RTVS
Na Štedrý večer jednoznačnou voľbou Slovákov bola klasika Tri oriešky pre Popolušku, ktorá sa po 25 rokoch vrátila na obrazovky RTVS. Sledovalo ju 874-tisíc divákov. Obľúbená rozprávka dosiahla trhový podiel až 38,6% v univerzálnej cieľovej skupine a 36% v cieľovej skupine 12 – 54 a stala sa najsledovanejším televíznym programom počas sviatkov.

V repríze, v pondelok 26. decembra popoludní, si film na Jednotke pozrelo až 356-tísíc divákov pri trhovom podiele až 20,2% v cieľovej skupine 12+ a v danom čase bol opäť trhovou jednotkou.
Obľúbená rozprávka však potvrdzuje pokles sledovanosti niekoľký rok po sebe. Minulý rok si na Štedrý večer pozrelo Popolušku na Jojke 849-tisíc divákov. Tri oriešky pre Popolušku sledovalo na Štedrý večer viac ako milión divákov až do roku 2013. V ére peoplemetrového merania (od roku 2004) bolo maximom 1,585 milióna divákov v roku 2006. Od roku 2014 už sledovanosť klesla pod miliónovú hranicu, no v roku 2018 si ju opäť pozrelo viac ako milión divákov. Práva na jej vysielanie mala v tom roku televízia Markíza.

Kuriozitou je, že rekordnú sledovanosť si Popoluška za tie roky nepripísala počas Štedrého večera. Neuveriteľných, až 1,633 milióna divákov mala netradične na Nový rok v roku 2005, keď ju Markíza odvysielala podvečer.
Po Popoluške uviedla Jednotka rozprávku z koprodukcie RTVS Vianočné želanie, ktorá k televíznym obrazovkám prilákala 373-tisíc divákov pri trhovom podiele 15,6% v univerzálnej cieľovej skupine.
V nedeľu ponúkla Jednotka divákom v prime-time v premiére novú koprodukčnú rozprávku Zakliata jaskyňa, ktorú si pozrelo až 415-tisíc divákov pri trhovom podiele 17,7% v univerzálnej cieľovej skupine.

Markíza
Na Štedrý deň si z programovej ponuky Markízy najviac divákov zvolilo o 20:45 legendárny český film Pelíšky. V cieľovej skupine 12 – 54 dosiahol rating až 11,3% a nadpriemerný trhový podiel 26,1%. Pelíšky si nenechalo ujsť 480-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Tradične sa darilo aj Perinbabe, ktorá je dlhodobo umiestnená v slote od 17:00, čím sa vyhýba najťažšiemu večernému slotu. V cieľovej skupine 12 – 54 pripísala rating 10,1% a trhový podiel na úrovni 31,9%. Sledovalo ju 409-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Do najnáročnejšieho slotu, po 19:00, Markíza nasadila Mrázika, ten v cieľovej skupine 12 – 54 zaznamenal rating 9,6% a trhový podiel 21,2%. Kultová vianočná rozprávka prilákala dovedna 420-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Kuriozitou Vianoc 2022 bola repríza Mrázika, ktorá v nedeľu uhrala ešte lepšie čísla, ako počas Štedrého dňa (rating 9,5% / share 30,7% v CS 12 – 54). Celkovo ho v repríze sledovalo 443-tisíc divákov.
Najväčším prekvapením tohtoročných Vianoc bola česká klasika Princezna se zlatou hvězdou. Tá sa vysielala 25. decembra, v podvečernom slote o 17:15, ktorá sa stala v oboch hlavných cieľových skupinách najsledovanejším nespravodajským programom dňa a v rebríčkoch sledovanosti tak predstihla obe premiérové rozprávky konkurenčných staníc. Zároveň tiež ide o doposiaľ najsledovanejší tohtoročný film v rámci ponuky Markízy.

V cieľovej skupine 12 – 54 dosiahla Princezna se zlatou hvězdou rating 11,5% a nadpriemerný trhový podiel 31,6%. Celkovo ju sledovalo až 600-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Ide o najväčšie televízne prekvapenie tohtoročných Vianoc.
Jojka
Televízia JOJ si tento rok pre divákov pripravila veľké prekvapenie. A to svoju vôbec prvú vianočnú rozprávku – Krakonošovo tajomstvo, ktorú nakrútil Peter Bebjak, pričom vznikla v koprodukcii s Českou televíziou. Obe televízie zhodne rozprávku uviedli 25. decembra v hlavnom vysielacom čase. V oboch krajinách Krakonoš ovládol televízne obrazovky v čase vysielania. Avšak v Čechách výrazne viac, tam novinku sledovalo tri milióny divákov. Na Jojke rozprávku sledovalo 496-tisíc divákov.

Jojka síce vyhrala večerný boj o diváka, no zaujímavosťou je, že najsledovanejším programom dňa bola podvečerná Princezna se zlatou hvězdou na Markíze. Tú sledovalo až 600-tisíc divákov.
Už tradične sa nadpriemerne darilo filmu Sám doma. V piatok 23. decembra si diváci nenechali ujsť kultový vianočný film Sám doma. Ten zaznamenal sledovanosť 8,9% a podiel 20,7% (cieľovka 12+) a bol najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Darilo sa mu aj u mladších divákov v cieľovej skupine 12 – 54 (sledovanosť 10,5%, podiel 28,9%).
Druhý sviatok vianočný patril romantickému filmu Last Christmas. Ten dosiahol v cieľovej skupine 12+ sledovanosť 7,8% a podiel 17,4%. V čase svojho vysielania bol jednotkou na trhu aj v komerčnej cieľovej skupine 12 – 54 (sledovanosť 8,3%, podiel 22%).