
Komerčné televízne skupiny medziročne zvýšili svoje podiely na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách. Skupina Markíza zostala aj v prvom mesiaci tohto roka najsilnejšou televíznou skupinou v obchodnej cieľovej skupine 12–54 ročných divákov, a to celodenne aj v prime-time. V univerzálnej cieľovej skupine divákov vo veku nad 12 rokov si však najlepší výsledok v hlavnom vysielacom čase pripísala skupina JOJ.
Skupina Markíza naďalej lídrom v mladšom publiku
Skupina Markíza (TV Markíza, Doma, Dajto a Krimi) dosiahla v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 27,9 %. V porovnaní s januárom 2022 si polepšila o 3,5 percentuálneho bodu. Konkurenčná skupina JOJ (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko a JOJ 24) zaznamenala o 6,4 percentuálneho bodu nižší podiel na trhu, medziročne si však tiež polepšila, a to o 2,1 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 30 z 31 januárových dní, ostatný jeden deň si prvenstvo pripísala skupina JOJ. RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport) zaznamenala v tejto cieľovej celodenný trhový podiel 12 %, medziročne svoj výkon zvýšila o 1 percentuálny bod.
V hlavnom vysielacom čase (19:00–22:00) v obchodnej cieľovej skupine 12–54 si pripísala prvenstvo rovnako skupina Markíza. Dosiahla priemerný podiel na trhu 29,8 % a medziročne si polepšila o 2,6 percentuálneho bodu. Konkurenčná skupina JOJ zaznamenala o 4,4 percentuálneho bodu nižší výsledok (25,4 %). RTVS si pripísala podiel na trhu 12,5 %, v medziročnom porovnaní to znamenalo pokles o 0,7 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 31 januárových dní, ostatné 3 dni patrili skupine JOJ.

Skupina JOJ zabodovala v prime-time v univerzálnom publiku
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ boli komerčné televízne skupiny bližšie pri sebe. Pozíciu celodennej jednotky si udržala skupina Markíza s priemerným celodenným trhovým podielom 22,8 % a odstupom dvoch percentuálnych bodov od konkurenčnej skupiny Joj (20,8 %). V porovnaní s januárom 2022 si skupina Markíza polepšila o 1,6 a skupina JOJ o 2,2 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola v 27 januárových dňoch skupina Markíza, 3 dni si prvenstvo pripísala skupina JOJ a 1 deň patrilo prvenstvo RTVS, ktorá dosiahla v januári celodenný podiel na trhu 15,9 % a medziročne si tak polepšila o 0,8 percentuálneho bodu.
Prvenstvo v univerzálnom publiku 12+ v hlavnom vysielacom čase si však v januári pripísala skupina JOJ, keď prekonala skupinu Markíza o 0,6 percentuálneho bodu. Zaznamenala priemerný podiel na trhu 25,7 % a medziročne zvýšila svoj výkon o 1,7 percentuálneho bodu. Skupina Markíza dosiahla priemerný podiel 25,1 % a medziročný nárast o 0,9 percentuálneho bodu, RTVS 16,6 %, medziročne však stratila 0,3 percentuálneho bodu. Prvenstvo patrilo skupine JOJ v tejto cieľovej skupine až v 20 z 31 januárových dní, ostatných 11 dní získala pre seba skupina Markíza.
Spravodajské televízie
Lepšie výsledky v medziročnom porovnaní dosiahla aj spravodajská televízia TA3. V celodenných podieloch v 12+ dosiahla vyšší podiel na trhu o 0,3 percentuálneho bodu a v prime-time si polepšila o 0,5 percentuálneho bodu. V konkurencii spravodajských televízií RTVS :24 a JOJ 24 bola aj v januári trhovým lídrom.