Netflix začal koncom minulého roka na niektorých trhoch testovať zavedenie obmedzení na zdieľanie hesiel s cieľom premeniť takýchto ľudí na nových predplatiteľov. „Najneskôr v prvom štvrťroku začneme platené zdieľanie rozširovať. Dnešné rozšírené zdieľanie účtov (100 miliónov a viac domácností) podkopáva našu dlhodobú schopnosť investovať a zlepšovať Netflix, ako aj budovať naše podnikanie,“ uviedol streamovací gigant v správe akcionárom.
„Uvedomujeme si, že platené zdieľanie obmedzuje používanie Netflixu v jednej domácnosti a ide o významnú zmenu pre jej členov. V mnohých krajinách však budú mať aj možnosť zaplatiť si navyše, ak chcú zdieľať Netflix s ľuďmi, s ktorými nežijú v jednej domácnosti,“ vysvetlil.
Čítajte viac Pripravte sa: Na Slovensko mieri nová televízna služba! Pozná dátum štartuBližšie informácie o podmienkach pre európske trhy zatiaľ Netflix nezverejnil. V Latinskej Amerike dostali domácnosti alebo samotní používatelia na výber dva varianty príplatku k mesačnému paušálu. „Prvý model, ktorý testujeme, umožňuje priplatiť si symbolickú čiastku za pridanie ďalšieho používateľa a zdieľanie prístupu s ním. Druhý model je zaplatiť o niečo viac za pridanie celej ďalšej domácnosti a zdieľanie účtu s touto domácnosťou,“ popísal rozdiely v testovaných variantoch pri zavádzaní nových pravidiel.
So zmenou svojej politiky sa Netflix dostal v krajinách Latinskej Ameriky pod negatívny tlak. V prieskume takmer polovica používateľov uviedla, že by zrušili predplatné, keby im služba účtovala extra poplatky za zdieľanie účtov, aj keby to bola symbolická suma 3 doláre. Netflix v správe pripustil, že očakáva „nejakú reakcii na zrušenie na každom trhu“, čo ovplyvní krátkodobý rast predplatiteľov. Časom však predpokladá zlepšenie celkových príjmov.
Čítajte aj Február na Disney+: Najkratší mesiac v roku bude super! Tieto veľké premiéry čakajú na vásČo sa považuje za jednu domácnosť
Za jednu domácnosť sa v prípade zdieľania hesiel považujú zariadenia, ktoré sú pripojené k rovnakej Wi-Fi sieti ako televízor spárovaný s účtom. Netflix na tento účel zhromažďuje množstvo používateľských údajov a zdieľanie zisťuje prostredníctvom IP adries, ID zariadení a monitorovaním aktivity účtu.
Pri cestovaní budú môcť používatelia sledovať Netflix naďalej na mobilnom zariadení, ale raz za 31 dní sa musia s takýmto tabletom, mobilom alebo notebookom pripojiť k Wi-Fi sieti v domácnosti a prihlásiť sa k svojmu účtu. Ak tak neurobia, budú musieť zadať overovací kód, ktorý im na odblokovanie poskytne majiteľ účtu. Ten bude platiť 7 dní.
Lacnejšie paušály s reklamou
Netflix plánuje v tomto roku aj ďalšiu zmena. Už koncom minulého roka spustil v 12 krajinách nový typ predplatného s reklamou, ktorý má však viaceré obmedzenia. Okrem toho, že reklamné bloky trvajúce približne štyri minúty v každej hodine obsahu sa nedajú preskočiť, predplatitelia nemajú k dispozícii všetok obsah a blokované je aj sledovanie bez prístupu k internetu.
Ceny týchto paušálov by však mali byť o polovicu lacnejšie, od 3,99 eura do 5,99 eura mesačne. Lacnejšou verziou s reklamami chce získať streamovací gigant používateľov, pre ktorých je štandardné predplatné príliš drahé a zároveň chce spomaliť odchod súčasných predplatiteľov, ktorí budú kvôli stúpajúcim životným nákladom šetriť práve na zábave.