Markíza vstupovala do roku 2022 s netradične veľkým počtom reality šou. Kým s osvedčenými formátmi Farma a Extrémne premeny si opäť pripísala úspech, novinka Lego Masters divákov vôbec neoslovila.
Lego Masters: V prime time vydržali len dve časti
Novú šou Lego Masters uviedla Markíza tesne pred letom. Celosvetovo úspešný formát debutoval v auguste 2017 vo Veľkej Británii a odvtedy sa s obrovským úspechom vysielal už v 16-tich krajinách naprieč Európou, USA, Austráliou aj Áziou. Sedemnástu, česko-slovenskú verziu pripravili spoločne televízie Markíza a Nova, v úlohe moderátorov sa predstavili za slovenskú stranu Eva Evelyn Kramerová a českú stranu podchytil herec Matouš Ruml.
Televízie pripravili štyri časti, no slovenskí diváci odmietli už prvú epizódu. Sledovalo ju len 161-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+, čo v komerčnej cieľovej skupine 12–54 znamenalo hlboko podpriemernú sledovanosť len 3,6 % s trhovým podielom 11,5 %.
Druhá časť zaznamenala ešte mizernejší výkon, keď jej sledovanosť v cieľovej skupine 12–54 klesla na 2,3 % a trhový podiel na 8,1 %. Pri obrazovkách sedelo 94-tisíc divákov. Televízia okamžite reagovala a Lego Masters stiahla z nedeľného prime-time.
Zvyšné dve časti ukončili svoju televíznu púť počas nedeľných predpoludní. Tretiu epizódu už sledovalo len 65-tisíc divákov a poslednú štvrtú 67-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke 12–54 si finálna epizóda pripísala katastrofálnu sledovanosť 1,7 % s trhovým podielom 9,9 %.
Lego Masters si tak na konto pripísal status najväčšieho prepadáku Markízy v roku 2022. Prekonal aj neúspech dobrodružnej šou Survivor, ktorá mala byť ťahúňom jari. Nezáujem divákov ju však presunul po krátkom čase z hlavného vysielacieho času do druhého programového okna, epizódy sa skracovali a rozdelili do viacerých dní v týždni, no nič nezabralo. Nakoniec sa Survivor dovysielal hlboko v noci. No hoci v lineárnom vysielaní tento formát pohorel, na streamovacej službe Voyo patril medzi top tituly.
Čítajte aj Víťazi a porazení televíznych Vianoc: Vystrelila moderná Popoluška a ďalšia princezná, pohorela ruská premiéraLáska na chate: Mal to byť divácky hit
Televízia Joj vrátila koncom leta na obrazovku televíznu zoznamku. Hoci v minulosti boli legendárnymi jej šou Farmár hľadá ženu alebo Mama, ožeň ma, tentokrát stavila na serióznejší formát. Láska na chate vychádzala z licencovaného formátu s názvom Let Love Rule pôvodom z Holandska, kde sa vysielala už šiesta séria. Popularitu si získala aj vo Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku, Portugalsku, Dánsku a Švédsku. Slovensko bolo ôsmou krajinou, kde sa formát adaptoval.
Podľa tvorcov vznikla zoznamovacia šou Láska na chate ako odpoveď na súčasný instantný život odohrávajúci sa prevažne na sociálnych sieťach. Šou vrátila do hry staré dobré randenie a nezadaní ľudia hľadali svoju spriaznenú dušu v luxusnom prostredí útulnej horskej chaty.
Televízia Joj zoznamku uvádzala trikrát do týždňa v druhom okne po hlavnom večernom programe. Najviac divákov dokázala k obrazovkám pritiahnuť prvá epizóda, ktorú sledovalo 193-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Ďalšie časti postupne strácali divákov a nízky výkon dosahovali aj v komerčnej cieľovej skupine 12–54, kde bola maximom sledovanosť 3 % a podiel na trhu 12 % pri prvej epizóde.
Nízky výkon televízia okamžite riešila a Lásku na chate presunula do neskoršieho vysielacieho času po 22.30, hod, kde ju potichu dovysielala. Ani z Lásky na chate sa napriek očakávaniam nestal divácky hit, iskrilo to len v komentároch na sociálnych sieťach.