Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Z Hitu roka sa hit nestal. Relácia za takmer milión skončila na okraji diváckeho záujmu

Ani táto tohtoročná novinka RTVS sa nezaradila k top programom telerozhlasu.

10.05.2023 06:00
vinczeová Foto:
Do kresiel glosátorov sa v Hite roka posadili aj Adela Vinczeová, Marián Leško a Michal Kubovčík.
debata (8)
Eurovea 2, vizualizácia, južné námestie Čítajte aj Nová Eurovea: Obľúbená dunajská promenáda sa mení. Pribudnú nové športoviská aj mestský bulvár

Zábavnú reláciu Hit roka uviedla RTVS na obrazovky už začiatkom januára ako prvú zo svojich tohtoročných noviniek. V programovej štruktúre dostala priestor v štvrtkové večery, ktoré v minulosti patrili Zlatým časom.

Tie uvádzala RTVS od jesene 2016. Moderátormi boli Elena Vacvalová a Dano Heriban, ktorého od druhej série nahradil Milan Lasica ako stály hosť. Spolu s hosťami spomínali na minulosť a pripomínali si relácie z bohatého televízneho archívu. Po úmrtí Milana Lasicu RTVS na jeseň 2021 vysielanie relácie ukončila.

RTVS :24 Čítajte aj Veľký návrat na obrazovky: V RTVS diváci uvidia bývalé tváre JOJ a TA3

Retro atmosféru prináša aj zábavná relácia Hit roka, ktorá v 25 častiach pripomína najväčšie udalosti, ktoré zarezonovali počas tridsiatich rokov od vzniku Slovenskej republiky v roku 1993. Divákov na ceste do minulosti sprevádza Ján Žgravčák, ktorý v minulosti moderoval Góly – body – sekundy, reláciu Pozor, zákruta! či štúdiá k športovým prenosom. Od septembra minulého roka je novým riaditeľom sekcie športu RTVS, kde nahradil Mateja Hajka.

V úlohe glosátorov mu sekundujú Adela Vinczeová, Marián Leško, Michal Hudák, Jozef Vajda, Zuzana Kubovčíková Šebová, Jana Kovalčíková či Michal Kubovčík. Každú epizódu dopĺňa aj známy hosť a hudobné čísla.

V druhej epizóde Hitu roka sa spomínalo na rok... Foto: RTVS
Hit roka, 1994 V druhej epizóde Hitu roka sa spomínalo na rok 1994.

Po prvej časti nastal prepad

Premiéra novej relácie na obrazovke svojou sledovanosťou nesklamala, no ani neohúrila. Pozrelo si ju 390-tisíc divákov, čo bolo doposiaľ maximom relácie. Pri druhej časti už sledovanosť klesla na 227-tisíc divákov, kde sa hýbala aj pri ďalších epizódach. Posledné tri epizódy odvysielané v apríli už klesli pod hranicu 200-tisíc divákov (196-, 176– a 174-tisíc).

RTVS doposiaľ odvysielala 18 z 25 častí, v priemere si ich pozrelo 232-tisíc divákov pri podiele na trhu 11,2 %. Prvá epizóda Hitu roka dosiahla podiel na trhu 18,4 %. Komerčné televízie konkurujú seriálmi Dunaj, k vašim službám a Nemocnica, ktoré k obrazovkám pritiahnu aj dvakrát toľko divákov.

Let s Dance, lets dance, Čítajte aj Hľadanie novej šou Markízy prináša šokujúce prekvapenia: Nebude to mega veľká relácia

Hit rok nenadviazal na úspechy Zlatých časov alebo v minulosti úspešných programov Legendy popu alebo Hit storočia. Ten bol pred pätnástimi rokmi dokonca fenoménom televíznych obrazoviek, ktorý sledovali masy. Rekordné bolo finále so 750-tisíc divákmi.

Zlaté časy sledovalo v poslednom roku na televíznej obrazovke (v roku 2021) v priemere 278-tisíc divákov. RTVS odvysielala 28 častí, pričom takmer polovica epizód mala viac ako 300-tisíc divákov. Maximom bolo 393-tisíc divákov pri jednej z májových epizód.

obchodný dom Dunaj Čítajte aj Kedysi tu nakupovali davy: Najslávnejší obchodný dom v Bratislave obnoví svoju zašlú slávu

Nábehová krivka pre reprízy

Hitu roka sa však darí v reprízach, ktoré Jednotka RTVS uvádza v sobotu neskoro večer, od 22.45 hod. do polnoci. Relácii predchádzajú divácky úspešné Záhady tela a talk show Neskoro večer, ktoré udržia pri nasledujúcom Hite roka okolo 150-tisíc divákov. Menej ako 100-tisíc divákov mala repríza Hitu roka len trikrát, a to vtedy, keď RTVS namiesto tradičného večerného programu vysielala Slnko v sieti, Krištáľové krídlo a referendové štúdio. Doposiaľ bolo maximom reprízových vydaní až 204-tisíc divákov, pri epizóde odvysielanej 4. februára.

pán profesor, Čítajte aj Markíza avizuje nové časti seriálovej stálice: Maštalír hviezdou obývačiek aj na jeseň

Kto vyrába Hit roka

Všetky spomenuté programy pripravovala spoločnosť MAYA a RTVS jej zverila aj výrobu Hitu roka. Podľa Centrálneho registra zmlúv stojí 25 častí 799-tisíc eur bez DPH (959-tisíc eur s DPH), čo je 32-tisíc eur bez DPH za jednu časť. RTVS sa na výrobe jednotlivých epizód podieľa aj nepeňažným plnením, sprístupňuje archívne materiály, zabezpečuje obecenstvo a poskytuje aj techniku, rekvizity, štúdio a ľudí do výrobného štábu. Za Zlaté časy telerozhlas naposledy zaplatil 729-tisíc eur bez DPH (875-tisíc eur s DPH) za výrobu 24 častí, teda 30 382 eur bez DPH za jednu časť.

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA, dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA, po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #sledovanosť TV #Ján Žgravčák #Hit roka