Česko Slovensko má talent spoznalo v sobotu, 26. novembra 2022, svojho víťaza. Jubilejný desiaty ročník talentovej šou vyhrala mladá, len 16-ročná speváčka Nikola Kusendová. Talentová šou priniesla najtesnejší finálový súboj v hlasovaní divákov, v ktorom skončila na druhom mieste tanečná skupina Movement studios.
Česko Slovensko má talent patrí k najdlhšie vysielaným talentovým šou na Slovensku. Spoločný projekt slovenskej Jojky a českej Primy je na obrazovkách už od roku 2010. Hoci už javí známky únavy, je jedinou veľkou šou televízie Joj a nebude chýbať na jej obrazovkách ani budúci rok, kedy sa vráti už vo svojej jedenástej sérii.
Sobotné priame prenosy stratili divákov
Priame prenosy zo semifinále a finále presunula Jojka kvôli spoločným prenosom s českou Primou späť na sobotu a prišlo nepríjemné prekvapenie. Semifinále spadlo na najnižšiu sledovanosť v celej sezóne, pozrelo si ho len 262-tisíc divákov a o týždeň neskôr sledovalo finále len 321-tisíc divákov. Prekonali ho Duel na Farme s 364-tisíc divákmi aj podvečerná Smotánka na Markíze s 325-tisíc divákmi.
Pred rokom pritom malo finále 349-tisíc divákov, a predchádzajúce dva ročníky pritiahli pri finále viac ako pol milióna divákov. V roku 2019 ich bolo 512-tisíc a v roku 2018 až 592-tisíc divákov.
Rytmus pritiahol divákov
Jubilejný desiaty ročník Talentu odštartovala televízia Joj na začiatku septembra. Prvý zostrih z castingov uviedla v sobotu 3. septembra a ďalší nasadila netradične hneď v nasledujúci deň, v nedeľu, do konkurencie Tvojej tváre, ktorú štartovala Markíza.
Tento ťah jej vyšiel. Záujem divákov vyvolalo aj vystúpenie Rytmusa zamaskovaného za brata Jozefa Pátroviča, ktoré Jojka výrazne promovala. Rytmus potom ešte na chvíľu vystriedal v porote Dianu Mórovú.

Pri sobotňajšom štarte bolo na Česko Slovensko má talent zvedavých 303-tisíc divákov v univerzálnom publiku. Na porovnanie, pred rokom Talent štartoval s 368-tisíc divákmi, a v roku 2019 so 432-tisíc divákmi. V nedeľu už bolo pri obrazovkách o tretinu divákov viac, 399-tisíc. O štart konkurenčnej Tvojej tváre bol prekvapivo nízky záujem, na nové celebritné výkony bolo zvedavých len 318-tisíc divákov.
Nedeľná konkurencia Talentu prospela
Od začiatku októbra sa do konkurencie pridala aj RTVS s druhou sériou svojej mimoriadne úspešnej šou Pečie celé Slovensko. Talent ustál aj túto konkurenciu. Hoci sa mu „pečenie“ nepodarilo prekonať, jeho sledovanosť dramaticky neklesla a v priemere si jedenásť nedeľných epizód pozrelo 383-tisíc divákov, pričom rekordom tejto série bolo 424-tisíc divákov.

Česko Slovensko má talent bude ťažiskovou šou televízie Joj aj v budúcom roku, na obrazovky sa vráti opäť na jeseň. Markíza uvedie budúci rok dve veľké šou – na jar Let's Dance a na jeseň Tvoju tvár znie povedome. RTVS avizuje namiesto šou Pečie celé Slovensko novú šou Hit roka.