Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Netflix spustí lacnejší paušál s reklamou už tento rok. Prilákať chce 40 miliónov nových divákov

Balíčky s reklamou chce ponúknuť skôr ako konkurenčná služba Disney+.

26.09.2022 06:00
Netflix Foto:
debata

Netflix plánuje spustiť nový typ predplatného s reklamou už tento rok. Hoci pôvodne avizoval spustenie nových paušálov na začiatok roka 2023, teraz hovorí o začiatku novembra tohto roka. Lacnejšie balíčky s reklamou chce ponúknuť skôr ako konkurenčná služba Disney+, ktorá ich do ponuky pridá začiatkom decembra.

wednesday, Čítajte aj Tieto veľké seriálové hity čakajú na svoju premiéru! Takáto bude jeseň na Netflixe

Podľa denníka Wall Street Journal poskytol Netflix zadávateľom inzercie dokument s odhadom počtu divákov lacnejšieho balíčka s reklamou. Predpokladá, že takto o rok bude mať paušál s reklamou 40 miliónov unikátnych divákov. Do konca tohto roka by ich malo byť 4,4 milióna, z toho 1,1 milióna v USA.

V dokumente sa nehovorí o počte predplatiteľov, ale o počte unikátnych divákov, ktorých je vždy viac ako predplatiteľov, keďže v bežnej domácnosti sleduje filmy a seriály väčšinou viac ako jedna osoba. Pre zadávateľov reklamy je dôležitejší počet divákov, ktorý reklamu uvidí, ako počet predplatiteľov služby.

Sú to vysoké ciele, no nie nereálne. Netflix mal na konci druhého kvartálu takmer 221 miliónov predplatiteľov, v treťom kvartáli počíta s ich nárastom o jeden milión. Konkurenčná služba Disney+ v druhom kvartáli zvýšila počet predplatiteľov o 144 miliónov a spoločne s Hulu a ESPN+ tak mala celkovo 221,1 predpla­titeľov, čím predbehla Netflix.

the last of us, Čítajte aj Super seriálová sezóna! Čo HBO predstaví? Svoj najdrahší seriál a nielen to...

Pre streamovacie služby je zaradenie reklamy do svojho obsahu veľkou zmenou v doterajšej stratégii. Filozofia obsahu dostupného kedykoľvek, kdekoľvek a bez reklamy bola totiž tým, čím sa vymedzovali voči klasickým lineárnym televíziám.

S rozmachom VOD služieb a zmenou diváckych návykov sa však snažia zvýšiť počet svojich predplatiteľov – alebo zastaviť ich odlev – nielen bohatou ponukou seriálov a filmov, ale aj novými, výrazne lacnejšími balíčkami predplatného.

Lenka Jesenáková Čítajte rozhovor Odborníčka na mediálny biznis: Streamovacie služby považujeme za luxus, pomáha to klasickým televíziám

Okrem reklám aj ďalšie obmedzenia

Pri lacnejšom predplatnom však divácky komfort neobmedzia len reklamné prestávky. Napríklad v prípade Netflixu to bude znamenať, že predplatitelia nebudú mať k dispozícii všetok obsah alebo aj to, že seriály a filmy sa nebudú dať sledovať offline, čo je využívané napríklad pri cestovaní v lietadle.

Reklamné bloky by mali zaberať približne 4 minúty z každej hodiny obsahu, jednotlivé reklamné spoty by mali byť v dĺžke 15 alebo 30 sekúnd. Reklamy sa nebudú dať preskočiť, v prípade filmov sa prehrajú na začiatku.

V súčasnosti si predplatitelia môžu zvoliť z troch balíkov služieb v cene od 7,99 eura do 11,99 eura mesačne. Líšia sa kvalitou videa a počtom zariadení, na ktorých je možné obsah súčasne sledovať. Ceny za paušály s reklamou by mali byť o polovicu lacnejšie, od 3,99 eura do 5,99 eura mesačne.

Lacnejšie balíčky Netflixu s reklamou nebudú od začiatku dostupné na celom svete. V prvej fáze budú ponúkané pre predplatiteľov v USA, Kanade, Veľkej Británii, Francúzsku, Španielsku, Austrálii, Južnej Kórei, Brazílii, Mexiku, Japonsku a Nemecku. Netflix doteraz podmienky a ceny oficiálne nekomentoval.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #netflix