
Pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu si aj v uplynulom roku 2022 udržala skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma, Dajto a Krimi. Trhovou dvojkou bola naďalej konkurenčná skupina JOJ so stanicami JOJ, Plus, Wau, Jojko a JOJ 24. Najnižšie trhové podiely si pripísala RTVS, ktorá v roku 2022 vysielala na piatich televíznych okruhoch – Jednotka, Dvojka, Trojka, :24 a Šport.
Celodenné trhové podiely
V obchodnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla skupina Markíza priemerný celodenný trhový podiel 25,1 %. Jednotkou na trhu bola v drvivej väčšine vlaňajších dní. Prvenstvo si pripísala v 338 dňoch, v porovnaní s rokom 2021 si polepšila o 6 líderských dní. Skupina JOJ si pripísala trhový podiel 19,5 % a celodenné prvenstvo v 17 dňoch. Verejnoprávna RTVS dosiahla trhový podiel 11,2 % a prvenstvo v 10 dňoch minulého roka.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v roku 2022 s výrazným odstupom najsilnejšou spomedzi slovenských staníc. Zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 16,8 %, TV Joj 12,8 % a Jednotka RTVS 6,5 %.

Aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ bola celodenným lídrom trhu skupina Markíza. Dosiahla trhový podiel 22,2 % a prvenstvo jej patrilo v 308 dňoch. Skupina Joj si pripísala priemerný trhový podiel 18,8 % a prvenstvo v 26 dňoch. RTVS zaznamenala 15,4 %, lídrom bola v 31 dňoch.
Trhové podiely v hlavnom vysielacom čase
Celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time (19:00–22:00). V cieľovej skupine 12–54 zaznamenala priemerný podiel na trhu 26,7 %. Skupina Joj si pripísala 23,1 % a RTVS 13,7 %. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 288 dňoch uplynulého roka, skupina JOJ v 64 a RTVS v 13.
Samotná TV Markíza dosiahla v roku 2022 v prime-time priemerný trhový podiel 18,8 %, TV JOJ 16,7 % a RTVS 8,7 %.
V cieľovej skupine 12+ boli v prime-time (19:00–22:00) televízne skupiny bližšie pri sebe. Skupina Markíza zaznamenala priemerný podiel na trhu 24,3 %, skupina Joj 23,8 % a RTVS 17,5 %. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 192 dňoch uplynulého roka, skupina JOJ v 147 a RTVS v 26.
Top programy roka
Rebríčku top programov roka 2022 opäť dominoval hokej. Najviac divákov mali zápasy Slovenska na majstrovstvách sveta vo Fínsku a zimných olympijských hrách v Pekingu, kde naši reprezentanti získali historicky prvú medailu. Duel o tretie miesto so Švédskom, v ktorom si vybojovali bronz, mal ako jediný program viac ako milión divákov. Takmer milión divákov pritiahli k obrazovkám aj zápasy Slovákov na majstrovstvách sveta. Vysielacie práva na oba šampionáty mala RTVS, ktorá ich uviedla na svojej stanici Šport.
Z nespravodajských programov boli najsledovanejšie Tri oriešky pre Popolušku, ktoré na Štedrý večer po rokoch odvysielala Jednotka RTVS. Kultovú rozprávku si pozrelo po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti 909-tisíc divákov.

Pre Markízu bola suverénne najúspešnejším vlaňajším programom Druhá šanca, ktorá bola aj najsledovanejším seriálom na celom trhu. Televízia ho uviedla v jarnej aj jesennej sezóne, rekordom bolo 697-tisíc divákov.
Pre televíziu JOJ bol najúspešnejším programom seriál Nemocnica. Najsledovanejšia epizóda mala 659-tisíc divákov, rovnaký počet divákov si pozrelo aj nórsku verziu Troch orieškov pre Popolušku, ktorú odvysielala Jojka tesne pred Vianocami.
Najúspešnejším programom RTVS bola – mimo športu a štedrovečernej Popolušky – druhá séria šou Pečie celé Slovensko, ktorej maximom bolo 633-tisíc divákov po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti.

Hlavné spravodajské relácie
Najsledovanejšou večernou spravodajskou reláciou boli v roku 2022 Televízne noviny Markízy. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 dosiahli priemerný trhový podiel 23,2 % a prvenstvo v 329 dňoch roka. Noviny TV JOJ dosiahli trhový podiel 18,7 % a prvenstvo v 35 dňoch. Správy RTVS v tejto cieľovej skupine zaznamenali podiel na trhu 9,5 %, prvenstvo si nepripísali ani jeden deň uplynulého roka.
V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si Televízne noviny Markízy pripísali trhový podiel 23,7 % a prvenstvo v 208 dňoch. Noviny TV JOJ dosiahli 23,1 % a prvenstvo v 156 dňoch. Správy RTVS zaznamenali trhový podiel 14,9 %, prvenstvo si však nepripísali ani v tejto cieľovej skupine.
Najsledovanejšie bolo Na telo
Najsledovanejšou politickou reláciou bolo Na telo odvysielané v nedeľu 10. apríla 2022, do ktorého po viac než troch rokoch prišiel diskutovať Robert Fico, jeho oponentom bol Boris Kollár. Duel si pozrelo rekordných 578-tisíc divákov, v cieľovej skupine 12–54 si pripísal sledovanosť 8,4 % a tretí najvyšší trhový podiel 31,8 % od obnovenia relácie na jeseň 2018.
