Nečakaný úspech
Jednoznačným nečakaným úspechom je uvedenie nórskej verzie legendárnej Popolušky, ktorú uviedla Jojka tesne Vianocami. Diváci boli zvedaví na nové spracovanie a Jojke priniesla nové rekordy. V cieľovej skupine 12 – 54 priniesol film až 11,8% sledovanosť s 35,8% trhovým podielom. Pri obrazovkách sedelo až 614-tisíc divákov. Nórska Popoluška 22. decembra dokonca prekonala svojim výkonom všetky vianočné programy ostatných staníc s výnimkou klasických Troch oriešok pre Popolušku, ktoré po 25 rokoch sa vrátili do RTVS a počas Štedrého dňa rozprávku uviedla RTVS s 874-tisícovou sledovanosťou.

Najväčšie prekvapenie
Tento rok najviac prekvapila iná česká rozprávková klasika – Princezná so zlatou hviezdou. Tú televízia Markíza uviedla 25. decembra v podvečernom slote a nečakane vystrelila do vysoko nadpriemerných hodnôt. Zísala až 11,5% a nadpriemerný trhový podiel 31,6% v cieľovej skupine 12 – 54. Celkovo ju sledovalo až 600-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Príbeh o princeznej Lade čo do počtu prekonal aj veľkú večernú premiéru Jojky – Krakonošovo tajomstvo, to si pustilo takmer 500-tisíc divákov.

Najväčšia kuriozita
Do tejto kategórie tento rok patrí Mrázik. Ruská rozprávka neodmysliteľne patrí k našim Vianociam. Markíza nasadila Mrázika do najťažšieho vianočného slotu, teda počas Štedrého dňa od 19:00. Ten v cieľovej skupine 12 – 54 zaznamenal rating 9,6% a trhový podiel 21,2%. Kultová vianočná rozprávka prilákala dovedna 420-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Kuriozitou Vianoc 2022 bola repríza Mrázika, ktorá v nedeľu uhrala ešte lepšie čísla, ako počas Štedrého dňa (rating 9,5% / share 30,7% v CS 12 – 54). Celkovo ho v repríze sledovalo 443-tisíc divákov.

Najväčšia premiéra
Jojka má na konte najväčšiu premiéru tohtoročných Vianoc. V spolupráci s Českou televíziou priniesla divákom novú pôvodnú rozprávku Krakonošovo tajomstvo. Na Jojke rozprávku sledovalo 496-tisíc divákov.
Nová verzia o Krakonošovi výraznejšie zabodovala v Čechách, kde sa prepisovali historické rekordy. Krakonoš v novom šate prilákal neuveriteľných 3,02 milióna divákov. V cieľovke 4+ novú rozprávku sledovalo 3,22 milióna divákov.
Česká televízia dosiahla rekordný podiel na trhu na úrovni 63,96%. Tohtoročná rozprávková novinka Českej televízie mala najväčšiu sledovanosť zo všetkých rozprávok vysielaných 25. decembra počas merania televíznej sledovanosti, teda od roku 1997.

Najväčší prepadák
Počas Prvého sviatku vianočného nasadila Markíza premiéru druhého pokračovania zo ságy Posledný bohatier, s podtitulom Koreň zla. Kým po minulé roky prvý film u divákov nadpriemerne bodoval, tento rok sa všetko zmenilo. Prilákal iba 258-tisíc divákov, 5,8% sledovanosťou a podpriemerným 16,1% trhovým podielom. Ide o najmenej výkonný vianočný program v hlavnom vysielacom čase Vianoc 2022.