Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Skupina Markíza je naďalej trhovým lídrom, polepšila si skupina Joj aj TA3

Komerčné televízne skupiny v januári medziročne zvýšili svoje trhové podiely.

07.02.2023 06:00
logo, Markíza, JOJ, RTVS, TA3 Foto:
debata (2)
iveta, Čítajte aj Spanilá jazda Jojky sa čoskoro skončí: Iveta stále rekordná, zostávajú iba dve časti

Komerčné televízne skupiny medziročne zvýšili svoje podiely na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách. Skupina Markíza zostala aj v prvom mesiaci tohto roka najsilnejšou televíznou skupinou v obchodnej cieľovej skupine 12–54 ročných divákov, a to celodenne aj v prime-time. V univerzálnej cieľovej skupine divákov vo veku nad 12 rokov si však najlepší výsledok v hlavnom vysielacom čase pripísala skupina JOJ.

Skupina Markíza naďalej lídrom v mladšom publiku

Skupina Markíza (TV Markíza, Doma, Dajto a Krimi) dosiahla v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 27,9 %. V porovnaní s januárom 2022 si polepšila o 3,5 percentu­álneho bodu. Konkurenčná skupina JOJ (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko a JOJ 24) zaznamenala o 6,4 percentu­álneho bodu nižší podiel na trhu, medziročne si však tiež polepšila, a to o 2,1 percentu­álneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 30 z 31 janu­árových dní, ostatný jeden deň si prvenstvo pripísala skupina JOJ. RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport) zaznamenala v tejto cieľovej celodenný trhový podiel 12 %, medziročne svoj výkon zvýšila o 1 percentuál­ny bod.

V hlavnom vysielacom čase (19:00–22:00) v obchodnej cieľovej skupine 12–54 si pripísala prvenstvo rovnako skupina Markíza. Dosiahla priemerný podiel na trhu 29,8 % a medziročne si polepšila o 2,6 percentu­álneho bodu. Konkurenčná skupina JOJ zaznamenala o 4,4 percentu­álneho bodu nižší výsledok (25,4 %). RTVS si pripísala podiel na trhu 12,5 %, v medziročnom porovnaní to znamenalo pokles o 0,7 percentu­álneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 31 janu­árových dní, ostatné 3 dni patrili skupine JOJ.

dunaj, dunaj k vašim službám, Čítajte aj Zlaté časy markizáckeho Dunaja? Televízia by konečne mohla prehodnotiť vysielanie

Skupina JOJ zabodovala v prime-time v univerzálnom publiku

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ boli komerčné televízne skupiny bližšie pri sebe. Pozíciu celodennej jednotky si udržala skupina Markíza s priemerným celodenným trhovým podielom 22,8 % a odstupom dvoch percentuálnych bodov od konkurenčnej skupiny Joj (20,8 %). V porovnaní s januárom 2022 si skupina Markíza polepšila o 1,6 a skupina JOJ o 2,2 percentu­álneho bodu. Trhovým lídrom bola v 27 januárových dňoch skupina Markíza, 3 dni si prvenstvo pripísala skupina JOJ a 1 deň patrilo prvenstvo RTVS, ktorá dosiahla v januári celodenný podiel na trhu 15,9 % a medziročne si tak polepšila o 0,8 percentu­álneho bodu.

Prvenstvo v univerzálnom publiku 12+ v hlavnom vysielacom čase si však v januári pripísala skupina JOJ, keď prekonala skupinu Markíza o 0,6 percentu­álneho bodu. Zaznamenala priemerný podiel na trhu 25,7 % a medziročne zvýšila svoj výkon o 1,7 percentu­álneho bodu. Skupina Markíza dosiahla priemerný podiel 25,1 % a medziročný nárast o 0,9 percentu­álneho bodu, RTVS 16,6 %, medziročne však stratila 0,3 percentuálneho bodu. Prvenstvo patrilo skupine JOJ v tejto cieľovej skupine až v 20 z 31 janu­árových dní, ostatných 11 dní získala pre seba skupina Markíza.

Spravodajské televízie

Lepšie výsledky v medziročnom porovnaní dosiahla aj spravodajská televízia TA3. V celodenných podieloch v 12+ dosiahla vyšší podiel na trhu o 0,3 percentu­álneho bodu a v prime-time si polepšila o 0,5 percentu­álneho bodu. V konkurencii spravodajských televízií RTVS :24 a JOJ 24 bola aj v januári trhovým lídrom.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #sledovanosť TV #trhové podiely