Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Obrovská premena markizáckej relácie: Neodmysliteľná stálica dostane nový vizuál po takmer šiestich rokoch

Denný publicistický formát je pevnou súčasťou programu Markízy od roku 2006. Už od pondelka (13.marca) dostane úplne novú vizuálnu podobu. Pozrite si, ako bude Reflex vyzerať! Aktuálnu grafickú výbavu používal od 24. augusta 2017.

10.03.2023 10:44
debata (5)
Nová podoba magazínu Reflex od pondelka 13. marca. Foto: TV Markíza
reflex, Nová podoba magazínu Reflex od pondelka 13. marca.

Na zmene vizuálu Reflexu spolupracovalo niekoľko tímov – od grafikov a dramaturgie, cez technické oddelenie, réžiu, kameramanov, moderátorky, až po redaktorov a redaktorky, ktorí pretavia nové prvky aj do reportáží. Premenou prešla úvodná zvučka, logo relácie, vizuál štúdia, predelové jingle či upútavky. Samotný vývoj grafického obalu trval približne trištvrte roka.

„V rámci zmeny grafiky nás čaká množstvo nových farieb, žiarivosti, dynamiky a oživenia. Nastal čas posunúť sa o veľký kus ďalej. Myslím si, že sa to celému tímu, ktorý na zmene spolupracoval, naozaj podarilo. Výsledok je skvelý a verím, že aj divákom a diváčkam sa táto zmena bude páčiť a že Reflex dostane novú dušu a výraz,“ zhodnotil Henrich Krejča, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky TV Markíza.

Nová podoba magazínu Reflex od pondelka 13. marca. Foto: TV Markíza
reflex, Nová podoba magazínu Reflex od pondelka 13. marca.

„Už dlhšie sme cítili, že Reflex potrebuje zmenu a som rada, že sa nám podarilo prísť s niečím novým, sviežim a trendy. Stagnácia v našom odvetví nemá miesto. Neustále sa zaoberáme tým, čo nové sa deje vo svete a reflektujeme na to napríklad aj takýmito zmenami,“ vysvetľuje šéfredaktorka publicistiky TV Markíza Zuzana Štelbaská.

Po obsahovej stránke ostane Reflex verný svojej doterajšej profilácii. „Naším cieľom v najbližšej dobe je ešte viac obohatiť Reflex o témy, ktoré aktuálne hýbu Slovenskom a priniesť ich do vysielania ešte rýchlejšie,“ dodáva.

Nová vizuálna identita Reflexu je podľa vedúcej kreatívneho oddelenia Centra marketingu TV Markíza Jany Vavrekovej odľahčená výraznou amarantovou červenou farbou, ktorá pôsobí sviežo, dynamicky a vďaka tomu zapamätateľne. Ako doplnok k tejto farbe boli zvolené dva odtiene modrej, ktoré sú, podobne ako nový font, blízke k staničnej vizualite, vďaka čomu je relácia ľahšie priraditeľná k Markíze. Biela farba funguje ako kontrastná na palete zvolených farieb.

Nová podoba magazínu Reflex od pondelka 13. marca. Foto: TV Markíza
reflex, Nová podoba magazínu Reflex od pondelka 13. marca.

„Čo sa týka prvku písmena „x“, rozhodli sme sa ho povýšiť na grafický element. V predošlej identite bolo „x“ fragmentom na konci loga, teraz je svojbytným prvkom, ktorý nám otvoril nové možnosti aj v rámci animácie. Relácia tak pôsobí dynamicky, výrazne a predovšetkým digitálne, vďaka čomu nový Reflex odráža súčasnosť. A aktuálnosť je predsa jeho cieľ,“ uzatvára Jana Vavreková.

Reflex je súčasťou programovej štruktúry Markízy od 1. mája 2006, už čoskoro tak dovŕši neuveriteľných 17 rokov na obrazovkách. Reportáže z dielne tímu skúsených redaktorov a redaktoriek bude aj naďalej prezentovať trojica obľúbených moderátoriek – Kvetka Horváthová, Miriam Kalisová a Kristína Kövešová.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #reflex #TV Markíza #televízna sezóna 2022/2023