Televízia Markíza otvorila rok 2023 dvoma novými seriálmi: podvečernou Mamou na prenájom a dobovým seriálom Dunaj, k vašim službám, ktorý nasadila na utorkové a štvrtkové večery do konkurencie jojkárskej Nemocnice. Ako sa im darilo v prvom mesiaci roka?

Mama na prenájom podvečerným lídrom

Ako prvý odštartoval v pondelok 9. januára podvečerný rodinný seriál Mama na prenájom, ktorému konkurovala televízia Joj svojou šou Bez servítky a RTVS novinkou Traf to!. Seriál Markízy si s konkurenciou poradil v takmer všetkých januárových dňoch.
Po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahol v cieľovej skupine 12–54 priemernú sledovanosť 7,3 % a trhový podiel 26,8 %. Pozeralo ho v priemere 411-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Doposiaľ najviac zabodovala epizóda odvysielaná v pondelok 23. januára, ktorá si pripísala rating 8,4 % a trhový podiel 29,6 % v cieľovej skupine 12–54. Nenechalo si ju ujsť 449-tisíc divákov v širšej cieľovej skupine 12+.

Súboj Dunaja a Nemocnice

V utorok 10. januára sa svojej premiéry dočkal prvý dobový seriál Markízy s názvom Dunaj, k vašim službám. V konkurencii Nemocnice sa mu viac darilo v mladšej cieľovke 12–54, kde si zatiaľ maximum pripísala úplne prvá epizóda so sledovanosťou 9,5 % a trhovým podielom 25,3 % po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Všetkých sedem januárových častí Dunaja dosiahlo priemerný rating 8,3 % a trhový podiel 24 %. Nemocnica si pripísala priemerný rating 7,5 % a podiel na trhu 21,4 %, pričom januárovým maximom bol rating 7,9 % a podiel na trhu 22,5 % v tejto cieľovej skupine.
V širšej cieľovej skupine pritiahla v priemere k obrazovkám viac divákov Nemocnica. Sledovalo ju 486-tisíc divákov, Dunaj ich mal 478-tisíc. Januárovým maximom Dunaja bolo 551-tisíc divákov pri prvej epizóde, nad pol miliónovou hranicou sa udržala ešte s druhou časťou. Nemocnica divákov naberala postupne, pol miliónovú hranicu prekročila až v druhej polovici mesiaca pri troch epizódach. Januárovým maximom bolo 508-tisíc divákov.

Rekordné Na telo

Najsledovanejšou politickou diskusiou na trhu bolo v januári Na telo. Štyri januárové vydania dosiahli priemerný rating 6,8 % a trhový podiel 27,8 % v cieľovke 12–54, v priemere ich sledovalo 468-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Najsledovanejšie vydanie dosiahlo rating až 8,1 % a tretí najvyšší trhový podiel 33,3 % od obnovenia relácie na jeseň 2018. Diskusiu Igora Matoviča s Erikom Tomášom si nenechalo ujsť celkovo 553-tisíc divákov v širšom publiku a stalo sa tak šiestym najsledovanejším vydaním relácie od jej návratu na jeseň 2018.
Darilo sa aj hlavnej spravodajskej relácii Televízne noviny. V cieľovej skupine 12–54 si pripísala prvenstvo vo všetkých 31 januárových dňoch. Sumár spravodajských aktualít na Markíze sledovalo v priemere 535-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Top programy televízie JOJ a Jednotky RTVS prinesieme v ďalších článkoch.