Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Televízie si medziročne polepšili. Markíza si výrazne posilnila pozíciu trhového lídra

Na vyšších výkonoch skupiny Markíza sa v apríli podpísali divácky úspešné tituly.

11.05.2023 06:00
logo, Markíza, JOJ, RTVS Foto:
debata

Skupina Markíza, do ktorej okrem hlavnej televízie Markíza patria aj menšie stanice Doma, Dajto a Krimi, si aj v apríli udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. Zásluhu na tom mali Let’s Dance a úspešný návrat 2 na 1, zabodovali aj seriály Klamstvo, Dunaj, k vašim službám a Mama na prenájom.

markíza, tv markíza, logo, Čítajte aj Super správa pre televíznych fanúšikov: Vieme, aké seriály prinesie Markíza v roku 2024!

Divácky úspešné tituly zabezpečili skupine Markíza v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 29,4 %. Konkurenčnú skupinu JOJ (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko a JOJ 24) tak predstihla s vysokým rozdielom až 8,4 percentuálneho bodu. V porovnaní s aprílom 2022 si zároveň výrazne polepšila o 5,6 percentu­álneho bodu.

Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 29 z 30 aprí­lových dní, ostatný jeden deň si víťazstvo pripísala konkurenčná skupina JOJ. Tá dosiahla v tejto cieľovej skupine priemerný celodenný trhový podiel 21,0 %, čo znamená v medziročnom porovnaní nárast o 1,4 bodu. Polepšila si aj RTVS, ktorá apríl uzavrela s trhovým podielom 11,8 %, čo je o 1,7 bodu viac ako v apríli minulého roka.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v apríli 2023 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12–54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,7 %. Konkurenčná TV Joj si pripísala 14,1 % a Jednotka RTVS 6,5 %.

top programy tv Čítajte viac Slovenské seriály sledujú státisíce divákov. Aprílové obrazovky si však podmanila zábavná šou

V prime time viac než 30 percent

Aprílové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00, keď dosiahla priemerný podiel na trhu 30,5 %. Zároveň si medziročne polepšila o 4,6 percentu­álneho bodu a jednotkou na trhu bola v 29 z 30 aprí­lových dní, jeden deň si víťazstvo pripísala RTVS.

Konkurenčná skupina JOJ si pripísala o 7,4 percentu­álneho bodu nižší výkon a apríl uzavrela s trhovým podielom 23,1 %. Medziročne zvýšila svoj výkon o 0,9 percentu­álneho bodu. RTVS dosiahla v tejto cieľovej skupine podiel na trhu 15,3 %, o 2 percentuálne body viac ako v apríli minulého roka.

Samotná TV Markíza dosiahla v prime time priemerný trhový podiel 22,2 %, TV JOJ 16,7 % a Jednotka RTVS 7,5 % v tejto cieľovej skupine.

Trhové podiely v univerzálnom publiku

Skupina Markíza bola v apríli jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 25,3 %. Skupina JOJ si v tejto cieľovej skupine pripísala trhový podiel 20,2 %, čím strácala 5,1 percentuálneho bodu na konkurenčnú skupinu Markíza, medziročne si však polepšila o 1,4 bodu. Medziročne zvýšila svoj výkon aj RTVS, a to o 1,7 bodu, no apríl uzavrela s výrazne nižším trhovým podielom (15,4 %) ako komerčné televízne skupiny.

Skupina Markíza si v porovnaní s aprílom minulého roka v tejto cieľovej skupine polepšila o 3,4 percentu­álneho bodu. Trhovým lídrom bola v 29 z 30 dní uplynulého mesiaca, jeden deň bola lídrom skupina JOJ.

vinczeová Čítajte aj Z Hitu roka sa hit nestal. Relácia za takmer milión skončila na okraji diváckeho záujmu

Prvenstvo v tejto cieľovej skupine patrilo skupine Markíza aj v prime time 19:00–22:00, keď dosiahla priemerný podiel na trhu 27,1 % a medziročne si polepšila o 3 percentuálne body. Jednotkou na trhu bola v 24 z 30 aprí­lových dní, tri dni si prvenstvo pripísala skupina Joj a tri dni RTVS.

Verejnoprávna televízia si so svojimi okruhmi Jednotka, Dvojka, :24 a Šport pripísala priemerný trhový podiel 18 %, medziročne si polepšila o 1,5 percentu­álneho bodu. Skupina JOJ ukončila apríl s podielom 23,6 %, voči aprílu minulého roka si mierne polepšila o 0,5 bodu.

Spravodajské televízie

V rámci spravodajských televízií si najvyšší podiel na trhu aj naďalej drží Televízia ta3, ktorá bola v konkurencii RTVS :24 a JOJ 24 aj v apríli trhovým lídrom. V cieľovej skupine 12+ dosiahla celodenný podiel na trhu 1,7 %, RTVS :24 si pripísala 0,9 % a JOJ 24 0,7 %. V hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00 si v tejto cieľovej skupine pripísala TA3 podiel 1,0 %, JOJ 24 dosiahla rovnako 1,0 % a RTVS:24 0,8 %.

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0–3 + HOSTIA.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #sledovanosť TV #trhové podiely