Skupina Markíza si v máji v silnej hokejovej konkurencii udržala a medziročne aj výrazne posilnila stabilnú pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. Zásluhu na tom mali najmä seriály Dunaj, k vašim službám a Klamstvo, a tiež finále Let’s Dance. RTVS bodovala s hokejovými majstrovstvami sveta a TV JOJ s prvými epizódami noviniek Tomáš a Diana a Geissenovci na Slovensku.
Celodenné trhové podiely v 12–54
Divácky úspešné tituly zabezpečili skupine Markíza, do ktorej okrem hlavnej televízie Markíza patria aj menšie stanice Doma, Dajto a Krimi, v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 a po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 27,5 %. Konkurenčnú skupinu JOJ (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko a JOJ 24) tak predstihla s vysokým rozdielom až o 8,5 percentuálneho bodu. V porovnaní s májom 2022 si zároveň výrazne polepšila, a to až o 5,9 percentuálneho bodu.
Čítajte viac TOP programy mája: Novinky Jojky vystrelili a vzápätí stratili divákov, RTVS bodovala s hokejom, Markíza so seriálmiJednotkou na trhu bola skupina Markíza v 24 z 31 májových dní, šesť dní si víťazstvo pripísala RTVS so svojimi televíznymi okruhmi Jednotka, Dvojka, :24 a Šport, ktorá máj uzavrela s trhovým podielom 16,8 %, čo je o 2,2 bodu viac ako v máji minulého roka. Ostatný jeden deň patrilo prvenstvo skupine JOJ, ktorá dosiahla v tejto cieľovej skupine priemerný celodenný trhový podiel 19,0 %, čo znamená v medziročnom porovnaní nárast o 1,1 bodu.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v máji najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12–54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 18,2 %. Konkurenčná TV Joj si pripísala 12,7 % a Jednotka 6,3 %. RTVS bodovala so svojím okruhom Šport, na ktorom odvysielala všetky zápasy hokejových majstrovstiev sveta. V tejto cieľovej skupine si pripísala celodenný trhový podiel 8,5 %.
Čítajte aj Jojka využila zaváhanie Markízy: Slováci môžu dostať novú televíziu, ktorá dlhodobo chýbalaHlavný vysielací čas v 12–54
Májové víťazstvo v komerčnej cieľovej skupine patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00–22:00, keď dosiahla priemerný podiel na trhu 26,8 %. Zároveň si medziročne polepšila o 4,6 percentuálneho bodu a jednotkou na trhu bola v 23 z 31 májových dní.
Skupina JOJ si pripísala o 5,8 percentuálneho bodu nižší výkon ako skupina Markíza a máj uzavrela s trhovým podielom 21,0 %, čo znamená v medziročnom porovnaní nárast o 0,2 bodu. Prvenstvo v hlavnom vysielacom čase si pripísala v dvoch dňoch.
Čítajte aj Rada RTVS chce od Machaja jasné pravidlá výberu hostí do politických relácií. Problém spustil BlahaSkupinu Joj vďaka hokejovému šampionátu a atraktívnym večerným duelom prekonala RTVS, ktorá dosiahla podiel na trhu 22,2 %, pričom si medziročne polepšila o 2,6 percentuálneho bodu. Víťazstvo si pripísala v 6 z 31 májových dní.
Prvenstvo v hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00 si udržala aj samotná TV Markíza, ktorá dosiahla priemerný trhový podiel 19,2 %, TV JOJ 15,3 % a Jednotka 7,9 %. Šport RTVS zaznamenal v tejto cieľovej skupine podiel na trhu 12,3 %.
Čítajte aj Markíza odložila štart novej televízie o rok, poistila si však tri názvy. Ktoré sú to?Trhové podiely v širšom publiku
Skupina Markíza bola v máji jednotkou na trhu aj u divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 23,8 % . Skupina JOJ si v tejto cieľovej skupine pripísala trhový podiel 18,8 %, čím strácala 5,0 percentuálneho bodu na konkurenčnú skupinu Markíza, hoci si medziročne polepšila o 1,0 bodu. Medziročne si polepšila aj RTVS, a to o 2,1 bodu, a máj uzavrela ako trhová dvojka s priemerným celodenným podielom 19,3 %.
Skupina Markíza si v porovnaní s májom minulého roka v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 3,4 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 20 z 31 dní uplynulého mesiaca, ostatných 11 dní patrilo prvenstvo RTVS.
Čítajte aj Nákupné centrá v Bratislave: Stali sa súčasťou životného štýlu a „lenivého“ trávenia voľného časuV hlavnom vysielacom čase si prvenstvo aj v tejto cieľovej skupine udržala skupina Markíza. Dosiahla priemerný podiel na trhu 24,3 % a medziročne si polepšila o 2,7 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 18 z 31 májových dní, 4 dni si prvenstvo pripísala skupina Joj a 9 dní RTVS.
Verejnoprávna televízia si so svojimi okruhmi Jednotka, Dvojka, :24 a Šport pripísala priemerný trhový podiel 23,1 %, medziročne si polepšila o 1,9 percentuálneho bodu. Skupina JOJ ukončila máj s podielom 21,9 %, voči máju minulého roka znížila svoj výkon o 0,5 bodu.
Čítajte aj Televízne ankety na Slovensku sú v kóme: Jojka s totálnym diváckym prepadákomSpravodajské televízie
V rámci spravodajských televízií si najvyšší podiel na trhu aj naďalej drží televízia TA3, ktorá bola v konkurencii RTVS :24 a JOJ 24 aj v máji trhovým lídrom. V cieľovej skupine 12+ dosiahla celodenný podiel na trhu 2,3 %, RTVS :24 si pripísala 1,1 % a JOJ 24 1,0 %. V hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00 si v tejto cieľovej skupine pripísala TA3 pripísala podiel 1,3 %, JOJ 24 zaznamenala 1,1 % a RTVS:24 0,9 %.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0–3 + HOSTIA.