Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Slovenské seriály sledujú státisíce divákov. Aprílové obrazovky si však podmanila zábavná šou

Aprílový rebríček najsledovanejších programov ovládla ponuka televízie Markíza.

10.05.2023 00:00
top programy tv Foto:
debata

Najsledovanejšími aprílovými programami z ponuky slovenských televízií sa stali relácie televízie Markíza. Divákov lákali k obrazovkám seriály Klamstvo a Dunaj, k vašim službám, zabodovala aj podvečerná Mama na prenájom a ako divácky hit sa vrátila zábavná šou 2 na 1. Jednoznačným diváckym favoritom sa však stala ôsma séria tanečnej šou Let’s Dance.

geissenovci, Čítajte aj Cesta Geissenovcov pokračuje: Stále na roztrhanie, víno ich zabije, pripravte sa na ďalšie hlášky

Najsledovanejší program na trhu

Slovensko si túto jar podmanila tanečná horúčka. Veľkolepá šou Let’s Dance kraľovala nedeľným večerom a stala sa jednoznačne najsledovanejším programom v rámci celého trhu. Päť aprílových epizód nedalo v nedeľné večery konkurencii šancu a pripísalo si vysokú priemernú sledovanosť 8,8 % a trhový podiel 30,3 %.

Divácky najúspešnejší priamy prenos uplynulého mesiaca dosiahol na Veľkonočnú nedeľu 9. apríla v komerčnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti vysoký rating 9,8 % aj trhový podiel 27,3 %. Každú aprílovú nedeľu zasadlo k obrazovkám Markízy v priemere 562-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom maximom bolo až 595-tisíc divákov.

Video

Tanečnú šou neohrozil ani špeciálna epizóda šou Pečie celé Slovensko, ktorú RTVS netradične uviedla na Veľkonočnú nedeľu. Na Jednotke si ju pozrelo len 288-tisíc divákov, hoci na jeseň pritiahlo „pečenie“ k obrazovkám Jednotky takmer dvakrát toľko divákov. Finále dokonca sledovalo rekordných 613-tisíc divákov, čo bolo najviac z obidvoch sérií.

V konkurencii tanečnej šou sa trápil aj seriál Einstein televízie JOJ, ktorého sledovanosť sa hýbala okolo 300-tisíc divákov. V apríli sa ôsmou epizódou uzavrel, finále si pozrelo 304-tisíc divákov. V komerčnej cieľovej skupine 12–54 si pripísal sledovanosť 6,4 % a podiel na trhu 18,8 %.

pán profesor, Čítajte aj Markíza avizuje nové časti seriálovej stálice: Maštalír hviezdou obývačiek aj na jeseň

Najsledovanejšie seriály

V apríli pokračovali v úspešnom ťažení všetky tri tohtoročné seriálové novinky televízie Markíza – Klamstvo, Dunaj, k vašim službám, aj Mama na prenájom. Pol miliónovú hranicu však prekročili len dva –Klamstvo a Dunaj. Tretím titulom z ponuky všetkých slovenských televízií, ktorému sa podarilo pokoriť túto hranicu, bola v apríli už len spomenutá tanečná šou Let’s Dance.

Eurovea 2, vizualizácia, južné námestie Čítajte aj Nová Eurovea: Obľúbená dunajská promenáda sa mení. Pribudnú nové športoviská aj mestský bulvár

Ďalšie tri premiérové epizódy strhujúceho dramatického seriálu Klamstvo pritiahli k obrazovkám v priemere rovných 505-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V cieľovej skupine 12–54 zaznamenali vysokú priemernú sledovanosť 8,5 % aj nadpriemerný trhový podiel 27,2 %.

Najviac zabodovala ôsma epizóda odvysielaná v pondelok 17. apríla, ktorá si pripísala najvyšší aprílový rating 9,3 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 29,8 %. K obrazovkám Markízy pritiahla 536-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Ďalšími ôsmimi epizódami pokračoval minulý mesiac dobový seriál Dunaj, k vašim službám, ktoré dosiahli priemerný rating 8,5 % a trhový podiel 26,3 %. Divákmi mimoriadne pozitívne hodnotený seriál prilákal k obrazovkám v priemere až 501-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom maximom bolo 521-tisíc divákov.

Nemocnica sa Dunaju pomaličky vzďaľuje. V priemere ju sledovalo 418-tisíc divákov. Najviac, 454-tisíc divákov, mala na začiatku mesiaca, no s poslednými tromi aprílovými epizódami už klesla tesne pod hranicu 400-tisíc divákov.

vinczeová Čítajte viac Z Hitu roka sa hit nestal. Relácia za takmer milión skončila na okraji diváckeho záujmu

Mama na prenájom vs. Bez servítky

Podvečerný seriálový hit Mama na prenájom dosiahol v cieľovej skupine 12–54 priemerný rating 7,0 % a trhový podiel 29,5 %. V priemere si príbehy hlavných hrdinov vychutnávalo 417-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, aprílovým maximom bolo 468-tisíc divákov.

Konkurenčná reality šou Bez servítky zaznamenala na TV JOJ v cieľovej skupine 12–54 priemernú sledovanosť 5,2 % a podiel na trhu 20,1 %, v priemere ju sledovalo 324-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Zábavno-súťažnú šou Traf to si na Jednotke RTVS pozrelo v priemerne len okolo 130-tisíc divákov.

Traf to!, Juraj „Šoko“ Tabaček Čítajte viac Boli 5 proti 5 za zenitom? Traf to má stále menej divákov, dole ťahá aj večerné Správy RTVS

Úspešný návrat šou 2 na 1

Stredajšie večery patrili v apríli štyrom premiérovým epizódam zábavnej šou 2 na 1 autorskej a moderátorskej dvojice Adela Vinczeová a Dano Dangl. Absolútne najsledovanejšia bola v cieľovej skupine 12–54 hneď prvá epizóda s hosťom Patrikom „Rytmusom“ Vrbovským, ktorá dosiahla nadštandardný rating 8,9 % a rovnako aj trhový podiel 30,8 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ najviac zabodovala záverečná štvrtá epizóda s hostkou Janou Kovalčíkovou, keď si ju pozrelo rekordných 454-tisíc divákov. Televízia JOJ konkurovala svojím komediálnym seriálom Hranica, ktorý v priemere sledovalo 303-tisíc divákov.

Druhá zábavná šou Markízy Ruža pre nevestu sa už nemôže pochváliť nadštandardnou sledovanosťou. V apríli ju sledovalo len okolo 300-tisíc divákov. „Jediná šou, ktorej sledovanosť v televízii trochu zaostala za našimi očakávaniami, je Ruža pre nevestu,“ priznáva programová riaditeľka televízií Markíza a Nova Silvia Majeská. „Funguje však naozaj skvele na Voyo, kde dosahuje výkonnosť na úrovni veľkých šou, akou je napríklad Love Island,“ dodáva. Exkluzívny rozhovor so Silviou Majeskou si budete môcť prečítať 15. mája na Mediakliku.

RTVS :24 Čítajte aj Veľký návrat na obrazovky: V RTVS diváci uvidia bývalé tváre JOJ a TA3

Skokani mesiaca

Najsledovanejším aprílovým programom televízie JOJ bolo Veľkonočné Inkognito odvysielané v pondelok 10. apríla. Pozrelo si ho až 498-tisíc divákov, čo bolo viac ako mala hlavná spravodajská relácia Noviny TV JOJ. Vysokú sledovanosť si udržal aj nedeľný magazín Nové bývanie, ktorý si v priemere pozrelo 351-tisíc divákov, pričom maximom bolo 434-divákov na začiatku mesiaca.

RTVS ťahá divákov k obrazovkám so svojimi zábavnými stálicami – v sobotu so Záhadami tela a v piatok s Milujem Slovensko, ktoré mali ako jediné programy z ponuky Jednotky viac ako 400-tisíc divákov. K divácky úspešným reláciám telerozhlasu patria ešte sobotná talkshow Neskoro večer a nedeľná politická relácia O 5 minút 12. V apríli zabodovala aj stanica :Šport s prenosmi z hokejovej Tipos extraligy.

Pravidlá mojej ženy Čítajte viac Katastrofálna sledovanosť: Takto si RTVS zdecimovala novú reláciu za pár týždňov
logo, Markíza, JOJ, RTVS Čítajte viac Televízie si medziročne polepšili. Markíza si výrazne posilnila pozíciu trhového lídra

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #sledovanosť TV