Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Tajnosti Markízy okolo jesennej šou: Čím bude konkurovať Talentu a Pečie celé Slovensko?

Tvoja tvár znie povedome sa na jeseň nevráti na obrazovky.

17.03.2023 06:00
markíza, tv markíza, Foto:
Markíza zatiaľ neprezradila svoju jesennú šou.
debata (1)

Jesenné veľké šou sú pre televízie vyvrcholením celého roka. Do svojej najsilnejšej sezóny nasadzujú výpravné formáty, ktoré sú ťahákom víkendov až do Vianoc. Kým televízia Joj a Jednotka RTVS už majú jasno v tom, čo divákom prinesú počas víkendových večerov, Markíza zatiaľ neprezradila, čím bude na jeseň lákať divákov k nedeľným obrazovkám. Ako jediná slovenská televízia pritom prináša až dve veľké šou v priebehu jedného roka. Aktuálne boduje s novou sériou Let's Dance, ktorá je doposiaľ najsledovanejším tohtoročným programom.

top tv programy február Čítajte aj Klamstvo, Einstein, Dunaj alebo Nemocnica? Diváci rozhodli, že rebríček ovládli...

Oficiálne však už potvrdila, že na jeseň neprinesie novú sériu šou Tvoja tvár znie povedome, hoci ju v plánoch na rok 2023 uvádzala. Po výraznom poklese záujmu divákov o poslednú sériu nie je toto rozhodnutie prekvapením.

Tvoja tvár a SuperStar potrebujú oddych

Tvojej tvári sa v poslednom ročníku, ktorý vysielala na jeseň 2022, prestalo dariť. Už prvá epizóda zaznamenala výrazný odliv divákov. Na nové celebritné výkony bolo zvedavých len 318-tisíc divákov, pričom predošlá séria štartovala na jar 2021 až s 563-tisíc divákmi a pri každej jednej epizóde mala pri obrazovkách viac ako pol milióna divákov. Pre Markízu to bol najúspešnejší ročník od roku 2016, kedy celebritnú šou prvýkrát uviedla na obrazovky.

Viac divákov ako posledná Tvoja tvár mala rok predtým, na jeseň 2021, aj SuperStar. Markíza ju vtedy kvôli vysoko sledovanej očkovacej lotérii presunula netradične na piatky, no napriek tomu si úvodné hľadanie novej speváckej hviezdy nenechalo ujsť 386-tisíc divákov. Finále kvôli spoločným priamym prenosom s českou Novou odvysielala Markíza opäť v nedeľu, pozrelo si ho 446-tisíc divákov. SuperStar však rovnako ako Tvoja tvár nenadviazala na mimoriadne úspešný predošlý ročník, kedy prekonávala svoje niekoľkoročné rekordy. Každú epizódu si pozrelo v priemere 624-tisíc divákov a finále sledovalo až 678-tisíc divákov, čo bolo najviac od roku 2015.

streamovacie služby Čítajte aj Prieskum: Koľko Slovákov sleduje Netflix, HBO Max či Voyo? A koľko hodín týždenne?

Tvoja tvár zažila svoju najhoršiu sezónu aj v komerčnom publiku 12–54, kde si už pri štarte pripísala sledovanosť necelých 6 % a podiel na trhu tesne nad 20 %. Predchádzajúca séria pritom odštartovala s mimoriadne vysokou sledovanosťou 11,1 % a tiež trhovým podielom 31,6 %. SuperStar si pri štarte pripísala rating 7,2 % a trhový podiel 24,8 %, finále malo sledovanosť 8,6 % a trhový podiel 24,2 %. Rok predtým si pripísalo rating 14,5 % a rekordný trhový podiel 39,7 percenta.

Pre obidve veľké šou – Tvoju tvár aj SuperStar – boli posledné série siedmymi v poradí a nasledovali po mimoriadne úspešných sériách, na ktoré však nedokázali nadviazať. Televízia im pravdepodobne dopraje dlhšiu pauzu, ako to bolo aj pri Let's Dance. Tanečná šou sa na jar minulého roka vrátila po päťročnej prestávke a stala sa hitom roka. Každú nedeľu bolo pri obrazovkách Markízy v priemere 556-tisíc divákov, rekordom bolo 616-tisíc divákov pri šiestom priamom prenose.

Aktuálne vysielaná ôsma séria má za sebou zatiaľ dve odvysielané epizódy. Prvú epizódu sledovalo až 605-tisíc a druhú 543-tisíc divákov, má tak našliapnuté zopakovať si úspech z predošlej sezóny.

Nové veľké šou nevznikajú

Režisér Pepe Majeský, ktorý pre Markízu už roky pripravuje všetky veľké šou, v nedávnom rozhovore pre Mediaklik skonštatoval, že nové veľké zábavné formáty vo svete nevznikajú. „Veľkých šou vo svete nie je veľa. Najväčšie sú SuperStar, Xfactor, Talent, Let's Dance a Voice, trochu menšia je Tvoja tvár. Nič nové nevzniká. Takéto úspešné šou, ktoré majú za sebou dvadsať sérií, prichádzajú tak raz za desať-pätnásť rokov. Je okolo toho celá veda a stojí to strašne veľa peňazí. Slovensko má problém aj s tým, že je malé a potom diváci vidia všetkých všade,“ uviedol.

Nezodpovedanou otázkou tak nateraz zostáva, akú šou uvedie Markíza na jeseň. Nebolo by prekvapením, keby namiesto šou uviedla v nedeľné večery nový seriál, ako sa to osvedčilo Jojke s Ivetou. Napríklad pod hlavičkou Voyo Originál pripravuje vôbec prvý fantasy seriál s názvom Vedma s atraktívnym hereckým obsadením, ako sú Ján Koleník, Tomáš Maštalír, Gabriela Marcinková, Antónia Lišková a ďalšie známe mená. Seriálové projekty vyrábané pre Voyo však doposiaľ neuvádzala vo vysielaní lineárnej televízie.

Na Jednotke sa bude opäť piecť

Ťahákom jesennej programovej štruktúry RTVS bude už tretia séria Pečie celé Slovensko bude. Prvá séria odštartovala s mimoriadnym úspechom v roku 2021. V priemere sledovalo desať súťažných častí až 539-tisíc divákov, menej ako pol milióna divákov mala len jedna epizóda. Finále si pozrelo až 598-tisíc divákov.

Druhá séria si na jeseň 2022 pripísala opäť status najsledovanejšej jesennej šou, hoci počet divákov voči prvej sérii mierne klesol. Priemerne si každú z jedenástich súťažných epizód pozrelo 493-tisíc divákov, viac ako pol milióna divákov mali tri epizódy. Finále, ktorá sa nieslo v svadobnej atmosfére, sledovalo rekordných 613-tisíc divákov, najviac z obidvoch sérií. RTVS má z tejto série pripravenú ešte jednu špeciálnu epizódu, ktorú uvedie počas veľkonočných sviatkov.

televízor, televízia, ovládač, Čítajte aj Koľko slovenských televízií vznikne? Markíza avizuje novinku: Ako je na tom Jojka?

Jojka bude hľadať ďalšie talenty

Česko Slovensko má talent patrí k najdlhšie vysielaným talentovým šou na Slovensku. Spoločný projekt televízie JOJ a českej Primy je na obrazovkách už od roku 2010. Hoci už javí známky únavy, je jedinou veľkou šou televízie Joj a nebude chýbať na jej obrazovkách ani túto jeseň, kedy sa vráti už vo svojej jedenástej sérii.

Vlani ju Jojka nasadila netradične na nedeľné večery do konkurencie Tvojej tváre a Pečie celé Slovensko. A tento ťah je vyšiel. Talentu sa podarilo poraziť konkurenčnú celebritnú šou a úspešne odolal aj „pečeniu“. Jeho sledovanosť dramaticky neklesla a v priemere si jedenásť nedeľných epizód pozrelo 383-tisíc divákov, pričom rekordom bolo 424-tisíc divákov.

Nepríjemné prekvapenie prišlo až pri priamych prenosoch zo semifinále a finále, ktoré sa presunuli kvôli spoločným prenosom s českou Primou späť na sobotu. Ich sledovanosť spadla na najnižšiu sledovanosť v celej sezóne. Semifinále si pozrelo len 262-tisíc divákov a finále 321-tisíc divákov. Rok predtým malo finále 349-tisíc divákov, no predchádzajúce dva ročníky pritiahli viac ako pol milióna divákov. V roku 2019 ich bolo 512-tisíc a v roku 2018 až 592-tisíc. Dá sa očakávať, že televízia nasadí aj túto jeseň Talent na nedeľné večery.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Česko Slovensko má talent #TV Markíza #Pečie celé Slovensko #televízna sezóna 2022/2023