
Začiatkom marca, počas stretnutia najvyššieho vedenia televízie a vybranými novinármi, bol oznámený štart novej televízie, ktorá by rozšírila ponuku skupiny Markíza. Išlo by o piatu stanicu na Slovensku. Skupina Markíza v súčasnosti na Slovensku prevádzkuje televízie Markíza, Doma, Dajto a Krimi, špeciálne pre český trh je určená stanica Markíza International.

Pôvodné plány hovorili o letnom štarte, teda rok po spustení Markízy Krimi. Zástupcovia televízie na stretnutí neprezradili bližšie detaily pripravovanej televízie. Nie je známy ani názov, ani tematické zameranie. Dá iba sa špekulovať, akým smerom sa skupina Markíza bude uberať. Stanica Doma je zameraná pre ženské publikum, Dajto na mladších mužov, Markíza Krimi pokrýva cieľovú skupinu, ktorá obľubuje najmä seriály s kriminálnou tematikou.

Už dlhšie je známy postoj televízie, že sa neplánuje zapojiť do boja o diváka v segmente spravodajských televízií, keďže v nedávnej minulosti spustila vlastnú spravodajskú televíziu Jojka pod názvom JOJ 24, ale aj verejnoprávna RTVS. K tomu na Slovensku dlhoročne pôsobí najsledovanejšia ta3. Tento segment televízneho trhu je značne vyčerpaný.

V súvislosti s iniciatívou komerčných staníc, aby sa na Slovensku prestali šíriť české stanice, sa otvára široký priestor pre slovenských vysielateľov vyplniť dieru na trhu. Zaujímavo by preto pôsobila ďalšia filmová stanica pre širšiu cieľovú skupinu divákov alebo televízia zameraná na dokumenty. Na Slovensku by mohol zafungovať aj kanál pre mladšie ženské publikum alebo staršiu mužskú cieľovku.

S blížiacim sa potenciálnym štartom sa začali objavovať náznaky, že štart novej televízie sa nemusí uskutočniť. Možné problémy naznačila Silvia Majeská, programová riaditeľka Markízy a Novy, v exkluzívnom rozhovore pre Mediaklik: „Novú televíziu spustíme, ale zatiaľ sme vo fáze príprav. Preto ešte nebudeme komunikovať niečo konkrétne, na jej štart musí byť vhodný čas.“

Najnovšie informácie hovoria jasnou rečou. Pripravovaná televízia tento rok nebude. Náznakov bolo niekoľko, nielen diplomatické vyjadrenie programovej riaditeľky. Markíza nepožiadala ešte ani o licenciu, nezačala ani komunikovať štart, preto bolo jasné, že letné spustenie nie je na programe dňa, čo sa aj potvrdilo.
„Na štart novej televízie musí nastať vhodný čas, a keďže súčasné výsledky našich existujúcich staníc Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI sú výborné, rozhodli sme sa jej uvedenie na trh odložiť na rok 2024,“ exkluzívne potvrdil pre Mediaklik Lukáš Kočišek, PR manažér televízie Markíza.