Tento rok obe komerčné televízie majú smolu. Po 25 rokoch sa klasická Popoluška bude vysielať na Jednotke RTVS. Šťastnú ruku pri žrebovaní práv na filmové klasiky mala RTVS aj pre rok 2023, keď si opäť vytiahla Tri oriešky pre Popolušku pre seba. Markíza s Jojkou museli vymyslieť alternatívny program. Jojka stavila na nové spracovanie, ktoré pred časom nakrútilo Nórsko.
Čítajte aj Najlepšie seriály roka 2022 podľa Mediakliku: Toto sú top hity, ktoré nemali chybu!Vlastnú verziu s názvom Tri priania pre Popolušku si Nóri natočili v roku 2021. V domácich kinách sa stal druhým najsledovanejším filmom roka, predbehla ho len bondovka No Time to Die. V slovenských kinách mala snímka premiéru pred Vianocami v roku 2021.
Hoci sú príbeh a mnohé scény rovnaké ako v pôvodnej verzii Popolušky, nie je to doslovná kópia. Nórska verzia posunula legendárny príbeh do modernejšej roviny s výraznejšími feminizmom hlavnej hrdinky a do deja pridala aj odvážnejšie prvky. Slovenských divákov prekvapí aj úplne iná hudba, ktorá prináša odlišnú náladu a emócie ako známe Svobodove skladby.
Čítajte aj Top programy roka 2022: Viac ako milión divákov mal len jeden programU fanúšikov pôvodnej verzie rozprávky sa však stal témou číslo jeden bozk medzi dvoma mužmi, ktorý spustil búrlivé diskusie.
V Nórsku sú pôvodné Tri oriešky pre Popolušku rovnako kultovou rozprávkou a symbolom Vianoc ako u nás. Verejnoprávna nórska televízia NRK ju od roku 1975 uvádza každý rok na Štedrý deň dopoludnia a v päť miliónovej krajine ju sleduje takmer milión divákov.
Čítajte aj Voľnejšie pravidlá pre televízie: Reklamu na alkohol môžu vysielať omnoho skôrTeraz sa karta obrátila a nórska Popoluška vyplnila štvrtkový hlavný vysielací čas televízie JOJ. Diváci boli zvedaví na nové spracovanie a Jojke priniesla nové rekordy. V cieľovej skupine 12 – 54 priniesol film až 11,8% sledovanosť s 35,8% trhovým podielom. Pri obrazovkách sedelo až 614-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12+ uhrala až 13,3% sledovanosť a 31,6% podiel na trhu. Popoluška rozniesla na kopytách poslednú tohtoročnú epizódu Chatárov na Markíze.
Tí sa prepadli do katastrofálnych podpriemerov. V cieľovej skupine 12 – 54 „získali“ len 3,3% sledovanosť s 9,7% trhovým podielom. Ide o najhorší výsledok tohto seriálu vôbec. Chatárov sledovalo iba 181-tisíc divákov.