
Komerčné televízne skupiny v druhom mesiaci tohto roka medziročne zvýšili svoje podiely na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách. Skupina Markíza zostala aj naďalej najsilnejšou televíznou skupinou v obchodnej cieľovej skupine 12–54 ročných divákov, a to celodenne aj v prime-time. V univerzálnej cieľovej skupine divákov vo veku nad 12 rokov sa na ňu v hlavnom vysielacom čase dotiahla skupina JOJ.

Skupina Markíza jednoznačným lídrom v mladšom publiku
Skupina Markíza (TV Markíza, Doma, Dajto a Krimi) dosiahla v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 28,8 %. Jednotkou na trhu bola vo všetkých februárových dňoch, v medziročnom porovnaní si polepšila až o 4,7 percentuálneho bodu. Konkurenčná skupina JOJ (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko a JOJ 24) zaznamenala o 7,2 bodu nižší podiel na trhu, medziročne si však tiež polepšila, a to o 2,5 bodu. RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport) zaznamenala v tejto cieľovej skupine celodenný trhový podiel 10,7 %. Svoj výkon znížila medziročne (-1,2 p.b.) aj medzimesačne (-1,3 p.b.).
Taktiež aj samotná TV Markíza bola vo februári 2023 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12–54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,2 %. Konkurenčná TV JOJ dosiahla o 5,5 bodu slabší výsledok.

Februárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v hlavnom vysielacom čase (19:00–22:00) v obchodnej cieľovej skupine 12–54. Prekročila hranicu 30 percent a pripísala si priemerný podiel na trhu 30,2 %. Medziročne si polepšila o 3 percentuálne body. Konkurenčná skupina JOJ zaznamenala o 4,9 bodu nižší výsledok (25,3 %), medziročne si však polepšila o 2,1 bodu. Samotná TV Markíza dosiahla vo februári 2023 v prime-time 19:00–22:00 priemerný trhový podiel 21,7 % a s rozdielom 4 bodov tak porazila konkurenčnú TV Joj (17,7 %).
RTVS dosiahla podiel na trhu 12,5 %, čo v medziročnom porovnaní znamenalo pokles o 0,8 bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 25 z 28 februárových dní, ostatné 3 dni patrili skupine JOJ.
Skupine JOJ sa darilo v prime-time v univerzálnom publiku
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ boli komerčné televízne skupiny bližšie pri sebe. Pozíciu celodennej jednotky si udržala skupina Markíza s priemerným trhovým podielom 23,7 % a odstupom o 2,8 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,9 %). Trhovým lídrom bola vo všetkých februárových dňoch. V porovnaní s vlaňajším februárom si polepšila o 2,7 a skupina JOJ o 2,5 bodu. RTVS dosiahla v tejto cieľovej skupine celodenný podiel na trhu 14,9 %, medizročne znížila svoj výkon o 1,1 bodu.
V hlavnom vysielacom čase v univerzálnom publiku 12+ si pripísali komerčné televízne skupiny rovnaký podiel na trhu na úrovni 25,6 % a tiež rovnaký medziročný nárast o 1,5 percentuálneho bodu. Prvenstvo patrilo skupine Markíza v 17 z 28 februárových dní a skupine JOJ ostatných 11 dní. RTVS dosiahla podiel 16,4 %, no medziročne aj tu stratila 0,7 bodu.
Spravodajské televízie
V rámci spravodajských televízií si najvyšší podiel na trhu aj naďalej drží Televízia ta3, ktorá bola v konkurencii RTVS :24 a JOJ 24 aj vo februári trhovým lídrom. V cieľovej skupine 12+ dosiahla celodenný podiel na trhu 2,1 %, RTVS :24 1,1 % a JOJ 24 0,9 %. V hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00 si Televízia ta3 pripísala podiel 1,4 %, JOJ 24 1,1 % a RTVS:24 0,9 %.