj vráti opäť na jeseň v tretej sérii, ktorú už televízia začala nakrúcať.

Konkurenčnú Nemocnicu sledovalo na Jojke v priemere 372-tisíc divákov, pričom maximom bolo 407-tisíc divákov. V komerčnom publiku 12–54 si pripísala priemerný rating 5,6 % a podiel na trhu 24,4 %.

Mária Schumerová Čítajte viac Unikátne dobové ateliéry, ktoré u nás nemajú obdobu. Tu sa nakrúca najsledovanejší slovenský seriál

Aj ďalšia jarná novinka Markízy – dramatický seriál Klamstvo – sa v máji s divákmi rozlúčila. Posledné tri epizódy k obrazovkám pritiahli v priemere 478-tisíc divákov v univerzálnom publiku, v cieľovej skupine 12–54 zaznamenali priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 25,1 %.

Po skončení Klamstva dostali v pondelok večer priestor prvé dve série Druhej šance, ktoré boli diváckym hitom uplynulého roka. V repríze však divákov neoslovili. Najviac, 245-tisíc divákov, si pozrelo prvú epizódu, čo aj v komerčnej cieľovej skupine 12–54 to znamenalo nízku sledovanosť len 4,0 % a podiel na trhu 15,1 %.

STV, RTVS, verejnoprávna televízia, Mlynská dolina Čítajte aj Rada RTVS chce od Machaja jasné pravidlá výberu hostí do politických relácií. Problém spustil Blaha

Darilo sa však podvečernému seriálu Mama na prenájom, ktorý v máji dosiahol v cieľovej skupine 12–54 priemerný rating 6,3 % a vysoký trhový podiel 31,1 %. V priemere ho sledovalo 394-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom májovým maximom bolo 466-tisíc divákov.

Konkurenčná reality šou Bez servítky zaznamenala na TV JOJ priemernú sledovanosť 4,0 % a podiel na trhu 19,2 % v cieľovej skupine 12–54, v priemere ju sledovalo 267-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Pocta Danovi Heribanovi

V stredu 24. mája zasiahla slovenskú kultúrnu obec správa o náhlej smrti obľúbeného herca a hudobníka Daniela Heribana. Televízia Markíza, ktorá s ním dlhodobo spolupracovala na seriáloch ako Horná Dolná, Druhá šanca či Červené pásky, si jeho pamiatku uctila odvysielaním posledných dvoch premiérových epizód seriálu Horná Dolná.

Prvá z dvojice nových častí s názvom Rapidečka dosiahla v cieľovej skupine 12–54 v rámci finálnej 14. série rekordný rating 8,6 % a trhový podiel 27,4 %. Emotívny diel, v ktorom sa legendárna postava Ďura Brmbalíka symbolicky rozlúčila so svojou milovanou rapidečkou, si pozrelo až 429-tisíc divákov.

V predposlednej časti Hornej Dolnej sa Ďuro... Foto: TV Markíza
Horná Dolná V predposlednej časti Hornej Dolnej sa Ďuro Brmbalík symbolicky naposledy rozlúčil so svojou milovanou červenou rapidečkou.

Ťahákom RTVS sú naďalej zábavné stálice

Jednotka RTVS aj v máji pritiahla najviac divákov k obrazovkám so svojimi dlhoročnými zábavnými stálicami. Najviac divákov, 415-tisíc, sledovalo Záhady tela, ktoré mali ako jediný program z ponuky Jednotky viac ako 400-tisíc divákov.

K divácky úspešným reláciám patrili ešte talkshow Neskoro večer s májovým maximom 376-tisíc divákov a Milujem Slovensko s 348-tisíc divákmi. Tohtoročné novinky RTVS – Hit roka, Pravidlá mojej ženy či Traf to, si divákov nezískali a ich sledovanosť sa hýbe v podpriemeroch.

manželia, objatie, láska, radosť, domov, tablet Čítajte aj Návštevnosť webov: Veľká zmena na čele rebríčka prevádzkovateľov. Dlhoročný líder prišiel o prvenstvo

Hokejový ošiaľ na Športe RTVS

Hokejový šampionát odštartoval v piatok 12. mája a nového majstra sveta, ktorým sa stali hokejisti Kanady, sme spoznali v nedeľu 28. mája. Aj tento rok patrili zápasy našej hokejovej reprezentácie k najsledovanejším programom, k obrazovkám pritiahli dokonca viac divákov ako minulý rok.

Rekordom šampionátu bolo 919-tisíc divákov pri zápase Slovenska so Švajčiarskom, druhým najsledovanejším bol duel našich reprezentantov s Kazachstanom, ktorý sledovalo 826-tisíc divákov. Viac ako 800-tisíc divákov mal aj zápas Slovenska s Lotyšskom. Pri všetkých zápasoch mal Šport RTVS vysoký, viac ako 40 percentný podiel na trhu.

RTVS mala tento rok poslednýkrát vysielacie práva. Na najbližších päť rokov sa hokejový šampionát sťahuje na obrazovku komerčnej televízie. Skupina JOJ získala výhradné práva od roku 2024 do roku 2028, majstrovstvá bude vysielať na svojej stanici JOJ Šport, prípadne TV JOJ. .

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #sledovanosť TV