Na Markíze bodovali programy s Jánom Koleníkom
Jednoznačne najsledovanejším nešportovým programom uplynulého mesiaca sa stalo finále seriálu Druhá šanca. Záverečnú epizódu si v pondelok 2. mája pozrelo až 646-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Vysokú sledovanosť si pripísala aj v komerčnej cieľovej skupine divákov vo veku 12–54 rokov. Po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla rating 12,2 % a trhový podiel takmer 32 %, čo znamená, že každý tretí divák si televízor prepol na Druhú šancu.
Seriálový megahit dosahoval nadštandardné výkony už od prvej epizódy. V priemere si každú zo šestnástich epizód pozrelo 585-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 až 54 ročných divákov dosiahol seriál priemerný trhový podiel 28,6 percenta a jeho sledovanosť bola až 10,7 percenta. Takéto výkony nezaznamenal v tomto roku žiaden iný program z ponuky všetkých televízií. Markíza už nakrúca 16 nových epizód, ktoré sa obrazovku dostanú na jeseň, Doplní ich aj štvrtá séria ďalšieho úspešného seriálu Markízy Pán profesor.

Druhým programom Markízy, ktorý obsadil prvé priečky májového rebríčka sledovanosti, bola tanečná šou Let's Dance, ktorá vyvrcholila v nedeľu 8. mája. Víťazným párom sa na základe diváckeho SMS hlasovania stali Ján Koleník s Vandou Polákovou. Finálový priamy prenos sledovalo celkovo 604-tisíc divákov starších ako 12 rokov, bodoval aj v komerčnej cieľovej skupine, kde dosiahol sledovanosť 8,9 % a trhový podiel 30,5 %.
Na druhej strane, programové stálice Markíze túto jar nezabrali. Na svoje výkony z predchádzajúcich sezón nedokázala nadviazať zábavná šou 2 na 1, a to ani v máji, kedy Markíza vysielala reprízy starších častí. Trápila sa aj Horná Dolná, ktorá sa presunula do uvoľnených pondelkových večerov po Druhej šanci. Seriálu to však nepomohlo a definitívne končí. Prvýkrát sa pritom na obrazovkách Markízy objavil ešte v roku 2015 a za sebou má 14 sérií. Nedarilo sa ani tohtoročnej seriálovej novinke Svätý Max, ktorá sa s divákmi rozlúčila 11. mája.
Nemocnica a Hranica si držia svojich divákov
Pre konkurenčnú televíziu JOJ bola aj v máji nasledovanejším programom Nemocnica, ktorú vysiela dvakrát do týždňa, v utorok a štvrtok. Najsledovanejšiu májovú epizódu sledovalo 573-tisíc divákov po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Svoj výkon si drží aj seriál Hranica, ktorý vypĺňa zvyšné tri večery počas pracovného týždňa. Najsledovanejšia májová epizóda mala 379-tisíc divákov. Obidva seriály budú súčasťou programovej štruktúry TV Joj aj na jeseň.
Prvý májový týždeň sa skončil seriál Ultimátum, ktorý televízia Joj nakrútila v koprodukcii s Českou televíziou. Osemdielny seriál mal premiéru koncom marca a patrili mu sobotné večery. Premiérovú epizódu si po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti pozrelo 418-tisíc divákov, s ďalšími časťami už počet divákov klesal. Finále si 7. mája pozrelo 281-tisíc divákov.
RTVS: O 5 minút 12 sledovalo viac divákov ako hlavné správy
Spomedzi nešportových programov vysielaných na staniciach RTVS si najviac divákov pozrelo nedeľnú politickú diskusiu O 5 minút 12 odvysielanú 1. mája, kedy sa v diskusii stretli minister práce Milan Krajniak a predseda Smeru Róbert Fico. Na Jednotke si duel pozrelo 412-tisíc divákov, ďalších 58-tisíc ju v čase vysielania sledovalo na Trojke a vo večernej repríze na Trojke si ju pozrelo ešte 20-tisíc divákov. Na porovnanie, maximom hlavnej spravodajskej relácie RTVS – Správy o 19:00, bolo v máji 288-tisíc divákov.

Z nespravodajských relácií sa naďalej tešia diváckej priazni sobotná zábavná relácia Záhady tela nasledovaná Marcinovou talkšou Neskoro večer, a tiež Čo ja viem či francúzske detektívne filmy zo série Vraždy v … .
Slabší nástup mal seriál Rebelka z dobrej rodiny, ktorému patria lukratívne nedeľné večery. Deväťdielna sága z povojnového Berlína mala premiéru na Jednotke 15. mája, najsledovanejšia časť mala 224-tisíc divákov. Na porovnanie, najsledovanejšia epizóda Záhad tela mala 344-tisíc divákov, Neskoro večer 312-tisíc a Čo ja viem 305-tisíc divákov.
Pozíciu trhového lídra si aj v hokejovej konkurencii udržala skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma a Dajto. V komerčnej cieľovej skupine 12 až 54 ročných divákov jej patrilo prvenstvo v prime time aj celodenne. V univerzálnej cieľovej skupine divákov vo veku nad 12 rokov ju v hlavnom vysielacom čase predstihla skupina Joj, ktorá dosiahla so svojimi stanicami Joj, Plus, Wau a Jojko o 0,8 percentuálneho bodu vyšší výkon.
Top dvadsiatku najsledovanejších májových programov (mimo športu) v obchodne dôležitej cieľovej skupine prinášame v nasledujúce tabuľke.
TOP 20 programov v máji 2022 (mimo športu, cs 12–54):
Por. | Názov | Stanica | Dátum | rtg% | share% |
---|---|---|---|---|---|
1 | Druhá šanca | Markíza | 02.05. | 12,2 | 31,8 |
2 | Chladnokrvný odkaz | TV JOJ | 22.05. | 10,0 | 28,6 |
3 | Nemocnica | TV JOJ | 03.05. | 9,4 | 25,7 |
4 | Let's Dance – finále | Markíza | 08.05. | 8,9 | 30,5 |
5 | Počasie | Markíza | 02.05. | 7,6 | 25,7 |
6 | Najlepšie počasie | TV JOJ | 01.05. | 7,6 | 19,3 |
7 | Športové noviny | Markíza | 08.05. | 7,3 | 21,4 |
8 | Noviny TV JOJ | TV JOJ | 03.05. | 7,1 | 24,3 |
9 | Televízne noviny | Markíza | 04.05. | 7,0 | 25,3 |
10 | Krimi | TV JOJ | 03.05. | 6,8 | 25,6 |
11 | Gump – pes, ktorý naučil ľudí žiť | TV JOJ | 01.05. | 6,8 | 18,8 |
12 | Svätý Max | Markíza | 04.05. | 6,7 | 18,6 |
13 | Hranica | TV JOJ | 13.05. | 6,0 | 19,8 |
14 | Bez servítky | TV JOJ | 03.05. | 5,9 | 26,6 |
15 | Tipos Talent týždňa | TV JOJ | 22.05. | 5,7 | 17,1 |
16 | Oteckovia | Markíza | 17.05. | 5,6 | 21,2 |
17 | Svadba na prvý pohľad | Markíza | 03.05. | 5,4 | 15,1 |
18 | Horná Dolná | Markíza | 30.05. | 5,3 | 17,0 |
19 | Nové bývanie | TV JOJ | 01.05. | 5,2 | 20,3 |
20 | Utajený šéf | Markíza | 31.05. | 5,2 | 16,3 |
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Údaje sú uvedené v meraní LIVE + TS0–3 + HOSTIA.