Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Nikdy nekončiaci boj televízií o pozíciu lídra. Pozrite si presné výsledky za rok 2022

Ťahákom sledovanosti boli seriály, hokej a Tri oriešky pre Popolušku.

10.01.2023 06:00
logo, Markíza, JOJ, RTVS Foto:
debata (1)
iveta, Čítajte aj Iveta s totálnym rekordom všetkých čias: Je to najsledovanejší seriál v histórii Jojky

Pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu si aj v uplynulom roku 2022 udržala skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma, Dajto a Krimi. Trhovou dvojkou bola naďalej konkurenčná skupina JOJ so stanicami JOJ, Plus, Wau, Jojko a JOJ 24. Najnižšie trhové podiely si pripísala RTVS, ktorá v roku 2022 vysielala na piatich televíznych okruhoch – Jednotka, Dvojka, Trojka, :24 a Šport.

Celodenné trhové podiely

V obchodnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla skupina Markíza priemerný celodenný trhový podiel 25,1 %. Jednotkou na trhu bola v drvivej väčšine vlaňajších dní. Prvenstvo si pripísala v 338 dňoch, v porovnaní s rokom 2021 si polepšila o 6 líderských dní. Skupina JOJ si pripísala trhový podiel 19,5 % a celodenné prvenstvo v 17 dňoch. Verejnoprávna RTVS dosiahla trhový podiel 11,2 % a prvenstvo v 10 dňoch minulého roka.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v roku 2022 s výrazným odstupom najsilnejšou spomedzi slovenských staníc. Zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 16,8 %, TV Joj 12,8 % a Jednotka RTVS 6,5 %.

dunaj, dunaj k vašim službám, svarinská, Čítajte aj Toto Markíza ešte nikdy neskúsila na divákov: Štartuje jej prvý historický seriál!

Aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ bola celodenným lídrom trhu skupina Markíza. Dosiahla trhový podiel 22,2 % a prvenstvo jej patrilo v 308 dňoch. Skupina Joj si pripísala priemerný trhový podiel 18,8 % a prvenstvo v 26 dňoch. RTVS zaznamenala 15,4 %, lídrom bola v 31 dňoch.

Trhové podiely v hlavnom vysielacom čase

Celoročné víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time (19:00–22:00). V cieľovej skupine 12–54 zaznamenala priemerný podiel na trhu 26,7 %. Skupina Joj si pripísala 23,1 % a RTVS 13,7 %. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 288 dňoch uplynulého roka, skupina JOJ v 64 a RTVS v 13.

Samotná TV Markíza dosiahla v roku 2022 v prime-time priemerný trhový podiel 18,8 %, TV JOJ 16,7 % a RTVS 8,7 %.

V cieľovej skupine 12+ boli v prime-time (19:00–22:00) televízne skupiny bližšie pri sebe. Skupina Markíza zaznamenala priemerný podiel na trhu 24,3 %, skupina Joj 23,8 % a RTVS 17,5 %. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 192 dňoch uplynulého roka, skupina JOJ v 147 a RTVS v 26.

Top programy roka

Rebríčku top programov roka 2022 opäť dominoval hokej. Najviac divákov mali zápasy Slovenska na majstrovstvách sveta vo Fínsku a zimných olympijských hrách v Pekingu, kde naši reprezentanti získali historicky prvú medailu. Duel o tretie miesto so Švédskom, v ktorom si vybojovali bronz, mal ako jediný program viac ako milión divákov. Takmer milión divákov pritiahli k obrazovkám aj zápasy Slovákov na majstrovstvách sveta. Vysielacie práva na oba šampionáty mala RTVS, ktorá ich uviedla na svojej stanici Šport.

Z nespravodajských programov boli najsledovanejšie Tri oriešky pre Popolušku, ktoré na Štedrý večer po rokoch odvysielala Jednotka RTVS. Kultovú rozprávku si pozrelo po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti 909-tisíc divákov.

mama na prenájom, bardy, zabranská, Čítajte aj Veľký deň pre Markízu! Štartuje nový denný seriál, ktorý musí prekonať aj Oteckov

Pre Markízu bola suverénne najúspešnejším vlaňajším programom Druhá šanca, ktorá bola aj najsledovanejším seriálom na celom trhu. Televízia ho uviedla v jarnej aj jesennej sezóne, rekordom bolo 697-tisíc divákov.

Pre televíziu JOJ bol najúspešnejším programom seriál Nemocnica. Najsledovanejšia epizóda mala 659-tisíc divákov, rovnaký počet divákov si pozrelo aj nórsku verziu Troch orieškov pre Popolušku, ktorú odvysielala Jojka tesne pred Vianocami.

Najúspešnejším programom RTVS bola – mimo športu a štedrovečernej Popolušky – druhá séria šou Pečie celé Slovensko, ktorej maximom bolo 633-tisíc divákov po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti.

Traf to!, Juraj „Šoko“ Tabaček Čítajte aj Traf to! prichádza na obrazovku, nahradí 5 proti 5. V čom bude iné a koľko bude RTVS stáť?

Hlavné spravodajské relácie

Najsledovanejšou večernou spravodajskou reláciou boli v roku 2022 Televízne noviny Markízy. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 dosiahli priemerný trhový podiel 23,2 % a prvenstvo v 329 dňoch roka. Noviny TV JOJ dosiahli trhový podiel 18,7 % a prvenstvo v 35 dňoch. Správy RTVS v tejto cieľovej skupine zaznamenali podiel na trhu 9,5 %, prvenstvo si nepripísali ani jeden deň uplynulého roka.

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si Televízne noviny Markízy pripísali trhový podiel 23,7 % a prvenstvo v 208 dňoch. Noviny TV JOJ dosiahli 23,1 % a prvenstvo v 156 dňoch. Správy RTVS zaznamenali trhový podiel 14,9 %, prvenstvo si však nepripísali ani v tejto cieľovej skupine.

Najsledovanejšie bolo Na telo

Najsledovanejšou politickou reláciou bolo Na telo odvysielané v nedeľu 10. apríla 2022, do ktorého po viac než troch rokoch prišiel diskutovať Robert Fico, jeho oponentom bol Boris Kollár. Duel si pozrelo rekordných 578-tisíc divákov, v cieľovej skupine 12–54 si pripísal sledovanosť 8,4 % a tretí najvyšší trhový podiel 31,8 % od obnovenia relácie na jeseň 2018.

Robert_Fico s Borisom_Kollarom Čítajte viac Najsledovanejšou politickou diskusiou je Na telo. Najviac divákov k obrazovkám pritiahnu títo politici

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #sledovanosť TV