Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Koľko slovenských televízií vznikne? Markíza avizuje novinku: Ako je na tom Jojka?

V ostatných týždňoch sa čoraz hlasnejšie hovorí o tom, že by čoskoro malo vzniknúť viacero nových slovenských tematických televízií.

16.03.2023 06:00
televízor, televízia, ovládač, Foto:
Slovensko čaká rozširovanie ponuky televíznych staníc.
debata (9)
aleXsandro Palombo Čítajte aj Na Denník N sa zniesla vlna kritiky. Za nevhodný humor o obetiach holokaustu

Komerčné televízne skupiny neustále deklarujú snahu prinášať divákom nové stanice. Súvisí to najmä s reklamným trhom. Dopyt je omnoho väčší ako ponuka a Markíza s Jojkou neustále deklarujú plnú vypredanosť reklamného priestoru naprieč vysielaním. Preto sa otvára veľký priestor na uvedenie nových kanálov. Každoročne televízni hráči každý rok zvyšujú ceny reklamy, na tento rok išli ceny nadpriemerne nahor, aj napriek tomu klienti reklamný priestor vykúpili.

SR SIAF letecké dni otvorenie BAX Čítajte aj Kým sa politici vadia o slovenských Migoch pre Ukrajinu, tak už poslúžili inému účelu: Objavili sa v americkom seriáli

Okrem naplnenia reklamných kampaní je pre komerčné skupiny dôležité neustále čoraz viac vyplňovať diery na trhu, ktoré môžu čoskoro vzniknúť v súvislosti s ich snahou o vypnutie českých tematických staníc. Otvorí sa tým nebývalo veľký priestor pre rast slovenských televíznych skupín. Markíza Group pred pár týždňami oznámila štart novej televízie.

Štart je naplánovaný na leto tohto roka, čiže približne rok po spustení úspešnej stanice Markíza Krimi. Zástupcovia televízie, nateraz, neprezradili bližšie detaily pripravovanej televízie. Nie je známy ani názov, ani tematické zameranie.

Renáta Názlerová Čítajte aj Bratislavský kraj ma dlhodobo šikanoval a diskriminoval, hovorí po vyhadzove bývalá tvár Jojky

Dá sa špekulovať, akým smerom sa Markíza Group bude uberať. Stanica Doma je zameraná pre ženské publikum, Dajto na mladších mužov, Markíza Krimi pokrýva cieľovú skupinu, ktorá obľubuje najmä seriály s kriminálnou tematikou.

Už dlhšie je známy postoj televízie, že sa neplánuje zapojiť do boja o diváka v segmente spravodajských televízií, keďže v nedávnej minulosti spustila vlastnú spravodajskú televíziu Jojka pod názvom JOJ 24, ale aj verejnoprávna RTVS. K tomu na Slovensku dlhoročne pôsobí najsledovanejšia ta3. Tento segment televízneho trhu je značne vyčerpaný.

nakupovanie, potraviny, rodina Čítajte aj Stop nezdravým potravinám: Veľký reťazec radikálne mení propagáciu týchto výrobkov

Ako je na tom JOJ Group?

Pozadu nezostáva ani televízia JOJ a jej ostatné televízie. V súčasnosti prevádzkuje 13 staníc v Česku a na Slovensku, čím značne prekonáva konkurenciu. V nedávnej minulosti spustila spravodajskú televíziu. Preto sa prirodzene natíska otázka, či plánuje tento rok spustiť ďalšiu televíziu, aby držala krok s konkurenciou.

„Uvidíme, čo prinesie tento rok. Stále sa rozhliadame po trhu a hľadáme vhodné príležitosti na rast a investície. Ak nám to bude dávať ekonomický zmysel, vieme spustiť viacero projektov, ktoré máme v zálohe. Nateraz sa sústredíme na veľký počet slovenských autorských námetov, ktoré vzbudzujú stále väčší záujem aj o koprodukčnú spoluprácu v zahraničí,“ povedala pre Mediaklik Miroslava Klempová, marketingová manažérka JOJ Group.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #TV JOJ #TV Markíza #blokovanie českých televízií