Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Markíze záver jarnej sezóny nevyšiel, Jojka odštartovala seriálové leto

Televízny jún priniesol viaceré prekvapenia a rebríček nespravodajských programov ovládla Jojka.

11.07.2022 06:00
TV jún Foto:
Nie všetky júnové programy televízií boli úspešné. Viaceré prekvapil nezáujem divákov.
debata

Televízie sa v júni postupne prepínali do letného režimu. Televízia Joj držala na obrazovke najdlhšie svoje jarné seriály a premiérovú pôvodnú tvorbu plánuje vysielať aj počas prázdnin. Markíze sa, naopak, záver jarnej sezóny vôbec nevydaril. Pohorela s novou šou Lego Masters a slabý výkon dal definitívnu bodku za dlhoročnými stálicami Horná Dolná a Oteckovia, ktorých zatiaľ súťaž Na love nedokáže nahradiť.

Televízny trh sa rozšíril o novú tematickú stanicu Markíza Krimi a návrat na obrazovky má za sebou aj Trojka RTVS, ktorá však po niekoľkomesačnej prestávke stratila príliš veľa divákov. Darí sa však TA3, ktorá rastie aj napriek konkurencii zo strany RTVS. Spravodajská stanica :24 ju zatiaľ vôbec neohrozuje. Aj toto sú témy, ktoré hýbali v júni televíznym trhom.

šťastní, horná dolná, max, Čítajte aj Tieto seriály sa vyhli hanbe! Hľadanie najhoršieho slovenského seriálu pokračuje...

Nemocnica dospela do finále

Začiatkom júna uzavrela Jojka druhú sériu svojho seriálového hitu Nemocnica. Poslednú epizódu pred letnou prestávkou si 9. júna pozrelo až 508-tisíc divákov v univerzálnom publiku. Počas letnej prestávky bude Jojka nakrúcať v ateliéroch na bratislavskej Kolibe nové epizódy, ktoré budú mať premiéru na jeseň.

Nemocnica je na obrazovkách od augusta minulého roku. Od počiatku je lídrom utorkových a štvrtkových večerov, kedy konkurencii nedáva žiadnu šancu. So všetkými epizódami si udržuje nadštandardnú sledovanosť bez výraznejších výkyvov. Obidve doposiaľ odvysielané série sledovalo v priemere 530-tisíc divákov a trhový podiel Jojky sa hýbal okolo 25 percent.

Premiérové leto na Jojke

Televízia Joj toto prináša výraznú zmenu vo vysielaní. Namiesto repríz bude aj počas leta prinášať premiérové seriály. Rodinný seriál Šťastná rybka od tvorcov Prázdnin obsadil od 14. júna utorkové večery. Najviac divákov, 366-tisíc, si pozrelo prvú epizódu. Ďalším častiam už sledovanosť klesla a poslednú júnovú epizódu si pozrelo 286-tisíc divákov. Voči prvej časti ich stratila 65-tisíc.

Štvrtkové večery od 16. júna patria americkej lekárskej dráme Sestričky, na ktorú bolo pri premiére zvedavých 276-tisíc divákov, no ďalšej časti si ich už neudržali. Na obrazovke sa ešte drží aj seriál Hranica, ktorej júnovým maximom bolo 371-tisíc divákov.

V rámci premiérového leta vrátila Jojka na obrazovky aj už takmer zabudnutý seriál Naši. Do vysielania nasadila finálnu piatu sériu, ktorú mala už dávno natočenú. Pripravených je 22 častí, ktoré uvádza v utorky po Šťastnej rybke v dvoch častiach za sebou. Najviac divákov mala prvá epizóda odvysielaná 21. júna, ktorú sledovalo 153-tisíc divákov.

Markíza postavila leto na českých seriáloch. Prvým z ponuky sú Špunti na ceste z dielne Českej televízie, kde lámali rekordy sledovanosti. Od 30. júna im patria štvrtky, kde sa uviedli ako najsilnejší večerný program týždňa na Markíze. Televízia odvysielala dve časti za sebou, prvú si pozrelo 225-tisíc a druhú 195-tisíc divákov. Pondelkovú Hornú Dolnú nahradí od júla český seriál Co jste hasiči z produkcie sesterskej Novy.

RTVS od 30. júna uvádza český seriál Ochranca, ktorý získal minulý rok Českého leva v kategórii Najlepší televízny seriál. Na Jednotke si ho pozrelo 143-tisíc divákov.

wau, Čítajte aj Pripravte sa na ďalšie letné prekvapenie od Jojky: Novú televíznu tvár dostáva...

Najlepšia sezóna Bez servítky

Kuchárska reality šou televízie Joj má za sebou najlepšiu sezónu. Priemerne si každú epizódu pozrelo až 349-tisíc divákov, pričom rekordom bolo 484-tisíc divákov v piatok 25. marca, kedy sa rozhodovalo o víťazovi týždňa, v ktorom súťažila Nora Kabrheľová. Šou sa s divákmi rozlúčila v piatok, 26. júna. Poslednú epizódu pred letnou prestávkou si pozrelo 262-tisíc divákov.

Definitívny koniec Oteckov

Svoju najhoršiu sezónu, naopak, majú za sebou Oteckovia, ktorí sa v piatok, 10. júna, s divákmi definitívne rozlúčili. Podvečery na Markíze im patrili od 1. januára 2018 a za 4,5 roka priniesli 775 častí.

Prvé tri roky sa mohli pýšiť naozaj vysokou sledovanosťou. Počas prvého roku pritiahol k obrazovkám v priemere 469-tisíc divákov a počas nasledujúcich dvoch rokov strácal ročne len 20-tisíc divákov. Výraznejší pokles prišiel až v štvrtom roku, kedy priemerný počet divákov klesol pod 400-tisícovú hranicu.

Zlom však nastal až na jar tohto roku. Jojka sa presadila so šou Bez servítky a Oteckom klesol priemerný počet divákov na 303-tisíc. Vo finále sa s nimi rozlúčilo 224-tisíc divákov. Diváci sa ešte môžu tešiť na špeciálnu epizódu, v ktorej sa do deja vrátia viaceré postavy. Jej termín zatiaľ nie je známy.

Oteckov od 13. júna nahradila súťažná novinka Na love s moderátorom Viktorom Vinczem. Licencovanú šou uvádza aj česká Nova, kde je jej tvárou herec Ondřej Sokol a v podvečernom vysielaní žne úspechy. Na Markíze si divákov zatiaľ hľadá, ich počet sa hýbe pod 200-tisícovou hranicou.

Bodka za Hornou Dolnou

So stratou divákov sa musela vysporiadať aj Horná Dolná, pre ktorú bola tohtoročná 14. séria tou poslednou. Komediálny seriál bol stálicou Markízy od roku 2015, no v tomto roku sa jeho sledovanosť prepadla do podpriemerov.

Horná Dolná dostala začiatkom roku nové programové okno v piatok, kde nedokázala konkurovať Hranici a Milujem Slovensko. Po šiestich epizódach ju Markíza stiahla z obrazovky a vrátila až po skončení Druhej šance do uvoľnených pondelkových večerov. Hornej dolnej to už nepomohlo a jej sledovanosť spadla do podpriemerov. Seriál ukončil svoju púť tam, kde kedysi začínal a dosiahol svoje najväčšie úspechy.

Júnová katastrofa

V júni Markíza stavila na úplne novú šou Lego Masters, ktorú od 5. júna nasadila do lukratívneho nedeľného prime-time. Licencovaná šou, ktorá nemá vo svete núdzu o divákov, si však slovenských nezískala.

Prekvapením bola už prvá časť, ktorú sledovalo len 161-tisíc divákov. Pri druhej časti ich bolo ešte menej, 94-tisíc. Markíza okamžite zareagovala stiahnutím programu z nedeľných večerov a dve zostávajúce časti dovysielala v nedeľu doobeda. Sledovalo ich už len 65– a 67-tisíc divákov. Lego Masters si tak pripísalo status najväčšieho prepadáku Markízy v tomto roku.

špunti na ceste, Čítajte aj Bude dôvod pustiť si televízor? Takto bude vyzerať leto na Markíze

Trojke sa stratili diváci

RTVS koncom februára nahradila Trojku spravodajským okruhom :24 ako reakciu na vojnu na Ukrajine. Pôvodne mal vysielať len dva týždne, napokon telerozhlas požiadal o trvalú licenciu a Trojku vrátil na obrazovky až 10. júna.

Stanici zameranej primárne na staršie publikum však niekoľkomesačná prestávka uškodila. Kým v januári mala celodenný podiel na trhu 0,8 % a v prime-time 1 %, po návrate klesli jej podiely na 0,3 % celodenne a 0,4 % v prime-time.

Pozreli sme sa aj na júnové čísla z minulého roku, či stratu divákov nespôsobil tohtoročný mimoriadne teplý jún. Nespôsobil. Trhové podiely Trojky boli vlani v júni na úrovni tohtoročného januára, 0,8 % celodenne a 0,9 % v prime-time. Najsledovanejšou júnovou reláciou boli Četnícke humoresky s 30-tisíc divákmi, kým v januári pritiahli rovnako najsledovanejšie Četnícke humoresky k obrazovkám až 76-tisíc divákov.

Aký bude ďalší osud Trojky, uvidíme v najbližších mesiacoch. RTVS bude viesť od augusta nový riaditeľ Ľuboš Machaj, ktorý vo svojom projekte s Trojkou nepočíta a ušetrené financie chce presunúť do spravodajstva.

machaj, ľuboš machaj, Čítajte rozhovor Nový šéf RTVS: Najväčší problém je spravodajstvo, budem ho prioritne riešiť

:24 uzavrela jún diskusiou Mečiara s Klausom

Spravodajská stanica :24 si v júni pripísala podiel na trhu 0,8 % celodenne aj v prime-time. Najsledovanejšou reláciou bola politická diskusia O 5 minút 12 s 53-tisíc divákmi, ktorú :24 vysiela paralelne s Jednotkou.

Z vlastných relácií mala najviac divákov špeciálna diskusia expremiérov Vladimíra Mečiara a Václava Klausa. „Dvadsaťštvorka“ ju odvysielala vo štvrtok, 30. júna podvečer, v priamom prenose z brnianskej vily Tugendhat, kde sa pred tridsiatimi rokmi rozhodovalo o osude Českej a Slovenskej federatívnej republiky. Sledovalo ju len 43-tisíc divákov.

TA3 konkurencia prospieva

RTVS sa bude musieť so svojou stanicou :24 presadiť v silnejúcej konkurencii. Spravodajskú televíziu pripravuje aj skupina JOJ Group, ktorá už má od regulátora povolenie spustiť JOJ 24. Doposiaľ tento segment trhu pokrývala len spravodajská televízia TA3, na ktorej podieloch sa konkurenčná :24 vôbec nepodpísala.

V júni dosiahla TA3 v univerzálnom publiku celodenný podiel na trhu 2,5 %, čo je druhý najlepší výkon tohto roku (po 2,7 % v marci). V prime-time si dokonca pripísala najlepší trhový podiel v tomto roku na úrovni 1,4 %.

Nový člen skupiny Markíza

Trh slovenských televíznych staníc sa v júni rozrástol o novú tematickú stanicu. Skupina Markíza spustila v pondelok 6. júna stanicu Krimi, ktorá sa rýchlo etablovala na trhu, zatiaľ však chýba v ponuke operátora UPC. Za prvý mesiac vysielania si pripísala v univerzálnom publiku podiel na trhu 1,6 % celodenne a 1 % v prime-time. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 bol jej trhový podiel ešte o 0,1 percentu­álneho bodu vyšší.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Markíza #RTVS #sledovanosť #Joj