Nie je tajomstvom, že televízia Markíza prehodnotila rozhodnutie uviesť ďalšiu sériu imitačnej šou Tvoja tvár znie povedome počas tohtoročnej jesene. Ostatná séria sa stretla s výrazným diváckym odlivom a zaostala za jojkárskym Talentom, ale aj šou o pečení na RTVS.
Čítajte aj RTVS s masívnou zmenou, ktorá tu nebola roky. Túto televíziu o pár dní nespoznáteNa nové výkony prezlečených známych tvárí bolo zvedavých len 318-tisíc divákov, pričom predošlá séria štartovala na jar 2021 až s 563-tisíc divákmi a pri každej jednej epizóde mala pri obrazovkách viac ako pol milióna divákov. Tvoja tvár zažila svoju najhoršiu sezónu aj v komerčnom publiku 12 – 54, kde si už pri štarte pripísala sledovanosť necelých 6% a podiel na trhu tesne nad 20%. Bol to jasný znak toho, že tento formát potrebuje urgentnú pauzu, a že tento námet začína byť vyčerpaný v našom teritóriu.
Čítajte aj Seriálový máj: Takto "nadupaný" televízny mesiac tu ešte nebol! Toto všetko musíte vidieťTým však vznikol problém pre trhového lídra, pre ktorého začalo náročné hľadanie nového formátu. Ten by mal vyplniť hluché miesto v jesennej štruktúre. Pre rok 2024 sa hovorí o možnom návrate Superstar, dá sa však aj predpokladať, že to Markíza skúsi aj s ďalšou sériou Let's Dance, vzhľadom na nadpriemerné výsledky aktuálnej ôsmej série.
Čítajte aj Nespustí sa nová slovenská televízia? Musí nastať vhodný čas, hovorí programová riaditeľka MarkízyAko jediná slovenská televízia pritom prináša až dve veľké šou v priebehu jedného roka, čím sa vytvára enormný tlak na „otáčanie“ nových sérií obľúbených formátov, čoho dôsledkom je ich rýchlejšie vyhorenie. Napríklad, sesterská Nova vysiela len jednu ťažiskovú šou ročne, v závislosti od vybranej relácie. Keď sa vysielala spoločná Superstar počas jari, tak na jeseň Nova vysielala v nedeľnom slote vlastné seriály.
Markíza sa nevydá touto cestou ani počas nadchádzajúcej sezóny a pokúsi sa priviesť na Slovensko novú formu zábavy.
Čítajte aj Expanzia obchodného reťazca naberá na obrátkach. Tento rok už otvoril tri predajne a ďalšie budú nasledovaťPočas aprílového okrúhleho stola vybraných novinárov s vedením Markízy a Novy programová riaditeľka oboch staníc – Silvia Majeská – priblížila najnovšie plány pre slovenských divákov.
„My už vlastne nevoláme naše šou ťažiskovými, sústreďujeme sa na pestrú a bohatú multižánrovú ponuku každý jeden deň v týždni, nie iba na jeden veľký projekt. Na jeseň by sme určite chceli priniesť novinku v oblasti zábavy, zatiaľ však nemôžem potvrdiť, čo to bude. Na niečom už pracujeme. Nepôjde o nadnárodný projekt a nepôjde ani o nejakú mega veľkú šou. Je to však licencovaný formát, ktorým chceme diváka zabaviť,“ povedala Majeská v exkluzívnom rozhovore pre Mediaklik.
Celý rozhovor so Silviou Majeskou si budete môcť prečítať 15. mája na Mediakliku.