
Televízia JOJ začala na Slovensku vysielať 2. marca 2002 a dnes už oslavuje 21. narodeniny. Počas dvoch desaťročí sa stala pevnou súčasťou mediálneho trhu, na ktorom viackrát nastolila nové trendy. Za sebou má úspešný rok, v ktorom divákom ponúkla historicky najviac vlastnej seriálovej tvorby, okrem obľúbených programových stálic zaradila aj premiérové novinky, z ktorých sa mnohé stali novými diváckymi hitmi.
„Ďakujem našim divákom za 21 rokov priazne a dôvery, ktorá nám dodáva motiváciu púšťať sa do čoraz väčších televíznych výziev. TV JOJ počas dvoch dekád na slovenskom trhu prekonala mnoho historických míľnikov a vďaka autentickej chuti tvoriť je dnes autorským seriálovým lídrom, ktorý svojou kvalitou oslovuje zahraničných partnerov. Som hrdý, že JOJka tretiu dekádu svojej existencie otvorila symbolicky najsledovanejším seriálom vo svojej histórii, ktorý bol len prvým z rekordného množstva pôvodných projektov pripravovaných do vysielania,“ hovorí Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Group, ktorá je aktuálne najväčšou mediálnou skupinou na Slovensku.
V roku 2022 napriek celospoločenskej kríze skupina JOJ rástla a na trh priniesla nové stanice – JOJ Šport a spravodajskú televíziu JOJ 24, v ktorej naplno využila spravodajskú silu televízie JOJ a ešte posilnila redakčný tím. V apríli 2022 tiež uviedla na trh svoju vlastnú streamovaciu službu JOJ play.

Budovanie vzťahu s divákmi
JOJ je vysielateľom a tvorcom, pre ktorého divák ani obsah nekončí na krivke sledovanosti. Samotný claim JOJky „S vami” vyjadruje, že televízia považuje za najdôležitejšie budovanie vzťahu so svojimi divákmi. „Podľa aktuálnej rozsiahlej Brand Study (november-december 2022) prináša podľa respondentov TV JOJ aktuálne témy, je rodinná, moderná a zábavná, každý si z jej programu vyberie to svoje, rýchlo informuje, má dobrých moderátorov, je dynamická, zaujímavá a ľudia si pri nej oddýchnu, lebo okrem informácií a zábavy im poskytuje aj relax,” uvádza televízia a dodáva, že JOJka podľa divákov tiež „spolupracuje s kvalitnými hercami, investuje so svojho programu a má pôsobivé upútavky“.

Úspešné seriály a koprodukčná spolupráca
JOJ dala vlani zelenú ešte väčšiemu počtu slovenských autorských námetov, ktoré vzbudzujú stále väčší záujem o koprodukčnú spoluprácu aj v zahraničí. Uplynulý rok bol navyše jedným z programovo najstabilnejších a priniesol celoročne úspešné seriály. Vyvrcholením bol štart nového roka, ktorý odštartoval najsledovanejší seriál v histórii JOJ. Okrem megahitu Iveta boli medzi najsledovanejšími programami uplynulého roka divácky mimoriadne obľúbené seriály Nemocnica a Hranica, každodenné spravodajské piliere Noviny TV JOJ, Krimi, Šport a Najlepšie počasie, úspešné premiérové partnerské filmy Krakonošovo tajomstvo a Šťastný nový rok 2: Dobro došli, šou programy s dlhoročnou tradíciou Česko Slovensko má talent a V siedmom nebi, ale aj podvečerné hity – Bez servítky počas pracovných dní a Nové bývanie cez víkend. Do rebríčka TOP 21 programov sa vo februári ešte stihla dostať aj najnovšia komediálna kriminálka Einstein.
TOP 21 relácií TV JOJ v 21. roku vysielania: