Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Vianočná sledovanosť: Žiadne rekordy, Popoluška stráca dych. Toto je najväčšie prekvapenie!

Kým v Čechách padali historické rekordy sledovanosti, u nás výkony televízií nevybočovali zo zabehnutých štandardov. Televízie sa tešili nadpriemernej sledovanosti, ako býva zvykom, no žiadne prevratné rekordy nepadli. Skôr by sa dalo povedať, že tohtoročné Vianoce boli zo strany divákov prijaté pomerne vlažne a v drvivej väčšine programy nevystrelili do extrémnych hodnôt.

27.12.2022 14:04
Princezna se zlatou hvezdou, Foto:
Princezna se zlatou hvězdou sa stala najväčším prekvapením tohtoročných Vianoc.
debata

RTVS

Na Štedrý večer jednoznačnou voľbou Slovákov bola klasika Tri oriešky pre Popolušku, ktorá sa po 25 rokoch vrátila na obrazovky RTVS. Sledovalo ju 874-tisíc divákov. Obľúbená rozprávka dosiahla trhový podiel až 38,6% v univerzálnej cieľovej skupine a 36% v cieľovej skupine 12 – 54 a stala sa najsledovanejším televíznym programom počas sviatkov.

krakonošovo tajomstvo, Čítajte aj Divácka vianočná revolúcia v Čechách: Všetko ovládla Česká televízia, na frak dostala aj Popoluška

V repríze, v pondelok 26. decembra popoludní, si film na Jednotke pozrelo až 356-tísíc divákov pri trhovom podiele až 20,2% v cieľovej skupine 12+ a v danom čase bol opäť trhovou jednotkou.

Obľúbená rozprávka však potvrdzuje pokles sledovanosti niekoľký rok po sebe. Minulý rok si na Štedrý večer pozrelo Popolušku na Jojke 849-tisíc divákov. Tri oriešky pre Popolušku sledovalo na Štedrý večer viac ako milión divákov až do roku 2013. V ére peoplemetrového merania (od roku 2004) bolo maximom 1,585 milióna divákov v roku 2006. Od roku 2014 už sledovanosť klesla pod miliónovú hranicu, no v roku 2018 si ju opäť pozrelo viac ako milión divákov. Práva na jej vysielanie mala v tom roku televízia Markíza.

ultimátum, ján koleník, Čítajte aj Najlepšie slovenské seriály roka 2022: Naše televízie sa naozaj "hecli"!

Kuriozitou je, že rekordnú sledovanosť si Popoluška za tie roky nepripísala počas Štedrého večera. Neuveriteľných, až 1,633 milióna divákov mala netradične na Nový rok v roku 2005, keď ju Markíza odvysielala podvečer.

Po Popoluške uviedla Jednotka rozprávku z koprodukcie RTVS Vianočné želanie, ktorá k televíznym obrazovkám prilákala 373-tisíc divákov pri trhovom podiele 15,6% v univerzálnej cieľovej skupine.

V nedeľu ponúkla Jednotka divákom v prime-time v premiére novú koprodukčnú rozprávku Zakliata jaskyňa, ktorú si pozrelo až 415-tisíc divákov pri trhovom podiele 17,7% v univerzálnej cieľovej skupine.

Takto budú vyzerať Vianoce na Markíze, JOJ, RTVS Fotogaléria - 41 fotiek Všetky fotky
Cez Vianoce na RTVS uvidíte aj rozprávku Tri...
Dunaj, k vašim službám, Čítajte aj Prvé zábery sú vonku: Takto vyzerá najdôležitejší seriál Markízy roka 2023!

Markíza

Na Štedrý deň si z programovej ponuky Markízy najviac divákov zvolilo o 20:45 legendárny český film Pelíšky. V cieľovej skupine 12 – 54 dosiahol rating až 11,3% a nadpriemerný trhový podiel 26,1%. Pelíšky si nenechalo ujsť 480-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Tradične sa darilo aj Perinbabe, ktorá je dlhodobo umiestnená v slote od 17:00, čím sa vyhýba najťažšiemu večernému slotu. V cieľovej skupine 12 – 54 pripísala rating 10,1% a trhový podiel na úrovni 31,9%. Sledovalo ju 409-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Takto budú vyzerať Vianoce 2022 na Markíze! Fotogaléria - 15 fotiek Všetky fotky
Na Markíze cez Vianoce uvidíte aj Želanie pre...

Do najnáročnejšieho slotu, po 19:00, Markíza nasadila Mrázika, ten v cieľovej skupine 12 – 54 zaznamenal rating 9,6% a trhový podiel 21,2%. Kultová vianočná rozprávka prilákala dovedna 420-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

house of the dragon, rod draka, hra o tróny, Čítajte aj Najlepšie seriály roka 2022 podľa Mediakliku: Toto sú top hity, ktoré nemali chybu!

Kuriozitou Vianoc 2022 bola repríza Mrázika, ktorá v nedeľu uhrala ešte lepšie čísla, ako počas Štedrého dňa (rating 9,5% / share 30,7% v CS 12 – 54). Celkovo ho v repríze sledovalo 443-tisíc divákov.

Najväčším prekvapením tohtoročných Vianoc bola česká klasika Princezna se zlatou hvězdou. Tá sa vysielala 25. decembra, v podvečernom slote o 17:15, ktorá sa stala v oboch hlavných cieľových skupinách najsledovanejším nespravodajským programom dňa a v rebríčkoch sledovanosti tak predstihla obe premiérové rozprávky konkurenčných staníc. Zároveň tiež ide o doposiaľ najsledovanejší tohtoročný film v rámci ponuky Markízy.

bridgerton, Čítajte aj Uf, tak toto vôbec nevyšlo: Pozrite si rebríček najväčších seriálových sklamaní tohto roka

V cieľovej skupine 12 – 54 dosiahla Princezna se zlatou hvězdou rating 11,5% a nadpriemerný trhový podiel 31,6%. Celkovo ju sledovalo až 600-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Ide o najväčšie televízne prekvapenie tohtoročných Vianoc.

Jojka

Televízia JOJ si tento rok pre divákov pripravila veľké prekvapenie. A to svoju vôbec prvú vianočnú rozprávku – Krakonošovo tajomstvo, ktorú nakrútil Peter Bebjak, pričom vznikla v koprodukcii s Českou televíziou. Obe televízie zhodne rozprávku uviedli 25. decembra v hlavnom vysielacom čase. V oboch krajinách Krakonoš ovládol televízne obrazovky v čase vysielania. Avšak v Čechách výrazne viac, tam novinku sledovalo tri milióny divákov. Na Jojke rozprávku sledovalo 496-tisíc divákov.

Takto budú vyzerať Vianoce 2022 na Jojke! Fotogaléria - 15 fotiek Všetky fotky
Počas Vianoc na Jojke uvidíte aj film Grinch.
top programy 2022 Čítajte aj Top programy roka 2022: Viac ako milión divákov mal len jeden program

Jojka síce vyhrala večerný boj o diváka, no zaujímavosťou je, že najsledovanejším programom dňa bola podvečerná Princezna se zlatou hvězdou na Markíze. Tú sledovalo až 600-tisíc divákov.

Už tradične sa nadpriemerne darilo filmu Sám doma. V piatok 23. decembra si diváci nenechali ujsť kultový vianočný film Sám doma. Ten zaznamenal sledovanosť 8,9% a podiel 20,7% (cieľovka 12+) a bol najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Darilo sa mu aj u mladších divákov v cieľovej skupine 12 – 54 (sledovanosť 10,5%, podiel 28,9%).

Druhý sviatok vianočný patril romantickému filmu Last Christmas. Ten dosiahol v cieľovej skupine 12+ sledovanosť 7,8% a podiel 17,4%. V čase svojho vysielania bol jednotkou na trhu aj v komerčnej cieľovej skupine 12 – 54 (sledovanosť 8,3%, podiel 22%).

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #sledovanosť #TV JOJ #TV Markíza #televízna sezóna 2022/2023 #Vianoce 2022